پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۸۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
به مناسبت سالروز دفاع مقدس:
بچه‌های جنگ، دانش آموزان مدرسه عشق، کوچولوهای بزرگ، بزرگان کوچک، قهرمانان بزرگ تاریخ، مردم عزیز و بزرگ کشورمان؛ می‌خواهم شماها را لحظه‌ای به آن دوران ببرم. می‌خواهم از غربت هشت سال دفاع مقدس جوانان پرشورمان با شما لحظه‌ای درد دل کنم. حوصله دارید مقداری از متن زخمی تاریخ جنگ را برایتان بنویسم؟

بچه‌های جنگ، دانش آموزان مدرسه عشق، کوچولوهای بزرگ، بزرگان کوچک، قهرمانان بزرگ تاریخ، مردم عزیز و بزرگ کشورمان؛ می‌خواهم شماها را لحظه‌ای به آن دوران ببرم. می‌خواهم از غربت هشت سال دفاع مقدس جوانان پرشورمان با شما لحظه‌ای درد دل کنم. حوصله دارید مقداری از متن زخمی تاریخ جنگ را برایتان بنویسم. حاضرید لحظه‌ای به غربت جوانان عشق بیندیشید و از شب‌های منور نماز شب بشنوید.

سالروز زندگی بسیجی

این دوستان که امروز جلو چشمانمان پیر شده‌اند، پیر نیستند، شما دوستانی هستید که ره صدساله را یک‌شبه پیمودید. شما در جنگ ساخته‌وپرداخته شدید. شما اگر زندگی کرده‌اید، همان دورانی بوده است که در جبهه گذرانده‌اید.

سالروز زندگی بسیجی

شب‌ها بر روی خاک‌ریز می‌خوابیدید تا چشمتان بهتر آسمان پرستاره را ببیند و زمان پرواز خویش را بهتر تشخیص بدهید.

شما عشق را در قنوت نماز شب فریاد می کردید و از ترس خدا و خضوع در مقابل عظمت او، به سجده  می افتادید و بعضی از دوستان شهیدمان آن ‌قدر در امور عرفانی بالا رفته بودند، که زمان پرواز و شهادت خویش را تشخیص داده بودند. شما هر روز درجه نفس خویش را با روزه ریاضت اندازه می‌گرفتید و نگران بودید مبادا درجه نفس شیطانی‌تان بالا رود و شوق دعا و نیایشتان خشک شود.

سالروز زندگی بسیجی

شما عرفان عملی را آموخته بودید و بعضی از دوستان برای رضایت حق و دیدار معشوق مدت 72 ساعت خواب را بر چشم خویش حرام می کردند.

سالروز زندگی بسیجی

یادتان می‌آید بعضی از دوستانمان گاهی با یک موشک هواپیما و یا یک گلوله خمپاره پیکرشان ناپدید می‌شد؛ که گویی در زمین نبودند، و چنان هوایی می شدند و حتی خاکستری از آنان باقی نمی ماند تا برای خانواده‌شان یادگاری باشد. شما  برای نام ونان نجنگیدید و به‌راستی هنوز هم گمنامید.

بعضی از دوستان شهید حتی حاضر نشدند برای دیدار نوزاد تازه متولدشده‌شان به عقب برگردند و آرزوی یک دیدار برایشان تا ابد باقی ماند.

سالروز زندگی بسیجی

یادتان می‌آید چقدر بینمان محبت و صفا موج می‌زد، به‌طوری‌که جدایی‌مان سخت بود و هر خداحافظی با چشمان گریان تمام می شد .

یادتان می‌آید چقدر در تاریکی شب لباس دوستانمان را می‌شستیم، بدون آنکه  او بفهمد و این از سر علاقه ای بود که به گفتن نمی آید.

سالروز زندگی بسیجی

چقدر شب‌ها به جای یکدیگر نگهبانی می‌دادیم تا دگر دوستمان کمی بیشتر بخوابد.

یادتان می‌آید در هنگامه عملیات چندبار زنده می‌شدیم و می‌مردیم و بعد می‌فهمیدیم چه دوستان گلی را از دست ‌داده‌ایم، و آنگاه زانوی غم بغل می‌کردیم و در حسرت شهادت منتظر می‌ماندیم.

یادتان می‌آید چقدر در امور و کارهای خیر از یکدیگر سبقت می‌گرفتیم تا زودتر خود را به خواص خدا برسانیم و زودتر زمان پروازمان برسد.

سالروز زندگی بسیجی

یادتان می‌آید چقدر برسینه هامان غصه وغم دوری دوستان شهیدمان سنگینی می‌کرد و هنوز در حسرت آن دوران مانده‌ایم.

یکرنگی، یکدلی، دوستی، محبت، صفا، عشق و علاقه به یکدیگر ما را چنان به هم وصل کرده بود که جدا شدنش سخت ...

سالروز زندگی بسیجی

اما همه این اتفاقات در آن دوران افتاد و به ‌راحتی آن دوران را فراموش کردیم و باید بنشینیم و.. .ببینیم آنچه برایش نجنگیدیم. آنچه برایش جان نداده بودیم.

اما در پایان باید از کلام امام راحل بهره ببریم که از "جنگ کردن یک‌لحظه پشیمان و نادم نیستیم"

حسین پیروان

1/مهر /95

نویسنده: حسین پیروان
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
1
رزمنده های جنگ تحمیلی افتخار ایران و ایرانی هستند،
جانباز چنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
1
با سلام و خدا قوت به شما جناب پیروان از اینکه یاد و خاطره ها زنده نگه میدارید متشکرم ما هنوز زنده ایم ما هم برویم بچه هامان هستند همچنان بنویسید هنوز هم خواب اصغر وحمید میبینم من باز مانده عملیات توکل چبهه ماهشهر ابادان هستم یادت که هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷