پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۰۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷
به منظور بررسی ظرفیت کاشت گیاهان دارویی:
پنجشنبه گذشته، همایش علمی "نقش گیاهان دارویی در اقتصاد مقاومتی" با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، اساتید دانشگاهی و کشاورزان و فعالان حوزه گیاهان دارویی در کازرون برگزار شد

به گزارش کازرون نما، علی بانشی، در همایش علمی که با عنوان "نقش گیاهان دارویی در اقتصاد مقاومتی" در کازرون برگزار شد، بیان داشت: از مجموع 13 اقلیم موجود در جهان 11 اقلیم آن در ایران وجود دارد و همین امر مزیتی برای تولید هر چه بیشتر گیاهان دارویی در کشورمان است.

وی افزود: هم اینک بسیاری از گیاهان دارویی مانند آنغوزه، آویشن، به لیمو و آلوورا و گونه های گیاهی دیگر که کاربرد فراوانی در کشورهای مختلف جهان دارد در ایران تولید می شود، اما ما آنگونه که باید نسبت به آنها توجهی نداریم در صورتی که همین گیاهان از سوی هفت کشور دیگر که تولید کننده گیاهان دارویی هستند با قیمت های گزاف به بازارهای هدف عرضه می شود.

این استاد دانشگاه بیان کرد: صادرات و به تبع آن ارز آور شدن گیاهان دارویی برای کشورمان، مستلزم افزایش اطلاعات علمی در ارتباط با این نوع گیاهان، سرمایه گذاری در این زمینه و فرآوری آنها با بهره گیری از فناوری روز دنیاست، بی شک در صورت تحقق این امر ارز قابل توجهی از این طریق عاید کشور خواهد شد.

همایش نقش گیاهان دارویی در اقتصاد مقاومتی در کازرون برگزار شد

بانشی ادامه داد: حل مشکل بیکاری و صرفه جویی در مصرف آب از دیگر مزایای تولید گیاهان دارویی در بسیاری از نقاط ایران است و این خود تاثیر قابل ملاحظه ای در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون هم در این همایش اظهار داشت: به دلیل کمبود آب، این مدیریت، موضوع کشت گلخانه ای و کشت جایگزین ازجمله کاشت گیاهان دارویی را که به آب کمتری نیاز دارد به عنوان یک راهکار مهم و اساسی با جدیت دنبال می کند.

عبدالصاحب قائمی افزود: با در نظر گرفتن قابلیت هایی که این شهرستان در زمینه تولید محصولات کشاورزی از آن برخوردار است در صورت عملیاتی شدن این راهکار، می توان بخشی از محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی را به خارج از کشور صادر کرد.

او گفت: شهرستان کازرون باتولید سالانه 250 هزار تن محصولات باغی، 400 هزار تن محصولات زراعی، 10 هزار تن گوشت سفید، هفت هزار تن گوشت قرمز، نقش خود را در اقتصاد مقاومتی ایفا کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کازرون هم بیان کرد: کشورمان به سبب برخورداری از تفکر بسیجی در عرصه های مختلف علمی و تخصصی از جمله نانو و هوا فضا به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته است.

سرهنگ غلامرضا شرفی بیان کرد: آنچه در بحث اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است، توجه به داشته های خودمان است و امیدواریم این حرکتی که در بحث علمی کردن گیاهان دارویی آغاز شده، جدی گرفته شود و در مراکز علمی و دانشگاهی توسعه یابد.

نویسنده: ناصر درخشنده
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
كارشناس جهاد كشاورزي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
3
آقاي قائمي ببخشيد اين آمار توليد سالهاست كه وجود داشته و تغيير چنداني نكرده شما كه داري با آمار بازي مي كني و داد اقتصاد مقاومتي سر مي دهي بفرما در زمان مديرت جنابعالي چند تن محصول و كدام محصول اضافه شده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
1
آقاي رئيس جهاد كشاورزي، شهرستان كازرون با داشتن 4 اقليم و نيروهاي متخصص فراوان حقش خيلي بيشتر از اين وضعيت است لطفا بر روي قبري كه مرده نداره گريه نكن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹