پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
معاون آموزش ابتداییِ آموزش و پرورش کازرون خبر داد:
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کازرون گفت: به منظور شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزان مقطع ابتدایی، طرح شهاب در مدارس ابتدایی این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، محمود بتوان، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش این شهرستان، در مراسم افتتاحیه برنامه ملی شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) در جمع مدیران و معاونان مدارس ابتدایی اظهار کرد: شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان در دوره ابتدایی یکی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های آموزش و پرورش کازرون در سال جاری است.

بتوان گفت: این برنامه با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان از سال تحصیلی 94-93 به صورت آزمایشی در برخی مناطق کشور اجرا شد و از سال جاری در 5 منطقه و دو ناحیه آموزش و پرورش فارس اجرا می شود.

طرح شهاب برای شناسایی استعدادهای برتر شهرستان کازرون آغاز شد

وی افزود: طی اجرای طرح شهاب در مدارس مقطع ابتدایی استعدادها و توانایی‌های دانش آموزان در هشت گونه از جمله هوش، موسیقی، هنر و... شناسایی و معلمان نیز موظف هستند تا استعدادهای خاص این دانش آموزان را به صورت ویژه ببینند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کازرون اضافه کرد: 100 نفر از مدیران و معاونان مستقل مدارس و حدود 120 نفر از آموزگاران پایه چهارم در دوره ضمن خدمت این برنامه شرکت خواهند داشت و بیش از 2400 دانش آموز پایه چهارم ابتدایی تحت پوشش این برنامه قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: در دوران ابتدایی جداسازی دانش آموزان دارای استعدادهای برتر و خاص از سایر دانش آموزان را نداریم بلکه توجه به این دانش آموزان به صورت غیر ملموس و غیر رسمی صورت می‌گیرد.

بتوان افزود: اجرای طرح شهاب و به دنبال آن شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزان مقطع ابتدایی نقش بسزایی در هدایت تحصیلی آنان طی دوران متوسطه اول و دوم دارد.

طرح شهاب برای شناسایی استعدادهای برتر شهرستان کازرون آغاز شد

وی با اشاره به یکی از مطالبات مسئولان مبنی بر شناسایی نخبگان گفت: پرورش استعدادهای برتر، زمینه سازی رشد استعدادها، روش تدریس خلاقانه معلمان، کیفیت بخشی در آموزش، حمایت‌های تربیتی و معنوی از دانش آموزان و ... از دیگر اهداف اجرای طرح شهاب است.

در پایان بتوان اظهار امیدواری کرد که اجرای این برنامه بتواند یکی دیگر از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را محقق سازد.

نویسنده: ایمان مرتجز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
اذان صبح
۰۵:۱۲:۰۹
طلوع افتاب
۰۶:۳۵:۱۲
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۰۸
اذان مغرب
۱۹:۴۷:۳۳