پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
به مناسبت 86 سالگی ثبت ملی شهر تاریخی بیشاپور برگزار شد:
به مناسبت هشتاد و شش سالگی ثبت ملی شهر تاریخی بیشاپور مراسمی درخانه جهانگردی شیراز با هدف معرفی این شهر ساسانی برگزار و برای نخستین بار اسناد تاریخی و تصویری مرمت معبد آناهیتا رونمایی شد.

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کازرون در مراسم معرفی بیشابور گفت: شهر بیشاپور درتاریخ 24 شهریور ماه 1310 به شماره 24 در فهرست ملی قرار گرفت.

محمدرضا معینی با اشاره به اینکه این برنامه به معرفی تخصصی بیشابور اختصاص داشت، گفت: به‌مناسبت هشتاد و ششمین سال ثبت بیشابور، بانک جامع سفالینه‌های ساسانی استان فارس تاسیس و راه‌اندازی شد.

معینی افزود: با توجه به اینکه پایگاه پژوهشی شهر بیشاپور دارای موزه تخصصی ساسانی و کتابخانه است از این رو در نظر داریم کارگاه دائم حفاظت و مرمت گچ بری‌های ساسانی را نیز در این پایگاه راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه در شهر تاریخی بیشاپور گچبری‌های متعددی وجود دارد، افزود: هم اینک گچبری‌های تاریخی این شهر را در تالار تشریفات و ایوان موزایک می‌توان دید.

مدیر داخلی پایگاه شهرتاریخی بیشاپور ادامه داد: تکمیل و تجهیز موزه شهر بیشاپور ساماندهی، خواناسازی و مرمت محوطه بیرونی و درونی مسجد جامع بیشاپور همچین تملک عرصه و حریم مجموعه طبیعی، تاریخی این شهر و پیگیری ثبت جهانی شهر بیشاپور همچنین ایجاد زیر ساخت‌های لازم جهت ارائه خدمات گردشگری در محوطه تنگ چوگان و شهر بیشاپور از جمله برنامه‌های آینده پایگاه پژوهشی بیشاپور است .

لازم به ذکر است که برنامه معرفی شهر بیشابور، فردا جمعه 26 شهریور نیز در خانه جهانگردی شیراز واقع در بلوار شهید چمران،‌ ادامه خواهد داشت.

در این برنامه فعالیت‌های انجام شده در این پایگاه پژوهشی نیز در قالب فیلم و عکس در معرض دید عموم علاقمندان قرار گرفته و 40 قاب عکس از اسناد تاریخی و تصاویر مربوط به مرمت این شهر تاریخی در دوره‌های گذشته نیز به نمایش درآمده است.


مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸