پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
مدیر آموزش و پرورش کازرون:
انتخابات شورای آموزش و پرورش با حضور مدیر و معاونین آموزش و پرورش کازرون و اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس این شهر برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، در این جلسه کاظم عباسی، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان، ضمن قدردانی از همفكری و همكاری های اولیای دانش آموزان و اعضای انجمن های اولیا و مربیان مدارس اظهار کرد: بعضی نواقص و كم و كاستی های موجود كه ناشی از عدم برنامه ریزی و عدم آینده نگری درگذشته بوده، وجود دارد و همفكری و همكاری نمایندگان انجمن های مدارس برای حل مسائل و مشكلات آموزش و پرورش ضروری است.

وی با اشاره به وجود کمیته های تخصصی در مدارس، گفت: فکر اولیا باید کنار مدیر مدرسه قرار گیرد تا بوسیله خرد جمعی کارهای بزرگی در مدرسه انجام شود.

عباسی خبر از شروع به ساخت مجموعه ورزشی بزرگ آموزش و پرورش داد و گفت: همکاری اولیا با آموزش و پرورش در ساخت این مجموعه بزرگ ورزشی موجب ایجاد یک فضای مناسب برای ورزش و پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان شده و حتی می تواند به عنوان پایگاهی برای میزبانی مسابقات استانی و کشوری باشد.

انجمن اولیا و مربیان، بازوی اجرایی آموزش و پرورش است

مدیر آموزش و پرورش کازرون افزود: از بُعد فرهنگی نیز باید تلاش زیادی برای دانش آموزان صورت پذیرد.

عباسی ادامه داد: از جمله برنامه های آموزش و پرورش کازرون در بُعد فرهنگی، شناساندن مشاهیر کازرونی به دانش آموزان است، تا با الگو قرار دادن این بزرگان برای دانش آموزان و وصل کردن آنان به گذشته پرافتخار خود، روحیه خودباوری را در دانش آموزان تقویت کرده و افزایش دهیم.  

وی با بیان اینکه آموزش مهارت‌ های زندگی، بخش مهمی ‌از برنامه درسی اکثر نظام‌های آموزشی دنیا را تشکیل می‌دهد، گفت: خوشبختانه بر اساس سند برنامه درسی ملی، آداب و مهارت‌های زندگی به بچه‌ها آموزش داده می شود تا آنها با تفکر خود دست به انتخاب احسن بزنند و زندگی عاقلانه و سالمی ‌را انتخاب کنند.

شایان ذکر است شورای آموزش و پرورش هر شهر از امام جمعه یا نماینده ایشان، فرماندار یا بخشدار رئیس شورا، رئیس اداره آموزش و پرورش، شهردار یا رئیس شورای شهر در شهرستان، 3 نفر از نمایندگان مدیران مقاطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم، 3 نفر از نمایندگان انجمن اولیا و مربیان و رئیس مرکز بهداشت شهرستان یا منطقه یا دکتر معتمد آن شهرستان تشکیل شده است. اعضای انتخابی شورا به مدت 2 سال و اعضای انتصابی تا زمانی که در سمتشان مشغولند عضویت شورا را دارا می باشند.

گفتنی است بر طبق قانون شورای آموزش و پرورش به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات، جهت تأسیس، توسعه و تجهیز ‌فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیتهای اجرایی آموزش و پرورش شکل گرفته است.

در پایان این جلسه، که در باشگاه فرهنگیان کازرون برگزار شد، رای گیری از بین اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس به عمل آمد و اعضای شورای آموزش و پرورش کازرون از بین اولیا دانش آموزان به صورت ذیل برای مدت 2 سال انتخاب شدند:

1- علی اکبر واقف

2- غلامرضا دولتی

3- سعید مسافر

نویسنده: ایمان مرتجز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳