پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۹۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷

دروووووووود

سلام و عرض ادب و احترام و باز هم برنامه ای دیگر و ما و شما شنوندگان خوب کازرونی و همراهان همیشگی رادیو صدای کازرون

با نام و یاد خدا آغاز می کنیم برنامه ی امروز را و از شما شنوندگان عزیز و مهربان درخواست داریم که مثل همیشه ما را از نقطه نظریات خوب خود و ارایه ی راهکار برای هر چه بهتر شدن برنامه ها بی نصیب نگذارید و آن چه را که فکر می کنید برای شهرستان باید انجام بگیرد و به نفع مردم است را به ما گوشزد کنید تا در این برنامه و در رادیو صدای کازرون حتی با صدای خودتان برای مسوولان محترم شهرستان پخش کنیم و آن قدر بگوییم تا به گوششان برسد.

... کاری به دیگر نقاط کشور نداریم، اما این روزها هر کجای شهرستان خودمان که می رویم و می روید و در هر محفل یا مجلسی که می نشینیم و می نشینید، و به طور کلی به صحبت هر کسی که گوش می دهیم و می دهید، تنها یک موضوع است که می شنویم و می شنوید و البته به واقعیت لمس می کنیم و لمس می کنید و آن چیزی نیست جز کسادی و خرابی و نابودی بازار و دست خالی مردم و اقتصاد خراب شهرستان!

مدت ها قبل برنامه ای در این خصوص از همین رادیو پخش کردیم و این که این روند رکود و حتی برگشت به زیر رکود بازار را خطرناک عنوان کردیم و از دولت محترم خواستیم تا فکری عاجل در این مورد داشته باشد، اما هر چه جلوتر می رویم، متأسفانه شاهد این قضیه هستیم که قدرت خرید مردم پایین می آید و جیب مردم خالی تر می شود و بر عکس، اجناس گران تر، کرایه خانه ها بالاتر و مردم فقیرتر می شوند!

کاری هم به قشر مرفه یا مرفع هم نداریم چون زورمان به آن ها نمی رسد. اما قشر متوسط جامعه دارد به سرنوشت قشر محروم و ضعیف دچار می شود و زیر خط فقر که چه عرض کنیم، زیر آوار فقر می روند!

به راستی چه باید کرد؟ آیا باید منتظر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ماند تا اوضاع جهان تغییر و تحول پیدا کند و در این گیر و دار اوضاع اقتصادی ما هم به واسطه ی ارتباط اقتصادی با دیگر دول غرب و اروپا بهتر شود؟ یا باید منتظر انتخابات ریاست جمهوری در کشور عزیز خودمان باشیم تا اتفاقی پیش بینی نشده رخ دهد و دچار تغییر شود؟ یا دولت فعلی باز هم کرسی ریاست کشور را به عهده بگیرد و همین روند ادامه داشته باشد؟! یا باید منتظر انتخابات شوراهای اسلامی شهرها باشیم تا گره مشکلات درون شهری باز شود و با تمهیداتی مناسب در امر تجارت و پویایی اقتصاد شهرستان تحولی به وجود آید؟ یا باید ناامید و دل سرد به روزهایی سخت و اقتصادی بیمار نگاه کرد و دل خوش بود به ماهیانه دو یا سه روز واریزی یارانه به حساب مردم و شلوغی موقت بازار کازرون و البته این راه حل مقطعی هم به زودی به گره ای دیگر در کار مردم تبدیل خواهد شد!

شنوندگان عزیز تا ادامه ی برنامه که در خدمت شما باشیم به آهنگی غمگین با لهجه ی زیبای لری که دوستان مان در اتاق کنترل آماده ی پخش کرده اند گوش فرا دهید.

دی بلالم دی بلالم دی بلال

دی بلال آخی بلال بلال ای گل بیل تا بنالم

چشمله آخی دیوار دل ای یار یار تیه کالم

دیراوین دیراوین آخی سیلم مکن

ای گل دلمه مکن خین آی دلمه مکن خین

بی کس و بی دل آخی ..

ای بی وفا کافر دله چشمه دلش افتا

رادیو کازرون/صدای مردم

متاسفانه قبوض آب و برق و تلفن که به دست مردم می رسد نشانگر اوضاع بدتر مالی آن ها است، به گونه ای که خیلی از خانوارها قادر به پرداخت این قبوض نیستند و بعضاً از طرف شرکت های مربوطه مراجعه و اقدام به قطع موقت اشتراک و دریافت مبالغی جهت وصل دوباره ی انشعاب می شوند.

تو برای وصل کردن آمدی نی برای فصل کردن آمدی!

شنوندگان عزیز، لازم است که تذکری در خصوص برنامه های رادیو صدای کازرون داشته باشیم و آن هم این است که هدف ما از بیان مشکلات در این رادیو فقط مطالبات مردمی است و هیچ گونه مسایل سیاسی در آن دخیل نیست و شاید بعضی وقت ها از بیان و گفتن بعضی از مطالبات و خواسته های شما مردم عزیز شهرستان به دلایل خاص امنیتی معذور باشیم اما جدای از این قضیه، هرگز حاضر نیستیم که نیازها و خواسته های برحق مردم شهرستان کازرون را نادیده بگیریم و در دفاع از محیط زیست و منابع طبیعی داد می زنیم و برای احیاء دریاچه ی پریشان استمداد می طلبیم و برای کم آبی شهرستان از مردم می خواهیم که در مصرف آب صرف جویی کنند و از دادستان محترم و مراجع ذی صلاح می خواهیم تا چاه های غیر مجاز را پلمپ کنند!

ما در رادیو صدای کازرون از مسوولان امر می خواهیم که اجازه ی ساخت و ساز در نزدیکی چاه آب شرب شهرستان ندهند و شهرک صنعتی را در مشرف این چاه ها احداث و ایجاد نکنند و اگر ساخت کارخانه ی سیمان باعث آلودگی هوای شهرستان می شود و به آب های زیرزمینی خسارت وارد می کند از احداث آن جلوگیری کنند، ما در این رادیو از نماینده ی محترم شهرستان می خواهیم که در انتخاب و انتصاب رئیس اداره ی مخابرات شهرستان کازرون شایسته سالاری را منظور کند نه وابسته سالاری، این رادیو تأسیس شده تا صدای مردم را به گوش مسوولان شهرستان برساند و از فرماندار محترم می خواهیم که تحت فشارهای جانبی برای تغییر یا تعویض برخی نیروهای کارآمد و کاربلد و با تجربه و البته بومی و مورد وثوق شهروندان کازرونی قرار نگیرد و زیر بار این عزل و نصب های سیاسی و معنا دار نرود!

ما در این رادیو ضمن اعلام حمایت از امام جمعه ی محترم شهرستان که بیشتر اوقات زبان گویای مردم در خواسته های شان از جمله محیط زیستی و کف شکن چاه های جنوب شهر و پی گیری تونل محرم  کارهای نیمه تعطیل عمرانی شهرستان جا به جایی پادگان امام رضا(ع) و تیپ دوم تکاور امام سجاد(ع) هستند به عرض این عزیز بزرگوار می رسانیم که همچنان در راستای خواسته های به حق مردم محروم شهرستان محبت لازم را بفرمایید.

خدمت شما شنوندگان عزیز کازرونی می رسانیم تا به گوش بعضی ها برسد که: البته که رادیو کازرون منعکس کننده ی صحبت های مردم است و البته که با هر گرایش فکری که داشته باشد اما در برنامه هایمان به هیچ حزب و گروه و دسته و فرد و اشخاص وابسته نیست و فقط و فقط برنامه هایش برای مردم شهرستان پحش می شود و البته که کارهای مثبت مسوولان را ارج می گذارد و سهل انگاری را تقبیح می کند!

این شهرستان مدت زیادی است که در خیلی از موارد اجرایی در بلاتکلیفی به سر می برد و اتفاق خوشایندی برایش رخ نمی دهد و روند اجرای حفر تونل محرم متوقف شده و کارخانجات کاشی سرامیک و پارس خرما تعطیل شده و بیکاری در شهرستان رو به ازدیاد است و کارگران شهرداری و گاهی اوقات کارمندان نیز ماه ها حقوق شان عقب می افتد ساخت و ساز به صورت کلی از رونق افتاده معاملات کمتر صورت می گیرد و درآمد شهرستان کم و کم تر شده است!

دی بلالم دی بلام دی بلال

آخی سی دل خرابم!

باید به حال مردم شهرستان فکری کرد باید  آستین ها را بالا زد این مردم با این تاریخ و این فرهنگ و این رشادت های طول تاریخ نباید دچار این همه مکافات و کمبودها و نارسایی ها و مشکلات باشند.

رادیو صدای کازرون از زبان مردم شهرستان به خصوص تجار و بازاریان و کسبه ی کوچه و خیابان ها می گوید که در بد ترین اوقات اقتصادی و بی پولی شهرستان قرار گرفته ایم و بایستی فکری به حال این مردم کرد.

کارهای عمرانی خوابیده و بسیاری از مردم متأسفانه و متأسفانه به خاطر این که کار و کاسبی و درآمد خوبی وجود ندارد و به دلایلی که اداره ی مالیات شهرستان مالیات های سنگینی را بر کسبه می بندد و جرایم سنگینی را برای بدهکاران مالیاتی در نظر گرفته است اقدام به فروش ملک یا منزل یا مغازه یا ماشین زیر پای شان می کنند و پول آن را در بانک ها می گذارند و از بهره ی پول ها به سودی برای گذران زندگی خود استفاده می کنند که هم از زیر بار مالیات های سنگین که در عمل بابستی مالیات بر درآمد باشد که نیست! فرار می کنند و هم دیگر پول آب و برق و تلفن و گاز نمی دهند و بیمه ی کارگر نمی دهند و عوارض و و و. و این یعنی اقتصاد مریض و یعنی تنبلی و یعنی چرخش پول در تجارت شهرستان صورت نمی گیرد و بعضی ها به کسب درآمد سود بانکی عادت می کنند و پول روی پول می گذارند! و خب معلوم است!

پس باید فکری کرد تا سرنوشت شهرستان به سمت ناکجا آباد نرود.

شنوندگان عزیز؛ رادیو صدای کازرون هرگز قصد انتقاد یا ایراد گرفتن از دولت محترم را نداشته و ندارد و برعکس اعتقاد دارد که دولت محترم به این مشکلات واقف است و ان شاا... در جهت رفع آن ها تلاش خواهد کرد، اما مشکلات این شهرستان عدیده است و یکی از پردرآمد ترین شهرستان جنوب کشور متأسفانه امروزه از بازاری بسیار خراب در رنج است و نیاز به یاری دارد.

 آخی عزیزم بد نکن تا بد نبینی

بلال بلال بلالم

عزیزم بد نکن تا بد نبینی

بلال بلال بلالم

درخت بد نشو تا بد نچینی

بلال بلال بلالم

بگو تا هر دومون عهدی ببندیم

بلال بلال بلالم

از این عمری که باقیمانده سیمون

بلال بلال بلالم

دو تی کم اشک بریزیم و بخندیم

بلال بلال بلالم

چطور ترکت کنم دیوونه میشم

بلال آخی بلالم

دوستت دارم یار کازرونی / دوستت دارم یار کازرونی/ دوستت دارم یار کازرونی

تا برنامه ی بعد خدا یار و نگهدارتان

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
رادیو کازرون باید صدای مظلومان و مستضعفان کازرونی باشد و نه صدای بساط و بفروش ها و پاساژ سازها ، رکود اقتصادی اول گریبان مردم و قشر مستضعف رو گرفته بعدا پول و سرمایه پاساژ داران معطل و راکد مانده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸