پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
با حضور فرماندار و امام جمعه کازرون:
باحضور فرماندار، امام جمعه، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولین شهرستان کازرون، و با همراهی اهالی روستای قلعه سید، کلنک پارک جنگلی این روستا که به مساحت 3 هکتار احداث می گردد به زمین زده شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کازرون، فرماندار کازرون در مراسم کلنگ زنی پارک جنگلی روستای قلعه سید گفت: مکان بسیار خوبی برای پارک جنگلی در نظر گرفته شده است، هم به دلیل نزدیکی به تونل محرم و وجود امامزاده که زینت بخش این مکان می باشد و هم قرار گرفتن درحاشیه کوهپایه و وجود پوشش درختان مناسب در مسیر گردشگری که مکان مناسبی جهت استراحت مسافران خواهد بود.

سید کمال علوی افزود: ان شاالله در بحث آسفالت مسیر برنامه ریزی خواهیم داشت و در بحث برق و روشنایی امامزاده هم همکاری لازم را صورت خواهیم داد، ضمن اینکه با توجه به انتقال آب، آبشار زیبایی را می توان اینجا بنا نهاد.

کلنگ پارک جنگلی روستای قلعه سید کازرون به زمین زده شد

 وی ادامه داد: در بحث سالن ورزشی و بهسازی روستا  هم پی گیر اعتبارات خواهیم بود و وظیفه خود می دانیم که به مردم این منطقه و تمام روستاها شهرستان خدمات ارائه دهیم.

گفتنی است فرماندار شهرستان کازرون، این پارک را (به نام پارک کوهپایه ای شهدای قلعه سید) نام گذاری نمود.

همچنین فرماندار جهت بررسی مشکلات روستای قلعه سید، در جمع مردم این روستا حضور یافت و گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شرایط روستاهای ما خیلی بهتر از گذشته است و شکر خدا در دولت تدبیر و امید سعی شده است به روستاها توجه ویژه شود.

سید کمال علوی افزود: کمبود اعتبارات، یکی از دلایل کم توجهی به روستای قلعه سید و روستاهای مشابه نزدیک به شهر است، چراکه به همین دلیل جزو مناطق محروم حساب نمی شوند و از خیلی از بودجه ها، ازجمله 2درصد نفت و گازمحروم می باشند.

وی افزود: در بحث اعتبارات سعی کردیم از محل اعتبارات دیگر برای این مناطق بودجه ای در نظر بگیریم و جبران مافات کنیم.

علوی با اشاره به پیشرفت 50 درصدی سالن ورزشی منطقه، گفت: ان شالله سعی خواهیم کرد از محل اعتبارات ماده 180 توجه ویژه ای به اتمام کار این سالن داشته باشیم. وی ادامه داد: ما سعی خواهیم کرد اعتبار بگذاریم اما قول اتمام آن را در سال 95 را نمی دهیم.

کلنگ پارک جنگلی روستای قلعه سید کازرون به زمین زده شد

 فرماندار کازرون همچنین گفت: روستای قلعه سید باتوجه به جمعیت درحد برخی از شهرهای استان فارس است و مشکلات برق این روستا را دنبال خواهیم نمود.

وی ادامه داد: برای روکش آسفالت روستایی، دستور سی هزار تن قیر را نماینده محترم از وزیر گرفته اند و اولین اولویت روکش آسفالت روستای قلعه سید خواهد بود.

علوی در ادامه با اشاره به صندوق تعاونی روستایی هم گفت: اعتبارات خوبی به این صندوق اختصاص یافته است و وام با کارمزد چهار درصد و به صورت بلند مدت در اختیار کسانی که می خواهند تعاونی ایجاد کنند، قرار می گیرد.

وی افزود: در بحث تونل محرم نیز نامه ای را خدمت وزیر راه نوشته ایم و با توجه به تفکیک حوزه ها، امید می رود به این پروژه بهتر رسیدگی شود.

فرماندار کازرون در ادامه با اشاره به مشکل مدارس مرکزی هم گفت: مشکل بافت مدرسه جدی است و در شان مردم روستا نیست و امیدواریم با همکاری بنیاد برکت، برای بازسازی و یا احداث این مدرسه کاری صورت دهیم.

احداث مساجد و بازسازی این مکان ها، احداث دارالقرآن، روشنایی معابر روستایی، تخصیص اعتبار به کتابخانه، تعویض شبکه آب روستایی، اشاره به بحث طرح هادی، کشت های گلخانه و اختصاص اعتبار به این نوع کشت ها، خانه بهداشت و... از دیگر مواردی بود که فرماندار کازرون به آن اشاره کرد و مواردی را مطرح نمود.

 

نویسنده: حسین ابول پور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳