پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۶۸۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
یک شهروند در گفتگو با کازرون نما خبر داد:
یک شهروند کازرونی در تماس با خبرنگار کازرون نما با ناراحتی و گله مندی عنوان داشت: سال هاست که درخت بزرگ اکالیپتوس در کنار مغازه ام بوده به طوری که همیشه به آن آب می دادیم و از سایه های این درخت بزرگ استفاده می کردیم. اما امروز با صحنه تاسف برانگیزی روبه رو شدیم.

به گزارش علی گلچین خبرنگار کازرون نما، صبح بود که صدای زنگ تلفن همراهم به صدا در آمد. گوشی را برداشتم و با سلام و احوالپرسی گرمی روبرو شدم و پس از آن متوجه شدم که یک شهروند کازرونی است که با ناراحتی و گله مندی عنوان می داشت: سال هاست که درخت بزرگ اکالیپتوس در کنار مغازه ام بوده به طوری که همیشه به آن آب می دادیم و از سایه های این درخت بزرگ استفاده می کردیم. اما امروز با صحنه تاسف برانگیزی روبه رو شدیم.

این شهروند در گفتگویی عنوان داشت: امروز هم همانند روزهای دیگر و صبحی دل انگیز، جهت امرار معاش خانواده راهی مغازه شدم که با صحنه های دردناکی مواجه گشتم که قلب همه را به درد می آورد.

این شهروند شرح ماجرا را اینگونه ادامه داد که: متاسفانه درخت اکالیپتوسی که مدت ها قبل توسط مامورین اداره برق حرس شده بود و چندی بعد عده ای افراد سودجو شبانه پای این درخت را سمی قوی ریخته بودند که شاهد خشک شدنش باشند، پس از گذر زمان روز به روز شاهد خشکیدن این درخت بودم، به طوری که درخت تبدیل به کنده ای خشک گردید.

وی افزود: دیگر طاقتم تمام شد و با همکاری دیگر دوستان، اقدام به کاشتن چندین گل و گیاه اطراف تنه درخت نمودیم، حدوداً یک سال گذشت و به اندازه ای این گل و گیاهان اطراف کنده خشکیده را گرفت که چشم اندازی برای همه عابرین پیاده و سواره شده بود و حتی عده ای هم در کنار زیبایی این گل و گیاه اقدام به گرفتن عکس یادگاری خصوصاً در فصل بهار که شاهد شکوفه های زیبایش بودیم، می کردند .


متاسفانه در صبح روز چهارشنبه بود که به مغازه رفتم و پس از گذشت زمان، دوباره دلم به درد آمد که نزدیک بود اشک از چشمانم جاری شود. صحنه تکان دهنده ای بود؛ و آن اینکه متاسفانه شبانه فرد یا افرادی اقدام به سوزاندن گل و گیاه و تنه درخت کرده بودند و خطر بزرگی هم که در کنار این حادثه احتمال وقوع داشت، اقامت خانواده ای در واحد آپارتمانی بود در مجاورت این درخت قرار داشت و ممکن بود آتش به خانه آنها سرایت کند. وضعیت را از ساکنین این آپارتمان جویا شدم و آنها گفتند که شب حدوداً ساعت 3 بود که دریچه ما با توجه به فصل گرما باز بود و ما در خواب بودیم. دود ناشی از سوختگی درخت و گل و گیاه همه جا را فرا گرفته بود و خوشبختانه از خواب بیدار شدیم و با تماس با فوریت های آتش نشانی و پلیس 110، هم حریق مهار شد و هم صورتجلسه ای به ثبت رسید و خوشبختانه به ما آسیبی نرسید. ولی درخت کاملاً سوخته شده بود .

حال جای بحث است که چرا در شهر کازرون، عده ای از شهروندان جهت اینکه مغازه هایشان بیشتر دید داشته باشد، مخفیانه در شب و یا حتی روزهای تعطیل اقدام به قطع درختان و یا حتی حرس غیر قانونی می کنند. مگر نه اینکه خشکسالی و بحران آب همه جای سرزمین ما را فرا گرفته، چرا باید به جای حمایت کردن محیط زیست و درختان، قاتل درختان باشیم؟ همچنین شهری که در همه نقاط ایران معروف به شهر سبز بوده، چرا در حال حاضر روز به روز شاهد نابودی درختان آن باشیم و دیگر از سرسبزی آن خبری نیست .

این شهروند دلسوز در پایان افزود: بنده هم به عنوان یک شهروند شکایت نامه ای را تنظیم و پلیس 110 صورتجلسه کرده که دنبال شناسایی عاملین اصلی این آتش سوزی هستم و این قضیه را چیزی جز حق الناس نمیدانم.

نویسنده: علی گلچین
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
0
با عرض سلام خدمت دوستان همیشه سبز حافظان شهر سبز و سایت کازرون نما
با عرض تاسف و تالم به نظر می رسد عرصه محیط زیست و طبیعت ابزاری شده در دست معدود افرادی که خود را نماینده تمام مردم جا زده و به این وسیله سعی در پیشبرد مقاصد شخصی و گروهی و سیاسی خود دارند وگر نه در میان این همه مشکلات اساسی حتی در مقوله حفاظت از طبیعت چرا فقط به مسائلی پرداخته می شود که مربوط به شهرداری و شورا است و.... به نظر بنده اول هیچ کس نماینده حفاظت از طبیعت نیست تک تک مردم حافظ محیط زیست هستند و گذاشتن اخبار سوختن یک درخت به نظر بنده هیچ گونه ارزش خبری و اطلاع رسانی را ندارد و موجب پایین آمدن وزن سایت و مجله خبری می گردد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
0
احتمالا شما نیز از همان قماش مخالفان محیط زیست می باشید وگرنه نابودی یک موجود زنده مانند کشتن یک نفر می باشد
خبرنگاران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
1
در جواب آقای بی نام، برادر اگه یه شهروند از سر دلسوزی به خبرنگاری مراجعه کند و مشکلاتش را چه خانوادگی و یا حتی اجتماعی و ... بازگو کند آیا به نظر شما خبرنگار نباید درد دل این شهروند را به گوش مسئولین مریوطه برساند تا یک پاسخ دریافت کند ، ضمنا سایت کازرون نما سانسور خبری ندارد و تنها سایتی است که مجوز دارد و در حال حاضر توانایی حضور در میان مردم و پیگیری حل مشکلات آنها از سوی مقامات مسئول خواهد بود .
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
1
چون هنوز تنه ی درخت وجود داره.پس میشه دوباره کنار تنه درخت گل و گیاه کاشت تا دوباره مثه روز اول شه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
1
میشه دوباره گل وگیاه کاشت تااز روزاول هم بهترشه
ای کاش همه ی مامیتونستیم مثل این برادرعزیزدلسوز ومراقب طبیعت بودیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
1
شهرمابعنوان شهرسبزمعروفه اگه قرارباشدشبی یک درخت به آتش کشیده شود وشهروندان به بهانه ی دیگرمشکلات به راحتی چشم ببندن آیاتا چندساله اینده اثری ازشهرسبز باقی میماند؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
0
باعرض سلام وخسته نباشی خدمت شما خدمتگزارن کازرون نما
چرانظرات مارو دربابت سوختن درخت به نمایش نمیگذارید من چندین بارپیامک زدم درمورد شهر مامعرف به شهرسبز هست ولی نظرخودمو نمیبینم
مدیر پایگاه
دوست عزیز نظزات ارسالی در فواصل زمانی بررسی و جهت انتشار تایید می شوند و نظر شما ساعت 10:32 دقیقه به دست ما رسیده و ساعت 11:30 هم تایید شده. در برخی مواقع به دلایل مشغله های موجود، تایید نظرات چند روز هم ممکن است طول بکشد و ما امیدواریم که مخاطبان عزیز سایت اندکی صبوذ باشند
شادباشید
علی بحرانی - مدیر کازرون نما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
1
سلام اقای محترم همه صحبتهای شما درست اونجا که سوزاندن یک درخت از نظر شما بی ارزش بوده بر اتون متاسفم چون این موضوع برای امنت شهر مسو لین باید پی گیر باشند که ادمهای جنایت کار مثل این که با سوزاندن درختی عغده هاشو خالی کرده اگه بی اهمیت بگیریم ورهاشون کنیم ممکنه کارهای بدتر کرد چطور مردم از طبیعت شهرشون محافظت کنند وقتی امنیتی نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷