پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۲۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
امام جمعه جره و بالاده :
در حالى كه قريب به سه سال و نيم از عمر دولت يازدهم مى‌گذرد هيچ‌كدام از وعده‌هاى انتخاباتى دولت براى رفع معضل بيكارى به بار ننشسته و شمار بالاى بيكاران گوياى آن است كه دولت در موضوع اشتغالزايى ناموفق عمل كرده است.

به گزارش اختصاصی کازرون نما ، حضرت حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسینعلی بهرامی باباحیدری  خطیب جمعه  بخش جره و بالاده در پیش بودن حماسه ۹ دى  ۸8 روز بصیرت و میثاق امت با ولایت به تبیین مقوله بصیرت از دیدگاه آیات و روایات پرداختند:

«بصيرت» يکي از آموزه‌هاي مهم ديني است که مؤلفه‌هاي آن در قرآن و روايات تبيين شده است. چون انسان از آغاز تولد بصيرت ندارد و بايد به مرور زمان و با دريافت‌هاي خود از محيط اطرافش و با تفکر و با جستجو درباره امور به بصيرت دست ‌يابد، بر متوليان امور «تعليم و تربيت» لازم است که بر ايجاد بصيرت و روشن‌بيني افراد جامعه با استفاده از آموزه‌هاي اسلامي، همت گمارند تا جامعه‌اي با انسان‌هاي روشن‌بين و با بصيرت داشته باشيم.

خطیب جمعه بخش جره و بالاده با اشاره به زمینه های وقوع حماسه 9 دی  88 در بررسى كوتاهى در رابطه ، به اين میرسيم كه عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد. دشمنان اين انقلاب براى اين‏كه مردم ايران و تعصبات ملى و مذهبى آنان را به‏خوبى نمى‏شناختند، وارد عرصه براندازى نظام شدند و چون مردم اين سرزمين ايمان به خدايشان در تمام تاريخ مثال‏زدنى بود با عنايت حضرت حق بصيرتشان روزبه‏روز بيشتر شد و حضورشان در عرصه حمايت از ولايت و هدف‏هاى انقلاب در جامعه گسترش يافت تا اين‏كه واقعه اسفناك اهانت به عاشوراى حسينى پيش آمد كه به گمان دشمنان مرحله‏اى از فتنه‏گري‏شان بود، آنان ندانسته كفن جريان فتنه‏گرى خودشان را خودشان به دست مردم دادند، مردمى كه در آن روزها به بصيرت كافى رسيده بودند، دنبال جرقه‏اى براى حضور ميليونى مى‏گشتند كه آن جرقه توسط خود فتنه‏گران به دست اين ملت داده شد و حماسه بزرگ و بى‏نظير ۹ دى ۸۸ در تاريخ براى هميشه و هم‏چنين عبرت ابدى خائنين و دشمنان نظام ثبت گرديد.

وی در ادامه گفت : در حال حاضر هيچ جهشى در بخش صنعت اتفاق نيفتاده و اين حوزه نقش زيادى در نرخ رشد 4/7درصدى اقتصاد در نيمه نخست امسال ندارد. اين نرخ مبناى عملكرد كل اقتصاد كشور است. بايد در نظر بگيريم كه ميزان فروش نفت در اين مدت افزايش يافته و همراستاى آن ارزش فروش نفت نيز با رشد روبه‌رو بوده است كه همين موضوع عامل اساسى براى افزايش نرخ رشد اقتصادى به شمار مى‌آيد. بنا بر اعلام مسؤولان وزارت صنعت تاكنون 12 هزار ميليارد تومان تسهيلات به بخش توليد اختصاص پيدا كرده است اما تا زمانى كه اين ارقام پرداخت نشود نمى‌توانيم شاهد تحولاتى در بخش توليد كشور باشيم.بعد از مرحله پرداخت و برخورد سيستم بانكى با واحدهاى توليدى جهت دريافت تسهيلات مى‌توان در مورد رشد صنعت كشور اميدوار بود.

بهرامی باباحیدری گفت : در حالى بانك مركزى نرخ رشد را حدود 10 درصد اعلام كرده كه طبق آمارهاى دولت نرخ بيكارى همزمان افزايش داشته است. حال يا بايد در صحت نرخ رشد شك كرد يا نظر برخى كارشناسان را پذيرفت كه مى‌گويند، اين نرخ رشد فقط مرهون نفت است و رونق و اشتغال به همراه ندارد.
عدم همخوانى نرخ رشد ادعايى دولت با ايجاد اشتغال يكى از معماهاى عملكرد اقتصادى دولت يازدهم است. اين عدم همخوانى از زبان صاحب‌نظران به مخدوش بودن چگونگى محاسبه نرخ رشد نسبت داده مى‌شود و بعضاً عده‌اى آن‌را پديده رشد بدون ايجاد اشتغال قلمداد مى‌كنند.

امام جمعه بخش جره و بالاده در ادمه گفت : روحانى در وعده‌هاى انتخاباتى خود به 14 مورد در زمينه بيكارى اشاره كرد، اما دولت يازدهم پس از آمدن به پاستور تنها در زمينه بيكارى هشدار داد و خبرى از تحقق وعده‌هاى حسن روحانى نيست كه نيست.بيكارى حتى بعد از روى كارآمدن دولت يازدهم هم حل نشد و امروز به‌عنوان اصلى‌ترين معضل كشور قلمداد مى‌شود. روند فعاليت 3 سال و نيمه دولت و آمارها از بازاركار بيانگر اين مطلب است كه دولت يازدهم عزم جدى براى حل معضل بيكارى ندارد و تمام تلاش دولتمردان به هشدار خلاصه مى‌شود.حتى تعريف مركز آمار از بيكارى كه مطابق آن، افراد 10ساله و بيشتر كه در طول هفته مرجع، طبق تعريف كار، حداقل يك ساعت كاركرده يا بنا به دلايلى به‌طور موقت كار را ترك كرده باشند، شاغل محسوب مى‌شوند و بارها در دولت دهم مورد انتقاد قرار گرفت تغييرى نكرده است. تيم اقتصادى دولت كه در روزهاى نزديك شدن انتخابات و بعد از پيروزى در انتخابات، بارها نسبت به اين تعريف از بيكارى كه در دولت گذشته ارائه شده بود اعتراض داشتند و در تحليل‌هاى خود آمار ارائه شده را با اما و اگر ارائه مى‌كردند، هنوز تلاشى براى تغيير اين تعريف انجام نداده‌اند كه هيچ و بر عكس بارها بيان كرده‌اند كه ملاك ما مركز آمار است.

نویسنده: روابط عمومی دفتر امام جمعه بخش جره و بالاده
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
1
0
دولت مذاکرات نافرجام برجام، با شعار امید آمد اما در عمل هیچ کار اساسی و مهمی انجام نداد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳