پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۶۷۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
طرح کارشناسان معماری کازرون برای بازار میوه و تره بار:
به دنبال الزام شهرداری کازرون به کسبه بازار میوه و تره بار این شهر واقع در ضلع جنوبی میدان شهدای کازرون به بازسازی نمای مغازه ها با آجر به صورت متحدالشکل، تعدادی از متخصصین معماری و تاریخ شهرستان کازرون، با ارائه طرح هایی خواستار جایگزینی نمای گچ که قدمتی دیرینه در کازرون دارد و با اقلیم این شهر سازگار است، به جای نمای آجری شدند که هیچ سنخیتی با هویت معماری کازرون ندارد

به گزارش کازرون نما، مشاهدات میدانی حاکی از آن است که کسبه این بازار کار بازسازی نمای مغازه های این بازار سنتی کازرون را آغاز نموده اند و جمعی از کارشناسان معماری و فرهنگ و تاریخ شهرستان کازرون، خواستار آن شدند که تا برگزاری جلسه با اعضای شورای شهر و شهردار کازرون، این فرایند متوقف شود.

نمای آجر سنخیتی با معماری کازرون ندارد / نمای گچ جایگزین نمای آجر شود

نمای آجر سنخیتی با معماری کازرون ندارد / نمای گچ جایگزین نمای آجر شود

همچنین در پی فراخوان شهرداری کازرون برای بازطراحی میدان شهدای این شهر، مهندس فرخشاد از اساتید برجسته معماری و از همشهریان کازرونی، طرحی را به شهرداری و شورای شهر کازرون ارائه نموده که بنا به گفته ایشان، تاکنون پاسخی از سوی شهرداری در خصوص آن داده نشده است. لازم به ذکر است که گفتگویی با مهندس فرخشاد در این زمینه صورت گرفته که بزودی در کازرون نما منتشر می گردد.

نمای آجر سنخیتی با معماری کازرون ندارد / نمای گچ جایگزین نمای آجر شود

نمای آجر سنخیتی با معماری کازرون ندارد / نمای گچ جایگزین نمای آجر شود

نمای بازطراحی میدان شهدای کازرون طراح: مهندس فرخشاد

گفتنی است: چندی قبل اداره آموزش و پرورش شهرستان کازرون با اتخاذ تصمیمی شجاعانه، نمای سالن کانون شهید عسکری واقع در خیابان دکتر شریعتی کازرون را بر اساس طرحی از استاد عمادالدین شیخ الحکمایی، استاد و پژوهشگر تاریخ دانشگاه تهران و مدیر انتشارات کازرونیه، با ملات گچ و تزئینات پنجره گچی سنتی کازرون اجرا نمود که در عین زیبایی، تلاش ارزشمندی در جهت حفظ هویت تاریخی کازرون است.

نمای آجر سنخیتی با معماری کازرون ندارد / نمای گچ جایگزین نمای آجر شود

بازسازی نمای کانون شهید عسکری کازرون با نمای گچ توسط مدیریت آموزش و پرورش بر اساس طرحی از عمادالدین شیخ الحکایی

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
3
آفرین به آموزش و پرورش. اینکار آموزش و پرورش یعنی تلاش برای زنده نگه داشتن هویت کازرون.
طرح بازسازی میدان شهدا باید طوری باشد که در آینده ترافیک سنگین در این میدان روی ندهد/
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
3
واقعا کار مدیر آموزش و پرورش کازرون دست مریزاد داره. کاش خیابان شریعتی نمای همه ساختمانها به همین شکل در می آمد تا تبدیل به یک خیابان توریستی می شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
2
چه زیبا افرین
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
2
خوب بود اگر نمای کانون شهید عسکری با طیف رنگی نورپردازی میشد تا در شب منظر زیبایی را خلق کند
azim
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
3
حیف است کازرون باآن هویت باستانی وآن همه معمارقدیمی که اثرهنرشان هنوز درساختمانهای قدیمی شهرنمایان است واین همه هنرمند تونای معاصر ، هویت خود راازدست بدهد وصاحب سبک نباشد.امید که باتدبیرمتولیان وهمت هنرمندان شهرمان کازرون به جایگاه درخوربرسد ودرکشور همچنان بدرخشد.
تقی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
3
با سپاس از مدیر محترم آموزش و پرورش کازرون برای اجرای طرح زیبای ارائه شده از سوی جناب شیخ الحکمایی و با امید به ادامه طرح های اینچنینی در کازرون. انتظار می رود شورای محترم اسلامی شهر کازرون و شهردار محترم نیز توجهی جدی بر نمای ساختمان های شهر داشته باشند تا شاهد حفظ هویت معماری بومی کازرون باشیم. بازار تره بار کازرون نیاز به نگاه جدی و کارشناسانه است تا هم مردم از فضای عمومی آن لذت ببرند و هم صاحبان مغازه از این که ساعت ها زمان خود را در آن می گذرانند احساس آرامش داشته باشند. مکان های اینچنینی متعلق به تاریخ و فرهنگ مردم کازرون است و شایسته است به بهترین شکل ممکن به نسل های بعد تحویل شود. از دیرباز گچ به عنوان مصالح اصلی در بناهای کازرون استفاده می شده است و همین هویت ویژه ای به معماری کازرون داده است. در سال های اخیر با بهره گیری از سایر مصالح در ساخت و سازها و نمای ساختمان ها، هویت معماری کازرون به شدت آسیب دیده است. زیبا سازی بازار تره بار کازرون با گچ می تواند سرآغاز خوبی برای باز زنده سازی معماری کازرون باشد.
بی نام
|
Netherlands
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
2
1
طرح گچ و معماری سنتی خیلی خوبه ولی اینجا چندتا نکته هست
1-کچ برای بازار تره بار مدت کمی تمیز میمونه و باز هم مثل قبل کثیف و چهره ی زشت میگیره.
2-طرح گچ سنتی وقت زیادی میگیره همونطور که کانون شهید عسکری حدود دو ماه هست در گیر هستند حالا وسعت بازار که بیشتر هم هست در نظر بگیرید که چقد طول میکشه و کسبه مجبور هستند مغازهای خود رو تعطیل کنن و امرار معاششون به مشکل میخوره
3-هزینه نمای سنتی خیلی بیشتر از اجر هست که تمام هزینه های تعمیرات به عهد بازاریان است که از این لحاظ هم فشار میاد به کسبه.
و در اخر چرا ما همیشه فقط برای نما باید به سنت و عقبه خود پایبند باشیم .اگه قرار همه چیز با تکنولوژی پیش بره نما هم مثل مابقی
یوحنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
1
حیف ما که بیهوده زندگی کردیم به امید روزی که بمیرم
پولادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
در اکثر شهرها شهرداری ها به حفظ بافت قدیم و مرمت آثار فرسوده اقدام نموده اند و امید دارییم که حرکت ارزشمند مدیریت آموزش وپرورش و پذیرفتن طرح استاد شیخ الحکمایی سرلوح کار سایر نهادها نیز قرار گیرد . گرچه همانطور که دوستان گفتند در کنار اجرای طرح های سنتی می توان از سیستم های نورپردازی نیز برای افزایش زیبایی به خصوص در شب استفاده نمود
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
باید از شهرداری خواست طرح میدان شهدا :مهندس فرخشاد" را اجرا کند..واقعا طرح زیباییست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
0
شهردار محترم از حمايت شما به اجراي طرح نماهاي سنتي اسلامي ايراني ممنونيم و انتظار داريم از كساني كه بصورت خودجوش از اين طرح ها استفاده ميكنند(در منازل مسكوني-مجتمع هاي تجاري و ...) حمايت بفرماييد تا ديگران هم تشويق به ادامه كار شوند-واقعا كه زيباست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷