پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

روزها بود که بخش عمده ای از فعالیت مجموعه های فرهنگی شهرستان جهت برنامه‌ریزی جشنواره انجیر دوسیران بسیج شده بود... اتفاقی نو و مبارک در شرف به وقوع پیوستن بود.

روز موعود فرا رسید. استقبال خوبی از جشنواره انجیر با حضور چند هزار نفری مردم رقم خورد که شاید خارج از انتظار برگذارکنندگان نیز بود.

جشنی با طعم انجیر دوسیران

غرفه هایی که برخی انجیر می فروختند و برخی کتاب. صنایع دستی هم جایی برای خودش دست و پا کرده بود و البته غرفه فروش انجیر بسیار پر طرفدارتر از سایرین بود.

جشنی با طعم انجیر دوسیران

و چه دردناک که برای برخی کتاب ها با عنوان سرودهای کازرون و حماسه سازان جنوب و غیره، تحریم قومیتی  اعمال شده بود... و برخی، دوستان شان را تشویق به نخریدن کتاب های با موضوع کازرون می نمودند!! و این درد جانکاه همین بس که اندک سرمایه غرفه کتاب  و صنایع دستی هم به یغمی رفت.

مدیران محترم ادارات شهرستان هم قدم رنجه نموده بودند و با حضور خود بنا بود جشن را شکوهی دیگر ببخشند؛ اما دریغ که کسی برای استقبال از جاماندگان کاروان مدیران حضور نداشت ... و البته ایشان هم به لطف دوستان صندلی خالی و فرصتی برای آرمیدن نصیب بردند.

جشنی با طعم انجیر دوسیران

پارکینگی که گویا از کنار خفتگان خاک، راهش را برای دعوت شدگان گشوده بود، تقریبا جوابگوی خودروها برای ورود بود و البته ما برای خروجش فرصت را مغتنم شمردیم و عطایش را به لقایش بخشیدیم و فرصتی دست داد تا سنگ های برآشفته خفتگان دیروز دوسیران را بر تپه ای زیارت کنیم.

کوچه سنگ فرشی دوسیران به همراه چند ساختمان سنگی زیبا که بازسازی شایسته ای بر اندام خود شاهد بودند، مایه غرور و بالندگی را فراهم آورد و ما نیز از لذت بردن در سفر بی نصیب نماندیم.

جشنی با طعم انجیر دوسیران

جای خالی موسیقی زیبای محلی به همراه رقص و پایکوبی لری در این بزم  زیبا بسیار احساس می شد.

و این اتفاق مبارک و میمون به همراه جشنواره گردوی بافت در کشور، نویدبخش فرداهای روشن تر است؛ هرچند که جشن انجیر دوسیران ساعاتی از پخش شبکه سوم  را بسان گردوی بافت به خود اختصاص  نداد...

جشنی با طعم انجیر دوسیران

نویسنده: اصغر فخاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳