پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
امام جمعه خشت :
طبق نامه ی امام مهدی (عج) به علی بن محمد سمری, رهبری جامعه در زمان غیبت کبری بر عهده ی فقها و بزرگان دین است ,و در عصر حاضر ولایت فقیه که حجت امام زمان می باشد از سوی ایشان معرفی می شود ,پس رد کردن ولایت فقیه رد امام عصر و رد کردن حجت خداست .

حجت الاسلام عباسی امام جمعه بخش خشت در خطبه های این هفته ,با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج)گفت :همچون بسیاری از پیامبران, مثل حضرت عیسی,موسی ,سلیمان(ع) ,و غیره که قبل از تولد, پیامبریشان بشارت داده شده بود و درسنین کم ,آنان به پیامبری مبعوث شدند, حضرت مهدی(عج) نیز با توجه به سن پایین, امامتشان از مدت ها قبل توسط همه امامان( علیهم السلام)گفته شده بود وحتی خلفای عباسی و بنی امیه نیز این موضوع  را می دانستند پس مساله کم سن و سال بودن امام زمان چیز مهمی نیست چرا که در بین اکثر پیامبران اینچنین بوده است .

وی با اشاره به ارتباط امام مهدی (عج) با مردم از طریق نواب ایشان در زمان غیبت صغری  ,افزود :قبل از وفات آخرین نواب آن حضرت و شروع غیبت کبری ,امام (ع)از علی بن محمد سمری خواست که دیگر نماینده و نوابی برای ایشان معرفی نکند و تا زمانی که مشیت الهی باشد این غیبت ادامه دارد و با پر شدن دنیا از ظلم و جور امام عصر ظهور خواهد کرد .

خطیب جمعه خشت اظهار داشت :طبق نامه ی امام مهدی (عج) به علی بن محمد سمری, رهبری جامعه در زمان غیبت کبری بر عهده ی فقها و بزرگان دین است ,و در عصر حاضر ولایت فقیه  که حجت امام زمان می باشد از سوی ایشان معرفی می شود ,پس رد کردن ولایت فقیه رد امام عصر و رد کردن حجت خداست .

حجت الاسلام عباسی با بیان علائم ظهور امام مهدی (ع) و پاداش منتظران آن حضرت گفت : طبق گفته های امام صادق (ع)هرکدام از شیعه ها در زمان عصر ظهور از دنیا برود مانند کسی است که در خیمه فرماندهی امام زمان نشسته و نقشه ی حمله  به ظالمان و دشمنان را می کشد و هچنین این افراد طبق روایات مانند کسانی هستند  که در رکاب پیامبر اسلام روی دشمنانی چون ابوجهل و ابولهب شمشیر کشیده باشند و از ساحت مقدس پیامبر و اسلام دفاع می کنند.

نویسنده: محمود نوذری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴