پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
طی تفاهم نامه ای ،
بر طبق این تفاهم نامه دانش آموزان این مدرسه طبق برنامه مدون به مرکز بهداشتی درمانی سید حسین مراجعه میکنند و خدمات جرم گیری ، فیشورسیلانت ، ترمیم دندان و کشیدن دندان عفونی را بصورت رایگان توسط دکتر حمید دادفر و رضا میرزایی دریافت می نمایند .

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی اداره آموزش وپرورش قائمیه تفاهم نامه بهداشتی دبستان شهید پرنیان خوی و واحد بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشتی درمانی سید حسین (ع) ،در خصوص خدمات دندانپزشکی دانش آموزان انجام شد .

بر طبق این تفاهم نامه دانش آموزان این مدرسه طبق برنامه مدون به مرکز بهداشتی درمانی سید حسین مراجعه میکنند و  خدمات جرم گیری ، فیشورسیلانت ، ترمیم دندان  و کشیدن دندان عفونی  را بصورت رایگان توسط دکتر حمید دادفر و رضا میرزایی دریافت می نمایند .

خدمات داندنپزشکی در مدارس قائمیه صورت می گیرد + عکس

حجت اله حسنی معاونت پرورشی اداره اموزش و پرورش قایمیه در کارگاه آموزشی که به همین مناسبت در آموزشگاه شهید پرنیان خوی برگزار شده بود  ضمن  تقدیر از عوامل  برگزارکنندگان این کارگاه آموزشی با این جامعیت و بهره وری آموزشی ، خواستار برگزاری این کارگاه در مدارس دیگر شدند . همچنین ایشان سلامت دهان و دندان را خیلی مهم دانستند  و یکی از راهکارهای کم شدن پوسیدگی دندان دانش آموزان را  آموزش دادن به آنها دانستند و دانش آموزان را به یادگیری دقیق آموزش های داده شده توصیه کردند.

خدمات داندنپزشکی در مدارس قائمیه صورت می گیرد + عکس

سید غلامرضا شجاعی کارشناس سلامت اداره آموزش و پرورش قایمیه در این کارگاه گفت  : در راستای ارتقای سواد بهداشتی دانش آموزان،  کارگاه  بهداشت دهان و دندان  در مدرسه شهید پرنیان خوی روستای گنجه ای برگزار گردید  و با توجه به اینکه  هزینه های دندانپزشکی خیلی بالا می باشد و همواره پیشگیری مقدم بر درمان می باشد طبق هماهنگی و تعامل بین  واحد بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشتی درمانی سید حسین و مدارس ، این کارگاه بمنظور  پیشگیری از بیماری های دهان و دندان بصورت تئوری و عملی برگزار گردیده است.

خدمات داندنپزشکی در مدارس قائمیه صورت می گیرد + عکس

میرزایی بهداشتکار دهان و دندان در این خصوص گفت :مهمترین راه  ارتقای سلامت و دندان دانش آموزان  و  نهادینه کردن رفتارهای صحیح بهداشتی در دانش آموزان از سنین کودکی و جلوگیری از تحمیل هزینه های بالای دندانپزشکی به خانواده ، آموزش بهداشت و افزایش مهارتهای  دانش آموزان در خصوص رعایت راههای پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان می باشد . بدین منظور دانش آموزان در مدارس روش  صحیح مسواک زدن را فرا می گیرند و  تمرین می نمایند و اطلاعات یاد گرفته را به خانواده ها نیز انتقال می دهند.

خدمات داندنپزشکی در مدارس قائمیه صورت می گیرد + عکس

نویسنده: راه علی طاهری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹