پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
در کتابخانه عمومی شهید مدنی کازرون:
بعدازظهر شنبه 24 مهرماه، نهمین جلسه طب سنتی با موضوع "پوست و مو" و با حضور اعضای علاقه مند و فرجاد عباسی کارشناس ارشد طب سنتی در محل کتابخانه عمومی شهید مدنی کازرون برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی کتابخانه شهید آیت اله مدنی کازرون، فرجاد عباسی سخنران جلسه با مقدمه ای در خصوص کبد خوب و خون سالم، و اهمیت آن در شفافیت پوست، بحث را آغاز نمود.

بنا به گفته عباسی: معمولاً مردم برای داشتن پوست زیبا، متوسل به انواع کرم ها می شوند، غافل از اینکه چیزی که بیش از همه اهمیت دارد، داشتن کبد و خون سالم است. برای داشتن کبد سالم چند گیاه همچون، کِوِرَک (لگجین)، زیتون پرورده، پیاز خام، آب زرشک، گل کلم و آرتیشو مفید است و برای غلظت خون حجامت سفارش شده است.

نهمین جلسه آموزشی طب سنتی با موضوع

ایشان توصیه هایی برای برطرف کردن لکه های پوستی و کک و مک هم داشتند: استفاده مخلوط یک گرم زنیان در نصف قاشق چایخوری عسل، مصرف بلافاصله بعد از غذا بادام تلخ برای درمان کک و مک، استفاده نمک معدن قبل و بعد از غذا، مصرف یک قاشق چایخوری پودر سیاه دانه در روغن کنجد یا حیوانی و همچنین استفاده گل های رده بنفشه برای شفافیت پوست، جوشاندن پوست بادمجان جهت شفافیت پوست، استفاده روغن بنه یا بنک، استفاده از گلاب بعد از حمام، استفاده از روغن کنجد و گل پر برای شفافیت پوست، مصرف غذاهای گوگرد دار مانند زرده تخم مرغ، پیاز و ته پیاز همگی بخشی از توصیه های غذایی و گیاهی کارشناس طب سنتی بود که به سلامتی و شادابی پوست کمک می کند. ویتامین P  یا همان بيوفلاونوئيدها که برای جذب ویتامین C  لازم هستند در سلامت پوست نقش دارند و در مرکبات موجود می باشند. عباسی توصیه ای هم برای برای دور چشم داشت: ماست ترش + سیب زمینی رنده شده + آب خیار در این زمینه ترکیب مفیدی می باشد.

نهمین جلسه آموزشی طب سنتی با موضوع

در پایان به معرفی گیاه "بابا آدم" پرداخت. بابا آدم گیاهی سرشار از آهن و نرم کننده پوست است. لایه بردار طبیعی است و تصفیه کننده خون است. از ویژگیهای دیگر بابا آدم خارج کردن آب اضافی از شکم می باشد. برگ این گیاه به صورت تازه مصرف می شود به این صورت که برگ آن را ریزریزکرده 15 دقیقه در کتری جوش داده بخورید. برای شفافیت پوست بسیارخوب است.  به طور مداوم یک هفته کامل و بعد از آن یک روز در میان مصرف شود.

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳