پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
به مناسبت روز جهانی سالمند:
به مناسبت اول اکتبر، روز جهانی سالمند، همایش تجلیل از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) قائمیه برگزار گردید.

به گزارش محمد دهداری خبرنگار کازرون نما، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) قائمیه گفت: با اهتمام متولیان سلامت کشور، امروز شاهد ارتقاء سطح سلامت افراد در جامعه هستیم، و این توجه خاص موجب شده است سن امید به زندگی در بین مردان حدود 72.8 و در زنان 74 سال شود؛ که نشان دهنده ارتقاء سطح سلامت افراد و برنامه ریزی در نظام سلامت کشور است.

همایش تجلیل از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد قائمیه برگزار گردید.

افراسیابی با اشاره به اینکه امروز اگر درخصوص سالمندان تدبیر نماییم، در آینده نگران وضعیت سالمندان نخواهیم  بود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر جمعیت سالمندان استان فارس  261  هزار نفر هستند که 2430 نفر از این نفرات  تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) قائمیه  قرار دارند .

رئیس  کمیته امداد امام خمینی(ره) قائمیه  افزود: این افراد در قالب 1093 خانوار از خدمات این نهاد بهره مند می شوند که  43 درصد مرد  با جمعیت 1062نفر و 56  درصد را زنان با جمعیت 1368 نفر  تشکیل می دهد.

همایش تجلیل از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد قائمیه برگزار گردید.

به گفته افراسیابی، در سال های اخیر جهت  افزایش امید به زندگی و فعال سازی سالمندان در عرصه های کار و تولید 386 فرصت شغلی ویژه سالمندان در زمینه های دام و طیور و خدمات ایجاد شده است که در واقع سالمندان به عنوان عناصر فعال در تولید و اقتصاد حضور فعالی دارند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر بیشتر نیازهای قشر سالمند نیازهای عاطفی و بهداشتی است، اظهار داشت علی رغم خدمات خوب و موثر نظام، باز در زمینه بهداشت و سلامت سالمندان نیاز به اقدامات ضروری تری است.

 این مقام مسئول در کمیته امداد امام خمینی (ره) قائمیه، با بیان اینکه اختصاص یک روز در تقویم به نام روز سالمند فقط برای یادآوری است، تصریح کرد: با توجه به جایگاه سالمندان  باید یادمان باشد که هر روز، روز سالمند است؛ چرا که سالمندان ذخایری از تجربه هستند  که ما غافل از آنان بوده ایم و امروز باید برای فرداهایمان برنامه ریزی کنیم شاید فردا دیر باشد.

همایش تجلیل از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد قائمیه برگزار گردید.

افراسیابی اذعان کرد: حمایت از سالمندان در مسئولیت یک یا چند دستگاه نیست، بلکه همه دستگاه ها باید خود را متولی تکریم سالمندان بدانند.

نویسنده: محمد دهداری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸