پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
با همت آموزش و پرورش کازرون و صندوق قرآنی غدیر:
همایش مترجمی زبان قرآن، با حضور مدیر موسسه مترجمی زبان کشور و با همت مدیریت آموزش و پرورش کازرون و صندوق قرآنی غدیر وابسته به آموزش و پرورش این شهر برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، حجت الاسلام سید علی حسینی یزدی در جمع معاونین و مربیان پرورشی مدارس و نیز مربیان دارالقرآن های سطح شهر، اظهار داشت: مترجمی زبان قرآن طرحی است نوین و علمی که در پاسخ به نیاز قرآن پژوهان و مدرسین در رسیدن به شیوه ای مطمئن جهت فراگیری ترجمه کلام وحی، ایجاد گردیده است.

حجت الاسلام سید علی حسینی یزدی اضافه کرد: طرح مترجمی زبان قرآن ۱۸ سال است آغاز شده و کسانی که دوره را کامل کنند بر آن تسلط یافته و می توانند تجزیه و ترکیب را آموخته و با تفسیر قرآن آشنا می شوند.

وی بیان کرد: از سال ۷۸ این طرح عملیاتی شده و در ۲۸ شهر کشور به صورت غیر حضوری در حال اجراست.


همایش مترجمی زبان قرآن در کازرون برگزار شد


حسینی یزدی تصریح کرد: این طرح در ۱۰ کشور اروپایی و آسیایی نیز اجرایی شده و به عنوان یک طرح نوین در کشور مطرح است و در شرایطی که بیش از ۴۰ نوع کتاب در ترجمه و مفاهیم قرآن نوشته شده، این طرح شاخص است.

طراح مترجمی زبان قرآن یادآور شد: نوع روش تدریس این طرح بسیار متفاوت است و در تدریس توان استادان مورد توجه قرار گرفته و با استقبال خوب علاقمندان روبرو شده است.

حسین یزدی تصریح کرد: این طرح به صورت کارگاهی اجرا می شود و افراد شرکت کننده تا زمانی که توجیه نشوند از کلاس خارج نخواهند شد.

وی با بیان اینکه منظور از تلاوت قرآن، تنها نباید خواندن قرآن به قصد ثواب بردن باشد، گفت: یکی از دلایل مهجور ماندن قرآن در بین مسلمانان عدم توجه و تفکر در معانی آن است و خواندن قرآن از این جهت که مقدمه ای است برای درک معانی قرآن، لازم و خوب است و نه صرفاً به قصد کسب ثواب.

گفتنی است این مراسم درکانون شهدای رضوان با حضور مدیر و معاونین آموزش و پرورش کازرون، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا صحرایی، مدیر حوزه علمیه صالحیه این شهر، معاونین و مربیان پرورشی مدارس و مربیان قرآن دارالقرآن های سطح شهر برگزار شد و به مناسبت هفته قرآن، میلاد باسعادت حضرت خاتم النبيين صلي الله عليه و آله و سلم و امام جعفر صادق عليه السلام مراسم مولودي خواني و جشنی در حاشیه برگزاری این مراسم اجرا شد. 

نویسنده: ایمان مرتجز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷