پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۱۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳
"پرسش گری " و "مطالبه گری" و "پاسخگو" کردن دولت ها و انتقاد و مسوول بودن در مقام مسوولیت، همه از اندیشه های دانشجویی و دانشگاه است. اما آنچه مرا واداشت تا چند کلمه ای بنویسم، این است که بعد از چند دهه که از پیروزی انقلاب می گذرد، سرنوشت سخنرانی ها و جلسات مناظره و مجالس گفتگو و... در دانشگاه به چه سرنوشتی رسیده است؟

از 16 آذر سال 32 که آن سه آذر اهورایی به تیر کین حکومت وقت به خاطر دفاع از ارباب خویش (امریکا – نیکسون) کشته شدند تا الآن، (16 آذر 95)، 63 سال می گذرد و دولت های مختلفی آمدند و رفتند. اما این مناسبت دایم تکرار می شود و یادآور خاطره آن روز اعتراض دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران تداعی می کند.

همین مناسبت در نزدیکی های پیروزی انقلاب اسلامی نیز کارایی و اثرات زیادی داشت؛ که می توانست انگیزه مضاعفی برای افشای فساد و ظلم دستگاه رژیم پهلوی باشد. این حرکت نیز بعد از پیروزی انقلاب تداوم یافت و هر ساله این روز گرامی داشته می شود.

دانشگاه همیشه جایگاه آگاهی بخشی و بیدارسازی مردم را داشته، و حتی گاهی نقش احزاب را ایفا نموده است. در واقع همیشه دانشگاه وظیفه نقد و نقادی و پرسشگری در سر لوحه خویش داشته و با توجه به زمان، این کار را انجام می داده که بعضا باعث تنش هایی نیز شده است.

"پرسش گری " و "مطالبه گری" و "پاسخگو" کردن دولت ها و انتقاد و مسوول بودن در مقام مسوولیت، همه از اندیشه های دانشجویی و دانشگاه است. اما آنچه مرا واداشت تا چند کلمه ای بنویسم، این است که بعد از چند دهه که از پیروزی انقلاب می گذرد، سرنوشت سخنرانی ها و جلسات مناظره و مجالس گفتگو و... در دانشگاه به چه سرنوشتی رسیده است؟

امروز در دانشگاه هیچ اپوزیسونی و حتی مخالف نظام حق حرف زدن ندارد، و متاسفانه کار به جایی رسیده است که حتی موافقان نظام و اساتید دانشگاه و شخصیت های مختلف حق اظهار نظر نداشته و جلسات آنان بهم زده می شود. در واقع در 16 آذر 32 یک اعتراض دانشجویی به آن سرنوشت می رسد و امروز بعد از 62 سال، هنوز اندر خم یک کوچه ایم. در شعار روز دانشجو خیلی پیشرو هستیم، ولی در عمل مخالف روز دانشجو هستیم.

البته اگر سخنران های مجالس دانشجویی آنچه خواسته می شود بگویند، نه کسی می رنجد و نه اتفاق خاصی می افتد؛ و ممکن است کسی هم آگاه نشود و این بهترین حالت است که دیگر نیاز به روز دانشجو و گرامی داشتن آن نیست.

به کجا چنین شتابان ؟!

نویسنده: حسین پیروان
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
0
0
آفرین به حاج حسین که حرف حق رو میزنه و صد آفرین به آقای بحرانی که انتشار میده. وقتی ... بشه به اصطلاح سردمدار جنبش دانشجویی ، میشه حدس زد که این جنبش سر از کجا در میاره. جنبش به اهرمی در جهت تخریب دولت هایی که نظراتشون با ... همسو نیست تبدیل میشه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳