پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸

درووووووووود

به نام خدا و سلامی چه بوی خوش آشنایی / بدان مردم دیده ی روشنایی

درودی چو نور دل پارسایان / بدان شمع خلوتگه پارسایی

روزمان را و رادیو صدای کازرونمان را با شعر آغاز کردیم و امیدوار هستیم که زندگی جمیع شما شهروندان و شنوندگان کازرونی سرشار از شور و شوق و شعر و شعور و معرفت باد.

شهرستان بزرگ و فرهنگی و باستانی کازرون با بخش ها و شهرها و روستاها، ریشه در تاریخ کهن ایران زمین دارد و اقوام و طایفه ها و ایل و تبارهای گوناگون با گویش های متفاوت و فرهنگ های غنی برگرفته از آداب و رسم باستانی و مذهبی در آن زندگی می کنند و ترک (آذری زبان) و لر و عرب زبان و فارس و عشایر و دشتی و حتی کُرد و بختیاری در کنار هم و با دیده ی احترام به یک دیگر در این قسمت از زمین خدا و خاک پهناور ایران عزیز یعنی کازرون مشغول به گذران زندگی هستند و همگی دوست دار و علاقه مند به این شهرستان هستند و چه آن هایی که نیاکانشان و نسل اندر نسل در همین خطه ی دلیر پرور و همین دیار قهرمانان به دنیا آمده اند و چه دیگرانی که به این منطقه ی سرسبز کوچ کرده اند و جایگزین شده اند و این نقطه از فارس را برای زندگی خود و فرزندانشان انتخاب کرده اند، همگی به کازرون عشق می ورزند و برای شکوفایی آینده ی شهرستان دل می سوزانند و علاقه مند به پیشرفت و توسعه ی همه جانبه ی شهرستان هستند.

در این بین انسان هایی هستند که فارغ از قوم و زبان و رسم و رسوم و قبیله یا طایفه ای خود، پیشگام در کارها و فعالیت های اجنماعی و عام المنفعه و دیگر امورات و مطالبات مردمی هستند و بسیارند که در گروهای NGO یا همان مردم نهادها به فعالیت مشغولند و هم تخصصی مثلاً محیط زیستی یا مذهبی و هم عمومی داشتند؛ مواردی چون اجتماعی و موضوعاتی از قبیل بهداشت و درمانی و امورات آب و کم آبی و اقتصادی یا میراث فرهنگی و گردشگری و باستانی و فعالیت های از قبیل راه و ترابری و فرهنگی و ورزشی و غیره!

امروز مهمان داریم و در خدمت 3 عزیز شهروند و دل سوز کازرونی هستیم. البته بعد از صحبت هر کدام از این عزیزان ما نیز دقایقی در آن خصوص برای تان حرف خواهیم زد. باشد تا برنامه ی امروز مورد توجه و پسند شما قرار گیرد!

اول از همه از دوستان و شنوندگان کازرونی عزیزی که برنامه های ما را گوش می دهند و در دیدارهایی اظهار محبت می کنند کمال سپاس گزاری را داریم خصوصا شما بزرگوار عزیز!

رادیو صدای کازرون همواره گوش به زنگ تماس ها و فرمایشات شما کازرونی های فهیم و غیرتمند و دلسوز شهرستان است.

امروز در خدمت سه دوست گرامی و از همان طیف دل سوزان شهرستان هستیم و به بیانات و دغدغه ها و دل مشغولی های شان گوش می دهیم و امیدوار هستیم که شما شنوند گان خوب کازرونی نیز پس از شنیدن این برنامه و صحبت های این دوستان با ما تماس بگیرید و هم نظریات خودتان را بفرمایید و هم اگر راهکاری در این خصوص داشته باشید گوش به زنگ شما هستیم و حتماً از طرح ها و ایده های خوب تان استفاده خواهیم کرد!

در خدمت دوست عزیز کازرونی خودمان آقای حاج منصور شجاعی هستیم، با سلام و عرض ادب این شما و این هم میکروفن رادیو صدای کازرون.

با درود و سپاس از این که بنده را به رادیو صدای کازرون دعوت کردید

بنده شغل آزاد دارم در ارتباط با حمل و نقل و هم مثل همه ی کاررونی ها و همشهریانم علاقه ی خاص و بیش از حدی به شهرستان دارم و سال های زیادی است که در گروهای مردم نهاد به فعالیت های اجتماعی می پردازم و خودم را فرزند این آب و خاک می دانم و دلم می خواهد که شهرستان مان روز به روز پر رونق تر و شکوفا شود. اما مدت زیادی است که نگرانی های زیادی داریم که عمده ی آن ها بر می گردد به بیکاری جوانان و عدم رونق بازار شهرستان و مهاجرت بسیاری از شهروندان به مرکز استان و دیگر مشکلاتی که در این شهرستان بزرگ و تاریخی دست به گریبان آن هستیم که امیدواریم مسوولان شهرستان با انسجام و وحدت نیروها بیشتر به فکر حل معضلات کازرون باشند و با احداث کارخانجات صنعتی مشکل بیکاری را تا حد زیادی برطرف کنند.

سپاسگزارم جناب آقای حاج منصور شجاعی، وقتی پای صحبت خیلی از همشهریان دلسوز مان می نشینیم و به دغدغه هایشان گوش می دهیم یک نکته ی کلیدی در گفتارشان هست که به آن پی می بریم و آن حاکی از این است که شهرستان کازرون در خیلی از امور اجتماعی و شهری و داشتن کارخانجات صنعتی و راه های ارتباطی و پیشرفت و توسعه در سال های اخیر اصلا حرکتی رو به جلو نداشته و برعکس عقب رفت داشته و مهم تر این که بیکاری و اقتصاد و بازار خراب مزید بر مشکلات این شهرستان گردیده و فرار سرمایه گزاران و سرمایه داران فزونی یافته و بازار مسکن و ساخت و ساز در رکودی بی سابقه فرو رفته و شادی و نشاط از این شهرستان رخت بربسته، به راستی چه باید کرد؟

با تشکر دوباره از جناب عالی که به نکات مهم و خبی اشاره فرمودند و سلام به دوست دیگرمان که محبت فرمودند و دعوت رادیو صدای کازرون را قبول کردند در خدمت جناب عالی هستیم با معرفی خودتان.

بنده جسین یوسفیان هستم و در کتابخانه ی شهید مدنی کازرون مشغول به کار هستم و سال هاست که در گروهای مردم نهاد به خصوص گروه دوست داران کازرون در فعالیت های مدنی و اجتماعی شهرستان شرکت دارم و از حامیان محیط زیست هستم و به کازرون و کازرونی و به فرهنگ این دیار عشق می ورزم و با تایید گفته های دوستان و دل مشغولی های شان که درد مشترک همه ی ما کازرونی هاست در این فکر هستم که یعنی ایده ای به نظرم رسیده که با کمک دوستان می خواهیم آن را اجرا و به صورت میدانی آن را پی گیری کنیم. به صورتی که قصد داریم با برخی از بزرگان شهرستان و ریش سفیدان عرصه ی خدمت رسانی به مردم و فعالان بزنگ های  مردمی و گروهای مردم‌نهاد جلساتی مداوم داشته باشیم تا ایجاد وحدت کنیم و به یک انسجام کاررونی دست پیدا کنیم، یعنی مشکلات شهرستان را واکاوی و راه های مبارزه یا مقابله با آن معضل پیدا کنیم و آن چه از دستمان بر می آید برای رفع آن نقیضه انجام دهیم. مثلا با جلسه گرفتن با امام جمعه ی محترم شهرستان و نماینده محترم شهرستان و فرماندار محترم یا شهردار محترم و شورای محترم اسلامی و با همیاری و کمک کردن به دیگر مسوولان در پی رفع نابسامانی ها و برخی خواسته های برحق مردم شهرستان باشیم.

بنده طرحی داشتم مبنی بر این که در خصوص آب چشمه ی ساسان و رودخانه ی بیشابور که به سمت استان بوشهر می رود و بحث کف شکنی چاه های جنوب شهر که هم چنین مهندسین بوشهری بر روی آن کار می کنند با هیأتی مجموع از دوستان فعال و دلسوزان کازرونی به استانداری بوشهر برویم و جلسه ای را با استاندار محترم بوشهر بگیریم و چاره ای بیندیشیم تا شاید این مقدار آب که به سمت بوشهر می رود و به کشاورزی مناطق بسیاری از زمین های کشاورزی شهرستان از جمله ناصرآباد و روستای قلعه و زمین های جنوب شهرستان که قبلا با این آب ها آبیاری می شده اند را کمتر کنیم و اگر بتوانیم حق آب طبق سند قدیمی این روستاها را به آنها برگردانیم!

سپاس از شما دوست گرامی و فعال گروهای مردم نهاد و پرتلاش شهرستان کازرون که به نکته های بسار جالبی اشاره فرمودید خصوصاً در مورد ایجاد وحدت و انسجام بین همه ی آحاد شهرستان بالاخص بودن وحدت بین نیروهای فکری و سیاسی شهر برای انتخابات پیش رو و انتخابات آتی و به اجماع رسیدن در مورد منتخبین مردم چه در شوراهای اسلامی و چه ریاست جمهوری و خصوصاً انتخاب نماینده ی شهرستان در مجلس شورای اسلامی که می تواند نقش بسیار مهمی را در توسعه و پیشرفت شهرستان ایفاء کند!

دوست دیگر و مهمان عزیز رادیو صدای کازرون که انصافاً یکی از پایه های اصلی گروه های دل سوز شهرستان است لطفا شما بفرمایید خودتان را معرفی کنید

سلام بنده جمشید شجاعی هستم و شغل آزاد دارم و سالهای زیادی است که در گروهای مردم نهاد فعالیت اجتماعی دارم و بارهای بار در خیلی از موارد از جمله بهداشت و درمانی و قضایی و انتظامی و راه و ترابری و معضلات شهری و محیط زیستی با بسیاری از مسوولان شهرستان جلساتی را همراه با دوستان هم راه و هم فکر داشته ام مثلا با ریاست شبکه بهداشت و درمان و ریاست بیمارستان و دادستان محترم و رییس دادگاه و فرماندهی نیروهای انتظامی و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار محترم و روسای اداره های منابع طبیعی و محیط زیست و غیره و غیره و با در میان گذاشتن مشکلات و درخواست های شهروندی مان تقاضای رفع کمبودها را داشته این البته برخی از معضلات مرتفع و حل گردیده اما بسیاری دیگر نیاز به اراده ی محکم و قوی مسوولان رده بالای شهرستان از جمله نماینده ی محترم و فرماندار محترم و حضور و پی گیری مردم شهرستان دارد به عنوان نمونه همین حفاری تونل محرم که باز هم تعطیل شده و بیماریتان 260 تختخوابی و همین بیمارستان امام علی که هنوز تجهیز و راه اندازی نشده و دل نگران ورزش شهرستان خصوصاً ورزش اول یعنی هندبال هستم و از مسوولان خواهش میکنم که به فکر ورزش باشند تا جوانان به سمت اعتیاد و ولگردی در خیابان های شهر نباشند و همان گونه که دوست عزیزمان و شما مجری محترم رادیو صدای کازرون فرمودید به فکر بیکاری جوانان شهرستان باشند به فکر کارخانجات تعطیل شده و گارگاه هایی که پشت سر هم به خاطر بازار خراب در حال تعطیلی هستند باشند.

درود به شما دوستان عزیز و تشکر مجدد به خاطر حضور در رادیو صدای کازرون و درود و سپاس به شما شنوندگان عزیز که تا این لحظه به برنامه های خودنان گوشفرا دادید.

دوستنان داریم و به وجودتان به خودمان می بالیم و به شهرستان مان یعنی کازرون عزیز افتخار می کنیم و تا برنامه های بعد شما را به خدا می سپاریم.

دوستت دارم یار کازرونی/دوستت دارم یار کازرونی/دوستت دارم یار کازرونی/

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳