پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
در کتابخانه شهيد مدني کازرون:
در پی سلسله جلسات طب سنتی-اسلامی، بعد از ظهر 27 شهریور 1395 ششمین جلسه طب سنتی اسلامی با حضور اعضای کتابخانه و علاقه مندان به طب سنتی در کتابخانه عمومی شهید مدنی کازرون برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کازرون، در پی سلسله جلسات طب سنتی-اسلامی، بعد از ظهر 27 شهریور 1395 ششمین جلسه طب سنتی اسلامی با حضور اعضای کتابخانه و علاقه مندان به طب سنتی در کتابخانه عمومی شهید مدنی کازرون برگزار شد.

در ابتدای جلسه به رسم دوستی با کتاب و مطالعه، کتاب "کلت 45" نوشته حسام الدین مطهری از سری کتابهای طرح کتابخوان ماه توسط عباس محمودی کتابدار کتابخانه، معرفی گردید.

موضوع بحث این هفته افسردگی، دلایل و درمان آن در طب سنتی اسلامی بود. فرجاد عباسی کارشناس ارشد طب سنتی-اسلامی ابتدای جلسه به تعریف افسردگی و همچنین اهمیت پیشگیری از افسردگی در روایات و احادیث گفت. به گفته عباسی یکی از شایع ترین بیماری ها در حال حاضر در کشور بیماری افسردگی و یا سرماخوردگی روحی است و این بیماری در زنان بسیار شایع تر است. در ادامه بحث عباسی به سراغ درماندگی طب شیمیایی در حل این بیماری گفت و آماری در این رابطه ارائه داد، به گفته عباسی تنها 30% داروهای ضد افسردگی جواب مطلوب دارد که همین 30% درصد هم بسیار عوارض دارد.

ششمين جلسه آموزشی طب سنتی- اسلامي برگزار شد.

از جمله دلایل افسردگی که در جلسه بحث شد:

1- فقر مادی و معنوی

2- افراط و تفریط در رابطه جنسی سالم

3- نبود تنوع رنگ ها، در این رابطه عباسی با ذکر روایات از معصومین به نقش رنگ در جوامع بشری پرداخت برای مثال طبق روایات پیامبر اکرم(ص) لباس های سبز و زرد ملایم بسیار می پوشیدند. همچنین نکاتی و پیشنهاد هایی در رابطه با نقش شهرداری در زیباسازی شهر گفته شد.

4- مصرف بیش از حد شکر سفید و استفاده بیش از حد از نوشابه ها.

5- ازدیاد سودا در بدن، از جمله دلایل ازدیاد سودا تنش های محیطی و درگیری های خانوادگی است و همچنین استفاده از برخی فرآورده های غذایی.

6- اختلال در عملکرد روده ها، مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها میکروب های مفید روده را از بین می برد.

7- بی تحرکی و ورزش نکردن، به گفته عباسی ورزش کردن و تحرک در رفع افسردگی اندازه داروهای ضد افسردگی مفید است. با ورزش کردن ترشح هورمون اندروفین در بدن افزایش پیدا می کند که ضد افسردگی است. همچنین مصرف فلفل تند، خندیدن و همچنین نور ملایم خورشید باعث افزایش هورمون اندروفین می شود.

8-کمبود اسید های چرب امگا 3

9-کمبود اسید فولیک

10-کمبود روی در بدن

11-کمبود تستسترون

در ادامه جلسه راه کارهایی برای جلوگیری از افسردگی و همچنین درمان افسردگی بیان شد.

استفاده از لباس های رنگی و شاد، مصرف شکر سرخ بجای شکر سفید، استفاده از عسل طبیعی و خرما برای کم کردن سودا در بدن، ورزش کردن و تحرک کافی، استفاده از ذرت، فلفل، لوبیا قرمز، اسفناج، نعناع و ... برای تامین اسید فولیک، استفاده از غلات کامل مانند گردو و فندق برای کمبود روی، مصرف عسل، سیر خام، گوشت قرمز و انگور قرمز برای کمبود تستسترون.

ششمين جلسه آموزشی طب سنتی- اسلامي برگزار شد.

همچنین برخی راه حل های کلی در رابطه با افسردگی:

1- مصرف دمنوش افتیمون و زعفران

2- استفاده از عرق بهار نارنج هرشب

3- استعمال عطر گل نرگس

4- صبح ها انگور سیاه و مویز مصرف شود

5- استعمال گلاب خالص

همچنین عباسی در خاتمه جلسه به اهمیت موضوع صله رحم و ارتباط با دوستان و خویشاوندان به عنوان یک راه بسیار خوب برای جلوگیری از افسردگی پرداختند.

ششمين جلسه آموزشی طب سنتی- اسلامي برگزار شد.

گفتنی است سلسله جلسات طب سنتی اسلامی هر هفته شنبه ها در کتابخانه عمومی شهید مدنی کازرون برگزار می شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳