پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
دکتر داود حدادی خبر داد:
رییس اداره بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به خدمت رسانی به هزار و 466 بیمار تالاسمی در استان از ابتدای امسال تا کنون گفت: بیشترین آمار بیماران تالاسمی مربوط به شیراز با 788 بیمار، داراب با 105بیمار و کازرون با 100 بیمار است

به گزارش کازرون نما، دکتر داود حدادی گفت: خدمات رسانی به بیماران تالاسمی شامل راه اندازی واحد روانشناسی و روانپزشکی بیماران خاص در مرکز شهید دستغیب، برگزاری دوره های چهار روزه حضوری برای متخصصان مسئول فنی بخش های تالاسمی در شهرستان های قطب تالاسمی، تمرکز زدایی و توسعه خدمات به بیماران تالاسمی در شهرستان ها، ارایه تخفیف دسفرال در مراکز قطب تالاسمی شهرستان ها و توزیع داروی آهن زدای اکسیجد در شهرستان های قطب استان است .

کازرون با 100 بیمار تالاسمی در جایگاه سوم استان قرار دارد

 وی با اشاره به وضعیت بیماری تالاسمی در استان، گفت: از مجموع هزار و 466 بیمار تالاسمی فارس که دانشگاه به آنان خدمت رسانی می کند، بیشترین آمار مربوط به شیراز با 788 بیمار و داراب با 105بیمار است.

او ادامه داد: شهرستان های کازرون با 100بیمار، نورآباد ممسنی با 92 بیمار و مرودشت با 80 بیمار بیشترین آمار بیمار تالاسمی را به خود اختصاص داده اند و در این میان آباده با سه بیمار کمترین آمار را دارد.

تالاسمی از بیماری‌های ژنتیکی است که در اثر آن هموگلوبین ساختار طبیعی خود را از دست می‌دهد؛ در نتیجه هموگلوبین معیوب قادر به اکسیژن رسانی مطلوب به اعضا بدن نیست.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷