پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
همزمان با 42 کشور جهان:
با توجه به اهمیت تحرک بدنی، روز پیاده از خانه تا مدرسه به‌ صورت همزمان در 42 کشور جهان و کازرون، 12 مدرسه شیراز و هشت مدرسه در شهرستان‌های دیگر استان فارس اجرا شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، کاظم عباسی، مدیر آموزش و پرورش این شهر در حاشیه این مراسم گفت: مراسم پیاده روی با عنوان یک روز پیاده از خانه تا مدرسه همزمان با سراسر کشور در کازرون برگزار شده است.

عباسی با بیان اینکه کم تحرکی یکی از پنج خطری است که نسل فعلی و به ویژه کودکان را تهدید می نماید، اظهار داشت: طبق بررسی­هایی که توسط دانشگاه علوم پزشکی در استان فارس انجام شده، دانش آموزان ابتدایی کازرون بیش تر از دیگر مناطق این استان دچار چاقی و اضافه وزن هستند، که دلیل آن هم استفاده از غذاهای آماده و پرکالری است.   

وی، همچنین در جمع فرهنگیان حاضر در مراسم، گفت: ايجاد نشاط و شادابي و مهربانی کردن يکي از مؤثرترين راه ها براي افزايش بهداشت رواني در جامعه است و مدرسه بعنوان يک نهاد مي تواند با بوجود آوردن زمينه ها و برنامه هايي باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود.

مدیر آموزش و پرورش کازرون افزود: اگر در مدرسه شوق زندگي کردن بوجود آيد خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود.

عباسی ادامه داد: انسان هاي شاد زندگي خود را تحت کنترل دارند، مسئوليت پذيرند، هدفمند هستند، ديد مثبت به زندگي دارند، آينده نگر و اميدوارند و در مقابل مشکلات و سختي ها از پاي نمي نشينند.


دکتر برامکی، ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، نیز که در این مراسم حضور داشت، در جمع دانش آموزان عنوان کرد: سلامتی بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته و ما باید در جهت حفظ و ارتقای آن بکوشیم.

وی ادامه داد: ورزش و تحرک، غذای سالم و رعایت بهداشت فردی از جمله راههای حفظ سلامتی است.

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، با اشاره به اهمیت تشکیل پرونده سلامت، از خانواده ها خواست که به پزشک خانواده خود جهت تشکیل پرونده سلامت الکترونیک حتما مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: ارتقاء سلامت جامعه تنها نیازمند مشارکت مردمی است و حتی در صورتی که همه امکانات توسط دولت مهیا شود تنها 25 درصد از سلامت جامعه تضمین می شود و 75 درصد بقیه به مشارکت و همکاری دولت با مردم نیاز دارد.

شایان ذکر است طرح «یک روز پیاده از خانه تا مدرسه» با همکاری آموزش‌ و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، اداره ورزش و جوانان، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی کازرون و به صورت نمادین در این شهر، در دبستان شهید رضازاده برگزار شد. 

در پایان مدیر آموزش و پرورش از همه ارگان های همکار در اجرای این مراسم، دانش آموزان و اولیای آنها و نیز کادر اجرایی و آموزگاران دبستان شهید رضازاده تقدیر و تشکر نمود.  

نویسنده: ایمان مرتجز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸