پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶

طراح هایی که شهرداری کازرون می توانست بر اساس آن ها بودجه خود را تامین و سرمایه‌گذاری بلند مدت کند، اما به جای آن سهم پارک و فضای سبز مردم را فروخت:

1- سرمایه گذاری برای کارخانه تبدیل زباله شهری به کود کشاورزی در شهری مانند کازرون که کشاورزی در آن حرف اول را می زند و همیشه شهرداری از نداشتن مکان برای دفع زباله گلایه مند است.

کاش بجای دفع زباله در زمین و هزینه دفع و امحای زباله که معمولا با اعتراض روستاهای اطراف روبرو می شود، کمی به فکرتان می رسید و خط تولید زباله به کود غیرشیمیایی را راه اندازی می کردید، هم رفع مشکل، هم درآمدزایی بلند مدت برای شهرداری.

2- جذب سرمایه گذار برای احداث نمایشگاه بین المللی در کازرون.

این روزها دفاتر شرکت ها و کارخانه ها در شهرهایی که دارای نمایشگاه بین المللی هستند(مانند شیراز) تقاضای برگزاری نمایشگاه‌های هفتگی و فصلی را دارند و در ازای برپایی این نمایشگاه، مبلغ قابل توجهی را به شهرداری ها پرداخت می کنند. چون کازرون نمایشگاه ندارد، خیلی از تولیدی ها به کازرون نمی آیند و آن زمان هم که سالی دو سه بار می آیند، غرفه های خود را مجبورند در ورزشگاه شهید فهمیده و یا پارک مردانی برپا کنند. در صورتی اگر محلی برای نمایشگاه بین المللی باشد، هم استقبال تولیدی ها برای حضور در نمایشگاه کازرون افزایش خواهد داشت، و حق ورود و برپایی نمایشگاه منبع درآمدی برای شهرداری خواهد بود.

3- سرمایه گذاری در احداث مجتمع فرهنگی و رفاهی در سطح شهر.

امروزه در سطح شهر کازرون شاهد فعالیت مجتمع رفاهی فرهنگیان می باشیم که استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفته است. با این حال حجم تقاضاها گاهی سبب می شود برخی قید برگزاری مراسم های عمومی خود را در این مجتمع بزنند و مجبور به استفاده از سالن ها و باغ های خارج از شهر شوند. به طور قطع با وجود حجم تقاضا برای برگزاری مراسم های خصوصی در سطح شهر، شهرداری می تواند با جذب سرمایه گذار، اقدام به شراکت در احداث مجمتع فرهنگی و رفاهی کند و این سرمایه گذاری را به عنوان منبع درآمدی برای شهرداری کازرون در نظر داشته باشد.

4- سرمایه گذاری در طرح های گردشگری و توریستی و کسب عواید سالانه.

از جمله سرمایه گذاری در طرح احیای کاروانسرای میان کتل و تبدیل آن به محل اقامت گردشگران خارجی که بین مسیر شیراز و خوزستان در رفت و آمد هستند. این سرمایه گذاری نیز با توجه به بازدید روزانه گردشگران خارجی از بیشاپور در کوتاه مدت می تواند درآمد قابل توجهی را نصیب شهرداری کازرون کند. در حال حاضر یکی از دلایل عدم اسکان گردشگران خارجی در کازرون، فقدان محل مناسب برای اقامت است و در صورتی که کاروانسرای تاریخی میان کتل احیا و بازسازی شود، می تواند منبع درآمد مناسبی برای شهرداری باشد.

سرمایه گذاری و افزایش بودجه برای شهرداری اگرچه کار آسانی نیست، اما غیرممکن نیست. فروش زمین و در واقع پارک فروشی بدترین و خائنانه ترین روش تامین بودجه برای شهرداری است، چون از یک طرف موقتی و از طرف دیگر پایمال کردن حق شهروندانی است که مستحق داشتن پارک و فضای سبز در شهر خود می‌باشند.

شورای شهر و شهرداری کازرون، متاسفانه به جای جذب سرمایه گذار و ارائه پیشنهاد سرمایه گذاری، راحت ترین و بدترین راه را برای تامین بودجه شهرداری در پیش گرفته و آن پارک فروشی است.

یادمان باشد، شهرداری کازرون در مقطعی با مدیریت حرفه ای و موفق در سال 1379 توانست بودجه خود را از 90 میلیون تومان سالانه در آن زمان به یک میلیارد تومان افزایش دهد و این مسئله در حال حاضر نیز برای شهرداری غیرممکن نیست، به شرط این که بجای ناامیدی و گفتن جمله همیشگی نمی شود، اراده و همت در شهرداری وجود داشته باشد.

نویسنده: ر . ع
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳