پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۹۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
مدیر جهادکشاورزی کازرون خبر داد:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از آغاز عملیات کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان و برگزاری دوره آموزش ویژه کشاورزان در این خصوص خبر داد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه، بیش از 90% روغن مورد نیاز کشور وارداتی می باشد و با کمبود منابع روغن خوراکی مواجه هستیم، افزود: در راستاي سياست وزارت جهاد كشاورزي و تاكيد رياست محترم سازمان جهادكشاورزي فارس مبني بر توليد دانه هاي روغني، کشاورزان شهرستان اقدام به کاشت کلزا نموده اند. مهندس قائمی بیان داشت: با توجه به تأثیر کشت کلزا در تناوب با غلات و رعایت الگوی کشت و مزایای آن از جمله، کنترل بیماری‌های پاخوره و فوزاریوم گندم، کنترل علف‌های هرز، سازگاری با شرایط آب و هوای استان، افزایش عملکرد محصولات گندم و ذرت به مقدار 20 تا 27 درصد، توصیه ی اکید به کشت این محصول استراتژیک و اساسی می شود.


وی افزود: در سال زراعی جاری سطح 380 هکتار جهت کشت کلزا در شهرستان کازرون پیش بینی شده که تاکنون 350 هکتار با کشاورزان کلزا کار قرارداد کشت بسته شده است و تاکنون 15 هکتار از مزارع شهرستان به زیر  کشت کلزا رقم هایولا 50 و DK7130 رفته است.

بنابراین گزارش، با توجه به فرا رسیدن زمان كشت كلزا و سياست هاي سازمان در توسعه اين محصول، برنامه ريزي و اجراي فعاليت هاي آموزشي و ترويجي درخصوص آشنايي كشاورزان با مزايا و روش كشت كلزا نیز در دستور كار اين مديريت قرار گرفته است و از اول مهرماه سال جاری تاکنون، به منظور تشويق، ترويج و توسعه كشت كلزا، 10 دوره آموزشی با حضور 250 نفر روز بهره بردار و آموزش بیش از 1000 نفر از بهره برداران به صورت چهره به جهره صورت گرفته است


نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
0
1
بیش از ده سال است کلزا در فارس کاشته می شود خیلی هنر کردین از 100 هزار هکتار زمین های کشاورزی کازرون 300 هکتار آنهم با آمار تهیه شده توسط خودتون کاشتید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳