پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۷۵۴
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
انتقاد فرمانده سپاه کازرون از برجام و FATF:
فرمانده سپاه کازرون گفت: کسانی دائم تاکید می‌کردند با شکل گرفتن برجام گشایش اقتصادی رخ می‌دهد اما شاهد بدعهدی غرب بودند و متاسفانه همان افراد بدون توجه به ذات استکباری آمریکا اکنون به دنبال پیوستن به قرار داد FATF برای رفع مشکلات پیش روی برجام هستند.

به گزارش کازرون نما، فرمانده سپاه کازرون در گفت و گو با تنویر درخصوص حواشی پیرامون پیوستن ایران به قرار داد FATF گفت: کسانی دائم تاکید می‌کردند با شکل گرفتن برجام گشایش اقتصادی رخ می‌دهد اما شاهد بدعهدی غرب بودند و متاسفانه همان افراد بدون توجه به ذات استکباری آمریکا اکنون به دنبال پیوستن به قرار داد FATFبرای رفع مشکلات پیش روی برجام هستند و این در حالی است که قرار بود در اولین روز آغاز برجام تمامی تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های بانکی برداشته شود.

سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی با اشاره به شرایط پیوستن به قرارداد FATF، پذیرش این پیمان را ننگین خواند و اظهارداشت: غرب از مسئولان ما خواسته است که تعریف خود از تروریسم را تغییر دهیم تا بتوانیم به این پیمان بپیوندیم و این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که ما برای مثال حزب الله لبنان و حماس را گروه‌ تروریستی بنامیم و امثال سرلشکر قاسم سلیمانی را حامی تروریست بدانیم. آیا چنین چیزی ممکن است؟!

سرهنگ شرفی: پیوستن به قرارداد FATF، یک ننگ است

وی راهکار حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال و رفع تورم را نگاه به درون و تکیه بر اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: برجام کمکی به رفع مشکلات اقتصادی ما نکرده است.

شرفی با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با اینکه «سپاه و وزارت دفاع می‌توانند با بانک‌های خودشان کار کنند و کشور باید بتواند با نظام بین الملل تعامل داشته باشد» عنوان کرد: سپاه و بسیج به هیچ نهادی احتیاج ندارند و خود قادر به رفع نیازهایشان هستند و همانطور که هرجا ضرورتی احساس شد سپاه و بسیج که برخواسته از مردم‌اند در صف اول دفاع از انقلاب اسلامی حاضر شدند اکنون نیز با وظیفه شناسی و زمان شناسی از آرمان‌های انقلاب و نظام دفاع می‌کنند اما برخی با چنین مواضعی، ننگ را در تاریخ به نام خود ثبت می‌کنند.

وی افزود: ایران در وهله اول متعلق به کسانی است که خون دادند و هرجا که نیاز بود از جان و مالشان برای دفاع از کشور دریغ نکردند اما خائنینی امروز می‌گویند هیچ ایرادی ندارد که ما خود تحریمی را در کشور اجرا کنیم و شخصی همچون سردار سلیمانی را که هر آزاده‌ای در دنیا به وجودش افتخار می‌کند در داخل کشور خودمان تحریم کنیم! به این بهانه که خواسته غرب تامین شود و ما را در یک پیمان بپذیرند. 

این مقام مسئول با اشاره به سخنان یکی از سیاسیون درخصوص اینکه «ایران نیازی به نیروی نظامی ندارد و ما باید به نقطه ای برسیم که نیروهای نظامی را حذف کنیم»، قیاس ایران با کشورهای شکست خورده آلمان و ژاپن در جنگ جهانی را اشتباهی آشکار خواند و خاطرنشان کرد: آلمان و ژاپن جزء چند کشوری هستند که بیشترین هزینه‌های نظامی را در حال حاضر انجام می‌دهند اما به خاطر شکست در جنگ جهانی مجبور به پذیرش انحلال ارتش شدند در صورتی که ایران در شرایط برتر قرار دارد و هرکجا که اندکی از توان نظامی خود را بکار گرفته پیروز از میدان خارج شده است.  

وی افزود: برخی یا نمی‌فهمند چه می‌گویند یا اینکه به منافع ملی بی‌توجه‌اند و اگر چنین اشخاصی قدری به اطراف نگاه کنند متوجه خواهند شد که گروه‌های تکفیری و تروریستی با حمایت غرب و دنباله روهایشان در منطقه، مردم کشورهای همسایه را روزانه به خاک و خون می‌کشند و تنها نقطه امن در منطقه کشور ما است که با تلاش‌های نیروهای نظامی و امنیتی این آرامش برقرار شده است.

منبع: تنویر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
4
4
1_مبارزه با پولشویی بده؟ شفاف سازی مالی بده؟ همینه که الان هر روز سند یه اختلاس چند هزار میلیاردی از دولت قبل رو میشه. در مورد مفاد پیوستن به فا تی اف برید و صحبت های امروز سخن‌گوی شورای نگهبان رو بخونید تا اینگونه بی پروا از روی شنیده هاتان حرف نزنید.
2_ در مورد سخنان یکی از ارکان جمهوری اسلامی هم دچار کج فهمی شده اید و سیاسی کاری نموده اید، ایشان از عدم نیاز به نیروی نظامی سخن نگفته اند بلکه از هزینه بالای نظامی کشورهای در حال جنگ سخن گفته اند و از آلمان و ژاپن بعنوان بعنوان کشورهایی یاد کرده اند که با توجه به اجبار آنها پس از جنگ جهانی دوم به نداشتن ارتش و سرازیر شدن بودجه های نظامی به اقتصاد این کشورها، در حال حاضر از چنان قدرتی برخوردار هستند که بسیاری از کشورهایی که از نظر تجهیزات نظامی و ارتش بسیار قوی هستند ، تحت فرمان و تصمیم گیری این کشورها هستند.
نظر ایشان تعدیل بخشی از بودجه های نظامی بوده که به احتمال قوی معلوم نیست کجا و چگونه خرج می شود و هیچ بازخوردی از اینگونه خرج تراشی ها وجود ندارد.
3_ بخش بسیار مهمی از وجود امنیت کنونی محصول نیروی انسانی و فعالیت های اطلاعاتی و مرزبانی هست که اعتبار اینگونه فعالیت ها در مقابل بودجه نظامی کشور بسیار ناچیز است و حتی بسیاری از مرزبانان ارتش از کمترین امکانات اسکان برخوردارند و حتی افرادی که بعنوان مدافع حرم به سوریه رفتند از کمترین امکانات برخوردار بودند، حتی یک جفت پوتین و یک کلاهخود.
بحث ایشان تعدیل هزینه ها و اعتبارات نامعلوم و بی بازده و هزینه کردن آنها در اقتصاد هست آقا جان.
خب معلومه یک سری از افرادی که در حال سوءاستفاده از این عدم شفافیت هستند دل نگران شده و به دروغ میگویند که ایشان گفته نیروی نظامی نمیخواهیم.
کمی هم خدا را در نظر بگیرید.
پاسخ ها
مستعارمنش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
سلام
خدا خدا خدا آخ که چه گلستونی میشد اگه %20 مون حرف قشنگتو سیاسی نخونیم و کمی هم خدا رو در نظر بگیریم خدا پشت و پناهت در کوله بار خاطرات اتیه ات یادی کن از ما رفیق
پ فک کردی سیچه سالهاس وضعمون اینه
اینه ن که وضعمون اینه نه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
میگم این خارجک نشین ها چقدر از برجام جونشون تعریف و تمجید میکنن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
آخ که تابلو هه ای مطلب رو ... نوشته
رامین جوکاری
|
Canada
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
2
3
بنام خدا
سلام
درودوسلام به شرف ومردانگی تمام پاسداران وبدرستی امام (ره)فرمودنداگر سپاه نبودکشورهم نبود.بله متاسفانه روش کشورهای استعماری برای چپاول مستعمرات عوض شده وباهمین قراردادهای ننگین سیطره وکشورگشاییشان بیشترازقبل شده اونجاکه قدرت نظامی دارندوعومل خودفروخته باحمله نظامی مثل عراق بااستفاده ازچندژنرال وافسرخاِِِئن وانجاکه قدرت نظامی ندارندوزورشان نمی رسه ودلاورمردهای مثل سپاه هست باهمین جورقراردادهاوکنوانسیونهاوپیمانهاو....
سعی دارندنفوذکنندبه فرمایش اقاخامنه ای نفوذیعنی همین.
زنده باشیددلاوران تاایران زنده بماند
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
3
3
هنوز هم که اینا دارن به برجام بد و بیراه می گن،
نقش برجام نقش سلبی بود جناب سرهنگ، کشورهایی که اقتصادشون به نفت گره خورده مثل عربستان در زمان گرانی نفت حدود 900 میلیارد دلار در صندوق ذخیره ارزی شون ذخیره کردن، فقط ایران و ونزوئلا بودن که همه ی پولا رو خرج کردن که وضعیت ونزوئلا رو الان برید و ببینید که علاوه بر تورم 120 درصدی، مردم توی صف می ایستن تا جیره غذایی شون رو از ارتش تحویل بگیرن.
با توجه به اجازه فروش فقط پونصد هزار بشکه نفت توسط ایران که هر شش ماه هم بیست درصد از اون مقدار مجاز کم میشد، اونم با افت شدید قیمت نفت، اگه برجام نبود وضعیت ما از ونزوئلا هم بدتر بود و دیگه نیازی به حضور داعش در ایران نبود، چون امنیت مون خودبخود میرفت رو هوا.
به همین دلیل هم اسرائیل و عربستان به شدت مخالف برجام بودن.
و اما در پاسخ به بعضی از دوستانی که زرنگ بازی ایرانیا رو در دور زدن تحریم ها عنوان میکنن باید بعرض برسونم که به بهانه دور زدن تحریم ها هر کسی که تونست چیزی به این بهانه ببره و بفروشه و پولش رو بیاره مث آقای بابک زنجانی رفت فروخت و پولش رو هم با یه قلپ آب روش خورد.
شما که بهتر از ما میدونید ...، حالا اون سیاسی ها بگن اشکالی نداره چون به هر نحوی میخوان دولت رو تخریب کنن، شما دیگه چراااااااااااااااا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
3
2
ننگ ننگ ننگ ننگ! تایید صلاحیتی هم هست! انتخاباتی هم هست! زنده باد سپاه سرافراز
شهروند
|
United States
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
باسلام
جناب اقای شرفی قطعا شماانسان باهوش وباسوادی هستید پس بهتربود... سخن برانید.
وضعیت اقتصادی کشوربسیارنامطلوب لست نارضایتی درجامعه کسترده است وشکافهای عمیقی درجامعه موجوداست.فقروبیکاری وگرانی و...بیدادمیکند.فکرنکنیدمردم این مسایل رادردولت خلاصه میکنند این مسایل به ...بازمیگردد ونظام بایداین وضعیت نامطلوب راپاسخ گوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
جناب شهروند كشورهاي غربي اما دلسوز ما ايراني ها،خدمتت عرض كنم كه بخش مهمي از اين فقر و بيكاري و ... ناشي از سياست هاي استعماري همون كشورهايي است كه جنابعالي زير سايه شون روزگار مي گذروني مثل: انواع تحريم ها، بلوكه كردن اموال ايران و ...
در ثاني: شما ها كه دلسوز ايران هستيد چرا اينجا نمونديد تا كشور خود را بسازيد و به بهانه نبودن امكانات جلاي وطن كرديد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
2
برجام تا الان چنگي به دل نزده اما اين سخنان در سطح كارشناسي تري نيست ؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
1
1
امام خمینی:

«همه دنیا که دنبال این هستند که ارتش‌شان از امور سیاسى کنار باشد، آن‌ها یک چیزى می‌‏فهمند که می‌‏گویند این را ـ ما که می‌‏خواهیم که سپاه و ارتش جنداللّه‏ باشند و دسته‏ بندى نداشته باشند و جهات سیاسى را کنار بگذارند، براى اینکه اگر جهات سیاسى و مناقشات سیاسى در سپاه رفت و در ارتش رفت، باید فاتحه این سپاه و ارتش را ما بخوانیم.»


«براى سپاهی ها جایز نیست که وارد بشوند به دسته‏ بندى، و آن طرفدار آن یکى، آن یکى طرفدار آن یکى. به شما چه ربط دارد که در مجلس چه مى‏گذرد؟ در امر انتخابات باز هم به من اطلاع دادند که بین سپاهیها هم باز صحبت هست. خوب! انتخابات در محل خودش دارد مى‏شود، جریانى دارد، به سپاه چه کار دارد که آنها هم اختلاف پیدا کنند؟ براى سپاه‏ جایز نیست این. براى ارتش جایز نیست این. سپاهى را از آن تعهدى که دارد، از آن مطلبى که به عهده اوست باز می‌‏دارد و همین طور ارتش را. و ما در گفتارمان، در کردارمان که در محضر خداى تبارک و تعالى واقع است، باید فکر بکنیم...»

«از امور مهمى که باید تمام نیروهاى مسلح از آن پیروى کنند و اغماض از آن به هیچ‏وجه نمى‏توان کرد و باز هم تذکر داده‏ام، آن است که هیچ‏یک از افراد نیروهاى مسلح، چه رده‏هاى بالا یا پایین در حزب و گروهى با هر اسم و عنوان نباید وارد شوند، هرچند آن حزب و گروه صددر صد اسلامى و به جمهورى اسلامى وفادار باشند. و هر کس در یک حزب و گروه وارد شد باید از ارتش و سپاه و سایر قواى انتظامى و نظامى و قواى مسلح خارج شود. و فرماندهان و مسئولان موظف هستند که هر کس در یکى از احزاب یا گروه‌هاى سیاسى یا دینى وارد شد به او تذکر دهند که از حزب و یا گروهها و یا سازمان خارج شود، و اگر تخلف کرد او را از ارتش یا دیگر قواى مسلح اخراج کنند، و همه افراد موظف‏اند چنین اشخاصى را به فرماندهان معرفى نمایند. و باید توجه داشته باشند که ورود قواى مسلح در احزاب و گروه‌ها و سازمان‌ها، پایه قواى مسلح را متزلزل خواهد کرد و غفلت از این امر موجب پیگرد خواهد بود.»

«وصیت اکید من به قواى مسلح آن است که همان‌طور که از مقررات نظام، عدم دخول نظامى در احزاب و گروه‌ها و جبهه‏‌ها است به آن عمل نمایند؛ و قواى مسلح مطلقاً، چه نظامى و انتظامى و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهى وارد نشده و خود را از بازیهاى سیاسى دور نگه دارند. در این صورت می‌‏توانند قدرت نظامى خود را حفظ و از اختلافات درون گروهى مصون باشند. و بر فرماندهان لازم است که افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع نمایند. و چون انقلاب از همه ملت و حفظ آن بر همگان است، دولت و ملت و شوراى دفاع و مجلس شوراى اسلامى وظیفه شرعى و میهنى آنان است که اگر قواى مسلح، چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد، برخلاف مصالح اسلام و کشور بخواهند عملى انجام دهند یا در احزاب وارد شوند که ـ بی‌‏اشکال به تباهى کشیده می‌‏شوند ـ و یا در بازیهاى سیاسى وارد شوند، از قدم اول با آن مخالفت کنند. و بر رهبر و شوراى رهبرى است که با قاطعیت از این امر جلوگیرى نماید تا کشور از آسیب در امان باشد.»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
اگر امثال شماها تمام فرمايشات امام خميني را فصل الخطاب قرار مي داديد عالي بود اما متاسفانه شما و هم مسلكاتون هر جا منافع بر سبيل مراد تون بچرخه مطالب را گزينش
مي كنيد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
فرض کنیم حق با شما باشد و مطابق با غیب گویی شما کسی که این نظر را نوشته دقیقا همینطور باشد که شما می گویید. خب این چه مشکلی را از شما حل می کند؟ آیا مشکل پست پا زدن شما به این جملات امام حل می شود؟!
اصلا فرض کن این نظر را شما خودت از صحیفه نور امام خمینی خوانده ای، پاسخت به امام و خون شهدای که برای آرمانهای او جانشان را نثار کردند چیست؟
شهروند
|
United States
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
1
0
برادرناشناس
بنده جلای وطن نکردم ودراین سرزمین باپوست و گوشتم دارم دردهارومیبینم وخودم هم اونهارومیچشم گرده من هم ازمشکلات خم شده اما طیف فکری شما املاک نجومی گیرشون میاد وصداوسیماسانسورش میکنه امافیش های نجومی روتوبوق میکنه اما شماها سانسورمیکنید ومجبورمیشم ازفیلترشکن استفاده کنم تاخبرهارودریافت کنم واینگونه است که شمافکرمیکنید من جلای وطن کردم(درزمینه های دیگه هم چون شمااطلاعات کافی ندارید واطلاعات روبرای شماسانسورمیکنن همینحورقضاوت میکنید
بعداینکه اون تحریم ها و....زیرسایه تندروی های طیف فکری شماست دوست خوب اون تحریم هاناشی ازاینه که شماها میگفتیدقطعنامه هاکاغذ پاره هست
اخه چراباچوب وچماق به فرزند شهیدمطهری ولاریجانی و.....حمله ورمبشوید
نوه امام خمینی روبه این دلیل که ازمون نداده ردصلاحیت میکند اماشخص دیگری روباوجوداینکه ازمون نداده چون ازطیف فکری شماست تاییدصلاحیت میکنید
وای برروزی که خشمهای درون سینه خفته شعله ورشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
فكر كنم شماها با دور كاري مشكلات ما را لمس مي كنين تشكر از همدردي دور دورانه شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
1
0
اولا تشکر می کنم از دلاورمردان ایران زمین(سپاه)
ثانیا می گوییم دست آنهایی که پاسپورت ایرانی را بالا برده اند درد نکند که این گونه گل به دروازه خودی میزنند......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳