پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۷۵۰
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
امام جمعه کازرون:
امام جمعه کازرون، از حذف رشته پزشکی از دانشگاه آزاد اسلامی کازرون انتقاد کرد و خواستار بیان دلیل این تصمیم شد.

به گزارش کازرون نما، حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه هاي نمازجمعه کازرون افزود: امسال رشته پزشکي پس از گذشت 20 سال از دفترچه ها حذف شد مسئولين قول دادند که اين قضيه را حل کنند اما به قولشان عمل نکردند .

وي ادامه داد: براي ما جاي سئوال است چه مشکلي بوده که پس از گذشت 20 سال که تا کنون تعداد زيادي پزشک از اين دانشگاه فارغ التحصيل شدند اين تصميم را گرفتند.

دلیل حذف رشته پزشکی از دانشگاه آزاد کازرون بیان شود

خرسند افزود: چرا با احساسات مردم بازي مي کنند؟ مسئولين تا قبل ازمهر اين مسئله را جبران کنند که ما رها کن ظلمي که شده نيستيم.

وي ازنماينده مردم کازرون در مجلس خواست که پيگير اين موضوع باشد.

امام جمعه کازرون در بخش ديگري از خطبه ها به جنايات آل سعود در حادثه منا اشاره کرد وگفت: مراسم حج عظمت امت اسلامي است که قدرت لايزال الهي را به رخ بدخواهان مي کشد .

وي افزود: رژيم شجره خبيث آل سعود از معرفت وبصيرت حاجيان ايران مي ترسند چون مي دانند ايرانيان فلسفه حج که برائت از مشرکين است را درک کرده اند .


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
عزیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
3
واقعا مایه تاسف هست که پزشکی دانشگاه آزاد کازرون حذف می شود. واقعا مسولین باید پیگیر باشند. چرا شهرستانهای گراش و لار که جمعا جمعیت کمتری از کازرون دارند هر 2 دانشگاه علوم پزشکی دارند؟ و حتی جهرم و فسا، گناباد، بهبهان، دزفول و خیلی جاهای دیگه
عزیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
3
لازم به ذکر است که در استان فارس شهرستانهای جهرم و فسا از نظر شاخصهای بهداشتی و درمانی در صدر شهرستانهای استان فارس قرار دارند(بدلیل داشتن دانشگاه علوم پزشکی و بودجه های هنگفت) و شهرستان کازرون از نظر شاخصهای بهداشتی و درمانی جژء 4 شهرستان آخر است. مسولین باید به فکر این باشند که دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان راه بیاندازند. حق مردم کازرون است. شهرستانی با قدمت دیرینه و خدمات بالایی که به انقلاب اسلامی کرده اند. حکومتهای نظامی در زمان طاغوت و بیش از 1100 شهید سرافراز. شهرهایی مثل لار و گراش یک دهم افتخارات کازرون را ندارند ولی همه چیز دارند. این مشکلات را چه کسی باید انعکاس بده. چرا مسولین ما کم کار هستند. اگر مسولین ما دنبال مسائل کلان باشند. موارد کوچک خود به دنبال می آیند.
کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
5
بعداز 30سال- نتیجه نصب مسئولین غیر بومی میشود حذف پزشکی کازرون و اهداء آن به شیراز و یاسوج
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
3
اگر ما اونجا بودیم گفت از سال 1365 رشته پزشکی بوده و بعد چند بار هم گفت سی سال نه بیست سال
شهروند
|
United States
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
3
بزار پیگیری ظلمی که در خصوص پادگان امام رضا به مردم شد نتیجه بگیره .بعد این ظلم !!!!
از ماست که بر ماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
اون ظلم چون از طرف ... در حق مردم کازرون بود حاج آقا خیلی ورود نکردن ولی توو این یکی....!
بسم اله حاج آقا....
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
2
0
ببینید عزیزان! باید واقع بین باشیم. دانشجویان پزشکی کازرون، تنها سه سال اول دوره که به اون فیزیوپات میگن، رو در کازرون میگذرونن و پس از قبولی در آزمون علوم پایه، برای دوره استیودنت و اکسترنی و اینترنی که همه مربوط به درسها و دوره های بالینی هست، به شیراز میرن و در بیمارستان شهید بهشتی شیراز آموزش میبینن. حالا دلیلش چیه؟ چون هنوز که هنوزه بعد از سی سال این دانشگاه، بیمارستان آموزشی نداره. به جای اعتراض، میبایست تو این سی سال که فرصت کمی هم نبوده، اعتبارات لازم برای تکمیل و راه اندازی بیمارستان آموزشی کسب میکردیم تا امروز به این روز نیوفتیم. تا حالا هم که حذف نشده بوده، بهمون لطف کردن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
2
1
اصلی ترین درسهای دوره پزشکی، کار بیمارستانیه که همش تو شیراز میگذرونن. درسهای تئوری سه سال اول رو که تو هر شهری میشه گذروند، پس دیگه چرا میگیم پزشکی کازرون؟؟؟!!!
داشتن بیمارستان آموزشی، جزو لاینفک رشته پزشکی در هر دانشگاهیه، مثلا دانشگاه علوم پزشکی در شیراز دارای بیمارستانهای آموزشی نمازی، خلیلی، حافظ، زینبیه، شهید چمران، ابن سینا، فقیهی و قطب الدین هست. ولی کازرون حتی یک بیمارستان آموزشی هم نداره. طبیعتا که باید انتظار چنین وضعی داشته باشیم.
رامین جوکاری
|
Canada
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
2
به به به به بهبهبههبههبهبه.....مبارکه وقتی مدیران دلسوزبومی باهزارانگ تورشته علوم پزشکی وغیرپزشکی ازشهررونده بشوندپس قراره چه بشود؟مگه میشه جوکاشت وگندم دروکرد..
عزیزاله دهقان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
3
خدمت دوستان عرض کنم که دانشگاههای علوم پزشکی فسا و جهرم هم تا 5 سال قبل فیلد های بالینی را در بیمارستانهای شیراز می گذراندند و الان مستقل شده اند. خوب برمیگرده به بی ... مسولان کازرون. شهرستان کازرون الان حداقل 400 تخت بیمارستانی لازم داره که ما در شهر تنها یک بیمارستان 120 تخت خوابی داریم. چرا مسولان باید غیربومی و از شهرستانهای دیگر باشن؟ چرا رئیس شبکه بهداشت ما باید یک ... باشه؟ چرا فرماندار باید یک غیربومی باشه؟ و ....
این را هم باید در نظر داشت که لازم است کازرونی هایی که از کازرون رفته اند مثلا در شیراز، خود را شیرازی می دانند ولی لاری ها، فسایی ها و جهرمی ها همه با افتخار اسم شهر خود را می گویند.
خیلی ها بهانه می کنند چون غریبه در کازرون زیاد شده ما هم مهاجرت می کنیم و کازرون دیگر جای ما نیست و و این کی از ضعفهای بزرگ ما کازرونی هاست. چرا که افزایش جممعیت شهری یک فرصت است و ما باید اینقدر اقتدار داشته باشیم که فرهنگ کازرون را در شهرستان غالب کنیم. مثل شیرازی ها که یک سوم شهر شیراز ی هستند.

در کل اونهایی که کازرونی هستند همه باید همدل و یکصدا خواسته های بحق خود را فریاد بزنند و حتی مسولان بومی و غیربومی را موظف کنند پیگیر آن باشند. فرودگاه، راه آهن، دانشگاه علوم پزشکی و ... حق مسلم کازرون است.
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
1
3
تصمیم به جا و شایسته ای بود. زیرا عمده کلاسهای اصلی و آموزشی به خصوص در بیمارستانها و مراکز درمانی در شیراز برگزار می شد و فقط دو سه ترم در دانشگاه کازرون. این که برای مهم جلوه دادن ویترین سازی شود کار غلطی است . از مسئولان محترم متشکرم و امیدوارم هرگاه کازرون امکانات را فراهم کرد در تصمیم خود تجدید نظر کنند و دوباره رشته پزشکی دایر شود حتی در مقاطع تخصص. امیدوارم این تفکر بومی و غیر بومی هم هر چه زودتر منحل و نابود شود تا این شهر پیشرفت واقعی را به چشم ببیند.
ناظری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
2
1
با عرض سلام و احترام. حذف یک رشته یا افزودن رشته ای به دانشگاه بازی با احساسات مردم نیست.
بنا به صلاح دید نهادهای بالادستی مثل وزارت علوم، وزارت بهداشت یا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ممکن است در دانشگاهی تغییراتی به وجود آید. حتی به کل دانشگاه تعطیل با ادغام شود!
این بستگی به نیاز جامعه، شرایط، امکانات، عرضه و تقاضا، کیفیت و خیلی موارد دیگر دارد.
چه بسا راه اندازی بسیاری از دانشگاهها و رشد قارچ گونه مراکز پیام نور و دانشگاه آزاد و علمی و کاربردی و غیره و غیره در دهه اخیر نادرست بود و تبعاتش را هم امروز میبینیم.
یادمان باشد هر تصمیم یا اقدامی را جنجالی نکنیم و به دنبال علتش باشیم.
هر چند شاید تعطیلی این رشته صحیح نبوده باشد که بنده در مورد آن قضاوت نمی کنم چون دلالیش آشکار نیست.
ولی اگر قرار باشد یکی دو سال در دانشگاه شهرشتانی مثل کازرون دانشجو سر کلاس برود و مابقی در مرکز استان و بعد بگوییم ما در شهرمان فلان رشته را داریم و پیشرفت کردیم و فلان و فلان غلط است.
توسعه باید بر اساس شاخصهای واقعی و استاندارد باشد به خصوص در آموزش عالی. بنابراین کازرون هم جزیره ای جدا از کشور نیست و باید بر اساس واقیتعها گام بردارد.
هر چند با اساس دانشگاه آزاد موافق نیستم ولی از مسئولان این نهاد علمی هم تشکر می کنم و امیدوارم آگاهانه تصمیم گیری کنند نه با رویکرد تجاری و درآمدزایی!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
1
3
نياز به بيان نيست . عملكرد مسئولين محترم و نمايندگان وقت را بايد بررسي كرد .
بيچاره كازرون
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
2
یاد اون شعر جالب افتادم که چند سال پیش همه از حفظ بودند .
بد بخت کازرون است بد بخت کازرونم است
عزیزان یادتون میاد...
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
سلام آقای بحرانی، کازرون نما رو که توی گوگل سرچ میکنم سایت رو نمیاره و مجبورم از توی هیستوریم باز کنم، مشکلی وجود داره؟
مدیر پایگاه
دوست عزیزسلام. 
اخیرا کازرون نما دستخوش فعالیتها و دست کاری های فنی مشکوکی شده است. در حال بررسی هستیم و از طریق مراجع قاونی پیگیریم.
ممنون که نسبت به سایت حساس هستید
شادباشید
علی بحرانی - مدیرکازرون نما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
2
0
تصمیم به جا و شایسته ای بود. هنوز خیلی فرصت لازم است که مانند فسا یا جهرم که دانشگاه دولتی علوم پزشکی هم دارند ، کازرون حرفی برای گفتن داشته باشد. انشالله هر زمان که شرایط مهیا شد رشته پزشکی هم تاسیس شود. شرایط واقعی نه ظاهری!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳