پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
دکتر ناصر قجری در جمع مدیران مدارس کازرون:
دکتر ناصر قجری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس، در جمع مدیران مدارس کازرون گفت: در راستای عدالت آموزشی باید جلوی توسعه مدارس خاص گرفته شود.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، دکتر قجری که در جمع مدیران مدارس این شهر حضور یافته بود، با بیان اینکه فرهنگ آموزش در کازرون بالا است، گفت: در دستگاه تعلیم و تربیت به دنبال این هستیم دانش آموزان از زندگی خود لذت ببرند، که سند تحول بنیادین، شش ساحت تربیتی را در نظر گرفته است و باید تلاش کنیم انسان تک بعدی تربیت نکنیم که این فرد نمی تواند در عالم هستی موفق باشد.

توسعه مدارس خاص مغایر با عدالت آموزشی است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به  اینکه از قدیم آرزو این بود که آموزش و پرورش بومی باشد، گفت: بعد از انقلاب مسئولین به این سمت رفتند که تحولات اساسی در آموزش و پرورش ایجاد کنند، که تغییرات در ابتدا بنیادی و ریشه ای نبود.

قجری اضافه کرد: طی 10 سال گذشته عزم مسئولین این بود که تغییرات اساسی را در آموزش و پرورش ایجاد کنند و با تلاش های شبانه روزی متفکرین تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین تدوین شد، که 4 سال است در حال اجرا می باشد.

توسعه مدارس خاص مغایر با عدالت آموزشی است

وی  تاکید کرد: وجود سند بالادستی برای ما یک فرصت است و کارها باید بر اساس آن پیش برود،که یکی از بحث های آن عدالت آموزشی است، یعنی همه باید بصورت برابر از فرصت های آموزشی استفاده کنند.

 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: عدالت آموزشی که از موارد مهم مطرح شده در این سند می باشد، ناظر بر این است که در یک محدوده ی جغرافیایی همه افراد آن جامعه از یک آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت همه جانبه بهره مند باشند.

دکتر قجری افزود: از نظر کمّی، عدالت آموزشی بیانگر این است که باید تمام دانش آموزان مشمول تحصیل تحت پوشش قرار گیرند.

وی عنوان کرد: تفکیک مدارس نوعی بی عدالتی است که متاسفانه در جامعه ما رواج پیدا کرده است.

توسعه مدارس خاص مغایر با عدالت آموزشی است

قجری اضافه کرد: از هر 100 دانش آموز 37 نفر در مدارس خاص تحصیل می کنند که این با روح سند تحول بنیادین همخوانی ندارد و باید جلوی توسعه بی رویه مدارس خاص گرفته شود و بنای ما این است که این مدارس خاص کم و حتی حذف شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس افزود: از نظر کیفیت نیز در  زمینه عدالت آموزشی کارهای انجام شده، تمامی نیازهای دانش آموزان را پاسخگو نیست و  باید با توجه ویژه  به نیروی آموزشی این نهاد، در زمینه های مختلف گام برداریم.

این مقام مسئول با اشاره به مشکل جذب نیروی انسانی و اینکه در این مورد همه کار دست آموزش و پرورش نیست،  گفت: با اصلاح الگوهای جذب نیرو در آموزش و پرورش می توان به رفع این مشکل کمک کرد و با  ساماندهی و سازماندهی مناسب نیروی انساین در آموزش و پرورش این نهاد متحول خواهد شد.


توسعه مدارس خاص مغایر با عدالت آموزشی است


دکتر قجری در ادامه صحبت های خود به چگونگی ارتباط با دانش آموزان پرداخت و اظهار داشت: قبل از اینکه در آموزش و پرورش امکانات مدنظر قرار گیرد، بایستی چگونگی ارتباط با دانش آموز مورد نظر قرار گیرد.

 وی افزود: هنوز نتوانسته ایم دانش آموزان را به عنوان فراگیر تحویل بگیریم و همین باعث شده که از ظرفیت های آنان بی اطلاع باشیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه نوع نگاه به دانش آموز باید تغییر کند و آنان را در هر شرایطی تحویل گرفت، گفت: در سیستم های آموزشی پیشرفته همه کاره دانش آموزان هستند و معلم ها نقش تکمیلی و راهنما دارند.

دکتر قجری در جلسه مدیران مدارس شبانه روزی غرب فارس که به میزبانی کازرون در هنرستان امام خامنه ای این شهر برگزار شد، نیز حضور یافت و عنوان کرد: در زمینه جذب دانش آموز و جلوگیری از ترک تحصیل، ایران کشوری پیشتاز است که یکی از دلایل آن وجود مدارس شبانه روزی است.

وی ادامه داد: مدارس شبانه روزی برای این است که دانش آموزان محروم را به تحصیل برگرداند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: در استان فارس 40 مدرسه شبانه روزی وجود دارد که بالغ بر 10 هزار نفر جمعیت دانش آموزی در این مدارس درس می خوانند و فارس جزء 5 استان برتر در توسعه این مدارس است.

 دکتر قجری افزود: سال گذشته در آموزش و پرورش فارس 10 میلیارد تومان هزینه بچه های شبانه روزی شده که حداکثر پولی که از اولیای دانش آموزان گرفته شده 2 میلیارد تومان بوده است.

توسعه مدارس خاص مغایر با عدالت آموزشی است

گفتنی است معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس در شورای معلمان دبیرستان الزهرا و نیز پژوهش­سراهای رازی و علامه دوانی حضور یافت و از نزدیک فعالیت ها، کمبودها و مشکلات آنان را مشاهده نمود و همچنین در پایان در شورای معاونین آموزش و پرورش کازرون شرکت کرد.

 

نویسنده: ایمان مرتجز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳