پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۹۰۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
با رای معاونین دانشجویی – فرهنگی دانشگاه های آزاد فارس:
دکتر علی اکبر عارف معاون دانشجویی – فرهنگی دانشگاه آزاد واحد کازرون، با اکثریت آراء، از سوی معاونین دانشجویی – فرهنگی واحدهای استان فارس، به عنوان رئیس شورای تخصصی فرهنگی دانشگاه های استان فارس انتخاب شد .

به گزارش دریافتی کازرون نما از خبرنگار خبرگزاری آنا، جلسه شورای فرهنگی دانشگاه های آزاد استان فارس به ریاست دکتر محمودیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان فارس و با حضور دکتر فرزانه دبیر هیات امنای دانشگاه های استان فارس و نیز معاونین دانشجویی – فرهنگی واحدهای این استان به میزبانی واحد کازرون تشکیل شد.

 این جلسه با هدف بررسی مسائل دانشجویی – فرهنگی واحدهای استان و هم اندیشی معاونان این حوزه پیرامون تشکل ها، کانون ها و نشریات دانشجویی درسال تحصیلی 96-95 و نیز با توجه به در پیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و بررسی و تبین آخرین بخشنامه ها و دستورالعمل های سازمان مرکزی دانشگاه درحوزه دانشجویی – فرهنگی و انتخاب رئیس شورای تخصیصی دانشجویی – فرهنگی استان فارس برگزار شد .

دکتر علی اکبر عارف، رئیس شورای تخصصی دانشجویی – فرهنگی فارس شد

دکتر محمودیان در این جلسه بیان داشت: معاونین دانشجویی فرهنگی واحدها نباید به دلیل مشاغل دیگر از وظایف اصلی خود و مشاوره دادن پیرامون مسائل دینی و احکام به دانشجویان غافل شوند و باید با مطالعه کامل آماده دریافت پرسش های ضروری از سوی دانشجویان و مراجعین باشند .

محمودیان افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی واحدها، باید توجه شود برنامه های فرهنگی کاملاً  کارشناسی شده، اثرگذار و مفید باشد که دانشجو بتواند بیشترین بهره فرهنگی معنوی را کارهای ارائه شده داشته باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان افزود: یکی از گروه های تاثیرگذار و موثر در عرصه فرهنگی، استادان  هستند و باید از طریق استادان و مشارکت کارکنان در امور فرهنگی برنامه های فرهنگی به طور عمیق و موثر انجام گیرد.

 وی گفت: برنامه ریزی فرهنگی باید با در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفی آن باشد؛ یعنی هم فرصت ها و هم تهدیدهای موجود را کارشناسی کنیم که در آینده موجب بدبینی و دین گریزی دانشجو نشود.

محمودیان اظهار داشت: فضای مجازی یک فرصت است و بسیار فراگیر و پر مخاطب است و باید از نکات مثبت این فضا برای آگاهی دادن بیشتر به دانشجو بهره بگیریم .

در ادامه دکتر عبدالحمید فرزانه رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، با بیان اینکه در برخورد با معضلات و مشکلات نباید صورت مسئله را پاک کرد، گفت: باید به دنبال راه حل اساسی و منطقی باشیم و نه اینکه به دنبال شیوه های توجیه کردن، تسکین دادن موقت و دست کاری کردن مختصر موضوع باشیم چون این روش ها فقط صورت مسئله را پاک می کند و در واقع درمان اساسی برای رفع معضلات جامعه نیست.

دکتر علی اکبر عارف، رئیس شورای تخصصی دانشجویی – فرهنگی فارس شد

وی با بیان اینکه اگر در کارهای فرهنگی کم کاری صورت گیرد موجب بدبینی می شود، گفت: باید برنامه های متناسب با مسائل روز دانشجو انتخاب و با درنظر گرفتن شأن دانشجو در سطح دانشگاه انجام شود .

فرزانه افزود: باید توجه شود آمارهای خواسته شده از سوی مرکزاستان و یا سازمان مرکزی دانشگاه با دقت کامل و به موقع پاسخ داده شود.

رئیس دبیرخانه با اشاره به ضرورت آمار دانشجویان دارای اقلیت های دینی گفت: باید دقت شود و آمار صحیح از پذیرش و حضور دانشجویان دارای اقلیت های دینی مختلف در هر واحد به طور دقیق ارائه گردد.

در ادامه علیرضا حبیبی مدیر کل حراست دانشگاه های آزاد اسلامی استان فارس که به نمایندگی از سوی دکتر سارویی دراین جلسه حضور داشت گفت: اگر همکاری و هماهنگی لازم بین معاونین فرهنگی دانشجویی و تامل با دیگرحوزه ها ی کاری دانشگاه نباشد، پیشرفتی در کار فرهنگی حاصل نمی شود و باید تلاش شود تا باتامل بیشر اثرگزاری بهتری در این حوزه داشته باشیم.

در پایان جلسه با انجام رای گیری، از سوی معاونین دانشگاه های استان، حجت الاسلام دکتر علی اکبر عارف معاون دانشجویی – فرهنگی واحد کازرون، به عنوان رئیس شورای تخصصی دانشجویی – فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد استان فارس انتخاب شد

نویسنده: اصغر جوکار
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
1
عرض تبریک .ایشان افتخار شهرستان هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
1
عامو اینقدر ای آدم ها رو بزرگ نکنید خبر یک انتخاب درون سازمانی رو با تیتر درشت نکنید عامل بزرگ کردن آدم ها
رزاززاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
0
0
با عرض تبریک. دکتر عارف واقعا مایه افتخار هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷