پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۱۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
به مناسبت 16 آذر:
مراسم روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کازرون، با حضور فرماندار این شهرستان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان کازرون برگزار گردید.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کازرون، در این مراسم، سید کمال علوی فرماندار شهرستان کازرون ضمن تبریک 16 آذرماه به دانشجویان، این روز را روز استعمار ستیزی و استکبار ستیزی دانشجویان نامید و بیان داشت: 16 آذر روز شهادت دانشجویانی است که در عرصه استعمار ستیزی منشا نام گذاری این روز فرخنده شده اند.

فرماندار شهرستان کازرون که در جمع صمیمی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم (دانشگاه فرهنگیان) حضور داشت، بیان نمود: افتخار همیشگی من به معلم بودنم می باشد، و آغاز کار خود را از تربیت معلم شروع کردم و مثل شما دانشجویان، در دانشگاه فرهنگیان حضور داشتم و افتخار بعدی بنده این است که امروز هم به عنوان خدمتگذار همه مردم به خصوص معلمان هستم.

فرماندار در ادامه سخنان خود، به معیارهای مقبولیت و محبوبیت معلم پرداخت و گفت:  اگر بخواهیم بدون تعارف به این موضوع بپردازیم، باید گفت محبوب ترین و مقبول ترین قشر جامعه معلمین هستند؛ و دلیل این موضوع این می باشد  که خداوند متعال خود را به عنوان اولین معلم معرفی نموده است، و این از جایگاه و شان معلم می باشد، وی خاطر نشان کرد: نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) نیز خود را معلم دانسته است؛ پس فقط همین دو نکته در باب شان و منزلت معلم کافی می باشد که هم معلم محبوب و هم مقبول است.

مراسم روز دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کازرون با حضور فرماندار برگزار شد

فرماندار کازرون در ادامه افزود: همان طور که استحضار دارید برای پویایی و نشاط جامعه، نیاز به وجود نیروهای توانمند و کارآمد است و این نیروی توانمند و کارآمد قطعا باید از بستر و رهگذر آموزش و پرورش گذر کند و یکی از نکات مهم در بحث توسعه پایدار در یک جامعه یکی از کلیدی ترین مسائل، نیروی انسانی می باشد. نیروی انسانی دانشمند، فرهیخته و کارآمد که باز هم به حوزه آموزش و پرورش برمی گردد.

وی افزود: برای مقبولیت بیشتر در روند امر آموزش، باید رابطه معلم با دانش آموزان رابطه مثبت و مبتنی بر تشویق باشد و سعی شود حالا چه به صورت مادی و چه معنوی، این کار انجام شود و باید سعی شود چشم خود را به داشته های دانش آموزان باز کنیم نه نداشته های دانش آموزان. وی تاکید کرد: باید سعی شود تسلط علمی داشته باشید مخصوصا در دنیای امروز که باگذشته خیلی متفاوت شده است به دلیل وجود فضاهای رسانه ای و رشد افکار عمومی.
سید کمال علوی در ادامه گفت: اگر می خواهیم معلم محبوب و مقبولی باشیم، باید تلاش کنیم با دستی پر و با سوادی سرشار، وارد کلاس درس شویم. هرچه معلم با سواد تر باشد، مقبولیت معلم بین دانش آموزان بیشتر خواهد بود.

در ادامه، فرماندار شهرستان کازرون به چند صفات معلم اشاره نمود از جمله نقدپذیری، تسلط داشتن برخود، اهل مطالعه و به روز بودن اطلاعات، رعایت عدالت در نگاه و تبعیض قائل نشدن بین دانش آموزان.

فرماندار در ادمه اشاره ای به آگاهی معلمان به سطح مسائل روز نمود و بیان داشت: معلم باید به مسائل روز آگاهی کافی داشته باشد. مطالبه گری و اصلاح جامعه  از مسیر دانشگاه آغاز شده است. مخصوصاً دانشگاهی که درآن معلم تربیت می شود

فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان کازرون در پایان سخنان خود، اشاره ای به خدمات دولت تدبیر و امید نمود، از جمله: مهار تورم از چهل درصد و تک رقمی کردن آن، رشد اقتصادی از منفی شش به مثبت دو، ایجاد آرامش، ایجاد فضای نشاط و امید در جامعه، ایجاد فضای بازنقد و نقادی بین دانشجویان و در جامعه، برگزاری انتخابات های بسیار سالم و قانونمند، ایجاد فرصت های سرمایه گذاری، توسعه همه جانبه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و...

فرماندار شهرستان کازرون در ادامه دیگر دست آورد خارجی دولت تدبیر و امید را بحث برجام دانست و افزود: هرچند که در روزهای اخیر شاهد بدعهدی نظام سلطه و آمریکای جهان خوار هستیم، اما در مجموع اتفاقی که در بحث برجام رخ داد، اتفاقی بود که تحت زمامت مقام معظم رهبری و باتلاش تیم دیپلماسی این اتفاق رقم خورد، که دست آوردهای آن برای کشور ما حائز اهمیت است. از جمله عبور از فصل هفتم منشور ملل، پذیرفتن ایران به عنوان یک کشور مقتدر هسته ای، پذیراندن دنیا که ایران اهل گفتگو می باشد، در خاورمیانه محور تعامل و توازن امروز کشور ایران است، رشد و تولید نفت از زیر 800 هزار بشکه به بالای 2 میلیون بشکه، قیمت نفت از تقریبا 20 دلار، به حمدالله تقریبا به بالای 50 دلار رسیده است که در تقدیم لایحه بودجه سال 96 توسط رئیس جمهور محترم به مجلس شورای اسلامی، قیمت نفت روی 55 دلار بسته شده است.

سید کمال علوی در ادامه برنامه، از دانشجویان برتر این دانشگاه با اهدای شاخه گل به آنان، تقدیر به عمل آورد. 

نویسنده: حسین ابول پور
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کشاورز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
2
ظاهرا آقای فرماندار فرصت بررسی اخبار و گزارش های عادی را هم ندارند ؟ ، در حالی که همه عالم و آدم فرجام را یکی از نافرجام ترین اقدامات تاریخ ایران می دانند و حتی تئوریسین آن ، رییس جمهور ، هم امروز با دستور دیرهنگام خود خواستار مقابله با اقدامات آمریکایی ها شد ! ، متاسفانه فرماندار شهرستان هنوز هم به تمجید و تعریف از دست آوردهای آن می باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
برجام نافرجام شد که آموجونی!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸