پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۹۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
امام جمعه کازرون خواستار شد:
امام جمعه کازرون با بیان اینکه دایره نذر فقط به اطعام خلاصه نمی شود و بسیار گسترده است، به خیران و ارادتمندان به حضرت سید الشهدا (ع) توصیه کرد هنگام ادای نذورات نیازهای روز جامعه، کمک به سازمان های خیریه مانند بهزیستی و کمیته امداد و تامین نیازهای خانواده های بی بضاعت را در نظر بگیرند و در اولویت قرار دهند.

به گزارش کازرون نما، حجت الاسلام محمد خرسند چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی (ع) و ادای وسیع نذور مردمی در این روز و در آخر ماه صفر، افزود: مردم و خیران می توانند به نیت حضرت سید الشهدا (ع) و برای ادای نذور در زمینه تامین جهیزیه خانواده های تحت پوشش بهزیستی و مراکز خیریه اقدام کنند و چه بسا این گونه نذرها اجر و پاداشی بیشتر داشته باشد.

کمک به سازمان های خیریه در اولویت نذورات مردم باشد
وی اظهار کرد: اگر قرار است اطعامی داده شود به نیازمندان جامعه در مراکز تحت پوشش سازمان های خیریه بدهند، چه بسا کودکان عقب مانده ذهنی و جسمی و حرکتی در مراکز بهزیستی و خیریه ها به این اطعام نیاز بیشتری داشته باشند.
امام جمعه کازرون در ادامه با بیان اینکه ضرورتی ندارد نذر حتما با اطعام ادا شود، گفت: اطعام مساکین البته در قرآن سفارش شده است، اما اطعام فقط یکی از راه های ادای نذر است؛ تامین نیازهای روز و تامین نیازهای جامعه و نیازمندان راه های مختلفی دارد که مردم و خیران باید به این راه ها نیز توجه کنند.

کمک به سازمان های خیریه در اولویت نذورات مردم باشد
حجت الاسلام خرسند به ذکر ضیغه نذر اشاره کرد و گفت: افرادی هستند که صیغه نذر جاری می کنند که در زمان و مکان مشخصی مقدار مشخصی اطعام به نیت حضرت سید الشهدا (ع) توزیع کنند، آنها همان موقع عقد صیغه نیازهای مراکز خیریه را در نظر داشته باشند و صیغه نذر را برای این اماکن جاری کنند.
وی ادامه داد: فردی که نذر را برای اطعام در مکان و زمان مشخصی جاری کرده است دیگر نمی تواند نذر خود را تغییر دهد و باید بر اساس همان عهدی که بسته است نذر خود را ادا کند، اما در بسیاری موارد صیغه ای جاری نمی شود و مردم و خیرین صرفا بر اساس آنچه نیت کرده اند و آنچه از قلب آنها گذشته است نذر خود را با اطعام ادا می کنند، دراین موارد می شود نذر را به مراکز خیریه و بهزیستی و نیازهای روز جامعه تغییر داد و به این مراکز بیشتر کمک کرد.
امام جمعه کازرون گفت: در مجموع، ادای نذر در سیره اولیای دین بوده است، امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) برای شفای حضرت مجتبی(ع) در دوران کودکی نذر سه روز روزه کردند و چون شفای آن حضرت حاصل شد نذر خود را ادا کردند. نذر کردن سنت حسنه و پسندیده ای است و امر مقدسی به شمار می آید.

کمک به سازمان های خیریه در اولویت نذورات مردم باشد
حجت الاسلام خرسند همچنین درباره فضیلت اطعام نیازمندان گفت: خداوند در قرآن کریم به اطعام مساکین امر کرده و همه مواهب و فضایل نذور را بیان می کند ، در بین شیعیان نیز نذر جایگاه ویژه ای دارد، ابراز علاقه و محبت به خاندان عصمت و طهارت و دوستی با اهلبیت باعث شده که شیعه به نذر اهمیت بیشتری بدهد و این بسیار پسندیده است.

نویسنده: سرویس سیاسی
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
به نظر بنده کلا کمک به خیریه ها خیلی هم خوب هست ، خصوصا اگر کسی در توانش باشد از محل خیریه ،به زیارت خانه خدا نائل شود و اجازه هم داشته باشد مثلا هر جور هم که دلش خواست و حتی دولا پهنا خرج کند. در کل خیلی خوب است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳