پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶

همین هفته ی پیش بود که درخصوص کوه بری و تپه خراب کنی خودمان و کف شکنی و آب بردنی همسایه ی مجاور مان دست به عبای دادستان محترم شهرستان شدیم، اما این ضایعه ی اسفناک و دردناک و تحقیر آمیز گرفتن رشته ی پزشکی را باید چه گونه عنوان کنیم و دست به دامن چه کسی بشویم؟

از زمانی که یادم می آید، ما کازرونی های مظلوم بی پناه ناخواسته دهنده ی قلب و کلیه و کبد و ...  هستیم، قبل از انقلاب که آب رودخانه ی شاپور و چشمه ی ساسان مان را به بوشهر منتقل کردند. اول انقلاب مخابرات مان را به جهرم یا فسا دادند. بعدها ام آی آر و فرمانداری ویژه را، و چند مدت پیش که پادگان مان را از این شهرستان بردند و حالا هم که رشته ی پزشکی مان را می برند؛ این کاری نیست که یک هووی یا یک دفعه ای رخ داده باشه و این قدر هم قانون کشور و تصمیم های دولت بی در و پیکر نیست و مطمئنا نامه نگاری ها و رفت و آمدهایی در این خصوص صورت گرفته و بازرسانی برای بازرسی آمده بوده اند. پس چرا کمبودها رفع نشده که بخواهند رشته ی پزشکی را از دانشگاه آزاد کازرون بگیرند. البته دوستی می گفت گرفتن رشته ها منحصر به پزشکی نیست، بلکه چند رشته را از ما گرفته اند؛ اما چرا جلو این کار گرفته نشده؟ و چرا وقتی که این رشته را از کازرون گرفته اند ما خبردار شده ایم؟ مقصر کیست؟ تقصیر از کیست؟ این جا مسئول کیست؟ و ما مردم چه گناهی کرده ایم و چوب بی تدبیری چه کسی یا چه کسانی را می خوریم؟ اصلا قضیه چیه و این چه حکایتیه و چه کسانی دارن از این شهرستان تاریخی و فرهنگی و مذهبی و انقلابی انتقام می گیرند؟ این شهرستانی که زادگاه فرهیختگان و فرزانگان و دانشمندان و عالمان زیادی است، این شهرستانی که مردزاد و شهیدپرور است و نخبه های علمی و ادبی زیادی را در سراسر دنیا دارد، یعنی چه که رشته ی پزشکی را از دانشگاه آزاد کازرون گرفته اند.

((((((آهای مردم به گوش و به هوش باشید که دستانی در کار است که کازرون را گوشه نشین کنند و در انزوا قرار دهند. آهای مردم به هوش باشید که کازرون ستیزی در این چند ساله داره به اوج خودش می رسه))))). نه اعتنایی به بیشاپور و زانو زدن والرین رومی پیش پای شاه ساسانی کازرونی می کنند، نه احترام به حضرت سلمان فارسی می ذارن.  نه حرمت شیخ ابواسحاق و علامه ی دوانی و شیخ بلیانی و شیخ امین الدین و نه شهر سبز را در نظر می گیرند، نه به دلاورمردی های آزادیخواهان جنوب و ناصردیوان کازرونی اهمیت می دهند، نه برای یکی از یازده شهرستان حکومت نظامی دوران انقلاب ارزش قایل می شن و نه به بهجت العلما و آیت اله مختاری و نه به شیخ علی اکبر توکلی و نه به جان برکفان دفاع مقدس و شهیدان مدافع حرم! و نه مردم با فرهنگ این شهرستان و نه به فرهیختگان و اندیشمندان احترام گذاشتند و عده ای هم توی این شهرستان دست روی دست گذاشته اند!

یعنی چه که رشته ی پزشکی را از کازرون گرفته اند، مگر ما مردم کازرون خواب باشیم که بتوانند این کار را بکنند. به خدا قسم که این جا باید کفن بپوشیم و از خودمان دفاع کنیم و اگر در دیگر قضایا از جمله کف شکنی چاه ها و تعلل در ساخت تونل و احداث کمربندی و بردن پادگان از این شهرستان و فرمانداری ویژه نشدن و دیگر مشکلات صف آرایی کرده بودیم، الان به این راحتی آب مان و پزشکی مان و آبروی مان را نمی گرفتند.

آهای مردم به هشدار بنده گوش فرا دهید که دارن کازرون را قطعه قطعه می کنن و دست مان هم به هیچ کجا بند نیست و فقط خودمان هستیم که باید به فکر خودمان باشیم. درغیر این صورت کلاه مان پس معرکه است! آهای گروهای مردمی و مردم نهادها و آهای منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر، آستین ها را بالا بزنید و پاشنه های کفش تان را بکشید و دوشا دوش یک دیگر به مبارزه با آنانی بروید که می خواهند  کازرون را تضعیف کنن!

امام جمعه ی محترم تذکر قانونی و شرعی را به مسئولان امر داده، اما ما مردم هم باید در صحنه باشیم و به فکر آینده ی شهرستانمان.

30 سال است که دانشگاه آزاد کازرون به خاطر داشتن رشته ی پزشکی سرآمد در ایران است و افتخار ما کازرونی ها، اما این رشته را که بگیرند، معنایی دیگری هم داره، حتما بعدش می گن دیگه بیمارستان امام علی نیاز نیست که تجهیز بشه، و بعدش می گن رشته ی دامپزشکی را می بریم، و بعدش دانشگاه را تعطیل می کنن، و ما می مانیم و حوض گنجوا!!!

لازم به ذکره که ما بیمارستان امام علی (ع) را دو دستی تا 15 سال تقدیم دانشگاه علوم پزشکی شیراز کردیم و یکی از دلایل گرفتن رشته ی پزشکی از دانشگاه ما، نداشتن بیمارستان بوده که قراره خودشون تجهیزش کنن، اما حالا چرا این کار را کردن، خدا عالمه. تازه یه کلاه دیگه هم سرمون گذاشتن؛ اونم اینه که حدود 7 میلیارد از مخارج بیمارستان را روی دوش خودمون گذاشتن. اما قرارداد 15 ساله بستن تا بیمارستان را تجهیز کنن و منافع اش هم خودشون بردارن!

جناب آقای نماینده ی محترم، جناب آقای فرماندار عزیز، لطفا تلاش کنید تا این پاره ی تن کازرون به بدنش یعنی دانشگاه آزاد برگرده! خلاص!!

نویسنده: زبان سرخ سرسبز کازرونی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
1
آقای ریاضی عزیز، دغدغه شما برای پیشرفت شهرستان قابل تقدیره ولی کازرون ستیزی دیگه چیه آقا، گوشه نشین کردن کازرون چیه؟ باور بفرمایید هیچ بلایی سر کازرون از روی خصومت نیومده بلکه از کم کاری خودمون بوده. حتمن از چندین سال قبل نقایصی در ارایه خدمات دانشگاهی در این رشته وجود داشته که علیرغم دادن مهلت های چند باره این نواقص برطرف نشده ، در نتیجه با اتمام این مهلت رشته پزشکی رو حذف کردن . دغدغه ی مسولین محترم هم از چندین سال قبل تا الان این چیزا نبوده که بخوان از روند اتمام مهلت رفع نواقص با خبر بشن یا اگه خبر داشتن بنابر مسایل سیاسی سکوت کردن تا این مساله که حاصل یک پروسه ی خیلی طولانی بوده، در این دولت و مجلس به سرانجام برسه و ... ، وگرنه توی چیزایی که دغدغه داشتن ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳