پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۷۵۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
طی یک پژوهش علمی مطرح شد:
بر پایه یک مطالعه علمی که در شماره ۱۶ نشریه تخصصی “جغرافیا و مطالعات محیطی” منتشر شده است شهرستان های جهرم و فسا که دانشگاه علوم پزشکی شان مستقل از شیراز است از لحاظ شاخص های بهداشتی درمانی در رتبه اول و دوم قرار دارند و شهرستان شیراز در رده سوم این رتبه بندی است و شهرستان های کازرون و رستم در رتبه آخر این رده بندی قرار دارند

به گزارش کازرون نما به نقل از پایگاه خبری – تحلیلی ستاره شیراز، این پژوهش علمی که توسط بخش جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه اصفهان انجام شده است، همچنین نشان می دهد توزیع امکانات بهداشتی درمانی در استان فارس به شدت ناعادلانه است. در این پژوهش به بررسی و سنجش میزان برخورداری شهرستان های استان فارس از شاخص های بهداشتی و درمانی متناسب با جمعیت هر یک از شهرستان ها پرداخته شده است. تحقیق حاضر از نوع کاربردی و روش آن توصیفی – تحلیلی است. پس از استخراج شاخص‌های بهداشتی و درمانی از سالنامه آماری ۱۳۹۰ استان فارس، وزن دهی به شاخص‌ها با استفاده از روش آنتروپی صورت گرفته و سپس با استفاده از مدل‌های MORRIS و TOPSISشهرستان های استان رتبه بندی شده و رتبه نهایی هر شهرستان از روش ادغامی میانگین رتبه ها به دست آمده است.

وضعیت نامطلوب بهداشت و درمان کازرون در استان فارس

نتایج حاصل از پژوهش نشان می‌دهد که اختلاف زیادی بین شهرستان‌های استان در برخورداری از شاخص های بهداشتی و درمانی مشاهده می‌شود به طوری که شهرستان های جهرم، فسا، پاسارگاد و شیراز با اختلاف زیاد نسبت به سایر شهرستان‌ها در رتبه‌های نخست و شهرستان های خرامه، کوار، کازرون و رستم در رتبه آخر قرار گرفته‌اند. میزان ضریب پراکندگی محاسبه شده حاکی از عدم توزیع متعادل شاخص‌های بهداشتی و درمانی در سطح استان است. همچنین نتیجه روش اسپیرمن 0.196 بدست آمده است نشان دهنده همبستگی ضعیف بین رتبه جمعیتی و رتبه برخورداری شهرستان ها استان فارس از شاخص های بهداشتی و درمانی است.

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
دهقان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
6
واقعا ناراحت کننده هست. البته همش به خودمون برمیگرده فقط به فکر این هستیم یه پول جمع کنیم بریم شیراز. ولی شهرستانهای دیگر مثل لار، فسا که در اونا زندگی کرده ام و کارکرده ام. همه مردم از کوچک تا بزرگ همه به فکر پیشرفت شهرستانهای خود هستند. فرقی هم بین روستایی و شهری وجود نداره، کلا فرهنگشون بالاست و فقط همه با هم به فکر توسعه شهرستان و محرومیت زدایی هستند. الان هم وافعا خیلی از کازرون جلو هستند.
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
5
بله باید هم اینطور باشد! وقتی از بزرگ و کوچک، تحصیل کرده و نکرده دم از بومی و غیر بومی می زنیم و فضایی متکبرانه در کازرون راه می اندازیم نتیجه همین می شود. بفرمایید پزشکان ! بومی چاره بیاندیشند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
0
2
مقصر خود ما هستیم که به فکر شهرمان نیستیم. چرا در سایر شهرهای استان پزشکان متبحر فراوانی وجود دارد که سالیان دراز در آن شهر آمده اند . کار می کنند و خدمت رسانی م ینمایند ولی در کازرون بعد از یکی دوسال فرار را بر قرار ترجیح می دهند.
از ماست که بر ماست.
اول خودمان را اصلاح کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
1
از بی ... مسئولین شهر است نماینده ای که ... یک سئوال ساده را از وزیر مربوطه ندارد نماینده نیست ... فقط به فکر حفظ میز خود است مردم هم که قربانشان برم بی خیال دنیا را اب ببرد ما را خواب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴