پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی:
در آستانه شروع سال جدید تحصیلی و بازگشایی مدارس، همایش ستاد پروژه مهر و مدیران مدارس در راستای اجرای برنامه های پروژه مهر و آغاز سال تحصیلی با حضور مدیران و مسئولین اداره و نیز جلسه توجیهی نیروهای خدماتی مدارس منطقه قائمیه جهت اقدامات پروژه مهر 95 و بازگشایی مدارس در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش قائمیه برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش قائمیه، در این همایش، رئیس اداره آموزش و پرورش قائمیه ضمن تبریک دهه ولایت در جمع مدیران حاضر در جلسه گفت: این نظام و انقلاب و پیروزی و  ادامه انقلاب، هزینه های زیادی را تا به امروز داشته است که  وظیفه داریم رسالت بسیار سنگینی که در حوزه تعلیم و تربیت بر عهده داریم انجام وظیفه کنیم.

وی خطاب به مدیران در جهت انجام وظایف خود گفت: مدیری موفق است که در طول 30 سال خدمت به 30 روش متفاوت مدیریت کند، اما مدیری که 30 سال به یک روش مدیریت کند، دچار روزمرگی می شود. مدیر باید نقش اساسی و کلیدی را در مدارس بازی کند و بتواند در همکاران و پرسنل خود میل و انگیزه به کار و تلاش ایجاد کند، مستمع خوبی باشد و انتقاد پذیر باشد؛ در جمع تشویق کند و در خلوت انتقاد کند؛ و با هم اندیشی و خرد جمعی  در طرح ها و برنامه ها به جمع بندی برسد.

وی در خصوص پروزه مهر گفت: پروزه مهر یک طرح ملی و کشوری است که لازم است در تمامی مدارس منطقه به نحو احسن اجرا شود. نظم و آراستگی، بهداشت، برنامه سالانه و طرح های کلاسی، طرح های کشوری و استانی، ثبت نام و کلاس بندی، در سامانه سناد و صدور ابلاغ انجام گیرد. پرچم و پلاکارد مناسب و همه موارد در زمینه  تعمیرات و تجهیزات و توجه به سرود ملی انجام شود. وی تاکید کرد: احترام و تکریم ارباب رجوع، حمایت دانش آموزان بی بضاعت و بی سرپرست را در برنامه کاری خود داشته باشید.  محیط آموزشگاه را طوری با نشاط کنید که دانش آموز با ورود خود در اولین روز درس، در محیط آموزشگاه احساس نشاط و شادابی و لذت را داشته باشد.


معاونت آموزشی اداره در این همایش گفت: در راستای پروژه مهر، از نیمه اول تیرماه، دانش آموزان در سامانه سناد براساس کروکی ثبت نام شده اند، ساماندهی نیروی انسانی، آموزش و ارتقای توانمندی آموزگاران و دبیران انجام شده و تشکیل کمیته ها و فعالیت های آنان بخوبی انجام گرفته و مدارس آمادگی لازم برای بازگشایی را دارا هستند.

وی خاطر نشان کرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان گرچه اوایل با مشکلاتی روبرو بود، ولی انجام شده و همه عوامل اداره آموزش و پرورش برای بازگشایی مدرسه جهت استقبال از دانش آموزان برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده مهیا  هستند .

معاونت توسعه و پشتیبانی اداره هم گفت: مشارکت های مردمی و جمع آوری آن، یکی از مهمترین برنامه های مدارس است که باید در جمع آوری و نحوه هزینه کرد آن دقت نموده و نظارت کافی صورت گیرد.

کرامت اله جاویدی گفت: باتوجه به آغاز سال تحصیلی جدید، در شاداب سازی فضای آموزشگاه نهایت سعی را داشته باشید، در بیمه دانش آموزان نهایت دقت انجام شود تا همه دانش آموزان دارای بیمه حوادث باشند .

در پایان از مدیران هنرستان های کار و دانش منطقه به علت عملکرد خوب خود در فعالیت های آموزشی و پرورشی  تقدیر بعمل آمد.

 

همچنین در جلسه دیگری که به منظور توجیه نیروهای خدماتی مدارس منطقه قائمیه برگزار شد، رئیس اداره آموزش و پرورش قائمیه ضمن عرض خوش آمدگویی و خداقوت به نیروهای زحمتکش خدماتی، مطالبی را در مورد شرح وظایف  سرایداران و نظم کاری و شاداب سازی مدارس بیان نمود و از نیروهای خدماتی تقدیر و تشکر کرد.


سپس کرامت اله جاویدی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره، سخنانی را درخصوص  آیین نامه مرخصی سرایدران، محافظت و مواظبت از اموال مدرسه، تعامل خوب با عوامل اجرایی مدرسه، شاداب سازی و بانشاط سازی فضا و محیط مدرسه و اقدامات لازم جهت پروژه مهر 95 و بازگشایی مدارس بیان و بر آن ها تاکید نمود.

جاویدی افزود: شما سرایداران در حفظ و نگهداری اموال مدارس امانتدار هستید، پس در امانت داری نهایت سعی و تلاش را داشته باشید و به طور واقعی از اموال مدرسه و بیت المال محافظت کنید.

 در پایان، از نیروهای خدماتی به جهت زمینه سازان شادابی و نشاط در مدرسه برای دانش آموزان تقدیر و تشکر به عمل آمد  و دقایقی جلسه به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد. 

نویسنده: راه علی طاهری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸