پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۶۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
معرفی کتاب:
کتاب "خدا، تلاش، خوشبختی" اثر سیدحسن فاطمی نویسنده کازرونی به دلیل استقبال خوب مخاطبان، طی یک سال به چاپ دوم رسید

به گزارش کازرون نما، این کتاب در سال 1394 توسط انتشاراتن رسالت قم در 176 صفحه به قلم سیدحسن فاطمی منتشر گردید که اکنون چاپ دوم آن روانه بازار کتاب شده است

گفتنی است: سیدحسن فاطمی نویسنده این اثر در تاریخ 1350/5/5 در کازرون متولد شد. مدرک کارشناسی الکترونیک را از دانشگاه بوشهر دریافت کرد و دوران خدمت سربازی را در وزارت دفاع، در صنایع قطعات الکترونیک شیراز به اتمام رساند. مهندس فاطمی از همان دوران نوجوانی و جوانی اگر چه در علوم فنی مهندسی تحصیل کرده بود، به علوم انسانی علاقه زیاد نشان می داد و همیشه به دنبال حقیقت انسانی و خوشبختی برای انسانها بوده است. او کاندیدای اولین دوره نماینده گی شهر و روستا نیز بوده و همیشه دغدغه مشکلات اجتماع و مباحث اجتماعی و مذهبی را داشته است. پس از پایان دوران تحصیل چند سال به عنوان مدیر کنترل و کیفیت در شرکتی که دیزل و ژنراتور طراحی می کرد مشغول به کار بود و بعد از آن به کارهای خصوصی در زمینه کامپیوتر پرداخت. اگر چه ظاهر زندگی و تحصیلات او یک زندگی مهندسی به نظر می رسد ولی در درون هیچ وقت بطور کامل رضایت نداشته و همیشه مسائل اخلاقی را در همه امور در اولویت قرار می داده است. او بالاخره در چهل سالگی تصمیم خود را گرفت و دست به قلم شد تا نظریاتی که همیشه درباره آن فکر و تحقیق می کرده به رشته تحریر در آورد و متناسب با استعداد و علاقه خود نویسندگی را برای خود انتخاب کرد. وی در جستجوی حقیقت با قرآن مأنوس شد و بطور علمی و دقیق این کتاب بزرگ را مورد بررسی قرار داد و دریافت های خود را در کتابی بی همتا به نام ” خدا، تلاش، خوشبختی” به زبانی ساده بازتاب داد.

اثر نویسنده کازرونی به چاپ دوم رسید

سیدحسن فاطمی در مورد این کتاب می گوید:

در ابتدا، به شما خواننده­ ی گرامی تبریک می­گویم که برای نقد کردن یا کسب اطّلاعات بیشتر، بخشی از وقت گرانبهای خود را برای مطالعه و تحقیق در نظر گرفته اید. اتفاق ­های روزانه پرسش­هایی را در ذهن ما به وجود می آورند که گاهی بحث در مورد آنها تکراری و خسته کننده به نظر می­رسد. ما در بیشتر موارد برای پرسش­های ذهنی خود پاسخی نمی ­یابیم و به سادگی از کنار آنها می­گذریم. گاهی نیز پاسخ پرسش­ها، همان باوری است که از دوران کودکی در ذهنمان نقش بسته و فراموش می­کنیم که آن پاسخ، مربوط به گذشته است و ممکن است اشتباه باشد.

این بی­ توجّهی نسبت به پرسش­های سرنوشت ساز، ناخواسته باعث تغییر مسیر زندگیمان می­شوند و اگر از تأثیر چشمگیری که پاسخ صحیح هر یک از آنها در میزان خوشبختی ما دارند آگاه بودیم، جدی تر به دنبال پاسخ درست می­گشتیم. بیشتر ما انسان­ها عمرمان را بی­هدف، و مانند یک ربات می­گذرانیم. شاید فرصت فکر کردن به اینکه کجای جاده ­ی زندگی هستیم را نداریم و مشغله ­های زندگی ما را با خود به هر سمتی که بخواهد می­برد. به طور مثال چگونه می­توان زمانی که هزینه­ها بیشتر از درآمد است و به اصطلاح خرج به دخل نمی­خورد، همچنین دچار کمبود وقت هستیم، تغییر ایجاد کنیم؟ اگر از شخصی با این شرایط بپرسیم که چرا شغلی متناسب با علاقه و استعدادت انتخاب نمی­کنی، در صورتی که بتواند آرامش خود را حفظ کند و عصبانی نشود، می­گوید با این بحران بیکاری چطور می­توانم به شغل مورد علاقه­ ام بپردازم. او حتّی فرصت فکر کردن درباره مشکلات کنونی ­اش را ندارد، چه برسد به این که به پرسش­ها پاسخ دهد. چرا اینقدر مشکل دارد؟ آیا مقصر جامعه است؟ آیا مشکلات از خانواده و همسرش به او سرایت کرده است؟ چرا خدا این سرنوشت را برای او انتخاب کرده؟ چرا این همه امتحان برای اوست؟ چرا بدشانس است؟ آیا واقعاً توانش زیاد است و چون بنده مؤمنی است خدا او را بیشتر امتحان می­کند؟ او حتّی اگر به این پرسش­ها فکر کند و پاسخ هم بدهد تضمینی برای عمل به آنها ندارد و به همین دلیل خطر نمی­کند و شرایطی را که در آن قرار دارد می­پذیرد و حتّی برای حفظ آن تلاش می­کند...

در ادامه تلاش بر این است تا به پرسش­های ذهنی، متناسب با فرهنگ کشورمان و با یاری از آیات شریف قرآن پاسخ داده شود. چرا که بسیاری از افراد غیرمسلمان نیز،کتاب قرآن را شگفت انگیز و آیات آن را بسیار هوشمندانه و پندآموز می­دانند. برای مثال خدواند در قرآن در مورد پیروی از حدس و گمان و افراد ناآگاه، این چنین میفرماید: اگر ازبیشتر کسانى که در روى زمین هستند اطاعت کنى، تو را از راه خدا گمراه مى­کنند (زیرا) آنها تنها از گمان پیروى مى­نمایند، و تخمین و حدس (واهى) مى­زنند. (آیه 116 سوره انعام) همان­طور که آگاهی از هدف ساخت و روش کار دست ­ساخته­ های بشر ما را در افزایش طول عمر و تعمیر آنها یاری می­کند، اگر انسان از روش ساز و کار جهان و قوانین حاکم بر آن، هدف و مسیرش آگاه باشد، خیلی راحت می­تواند مسیر زندگیش را به درستی انتخاب کند و با اطمینان به راهش ادامه دهد. بنابراین در ادامه، پس از اثبات اتفاقی نبودن تمام رخدادها دلیل خلقت جهان توسط خالق بیان می­گردد. سپس با توجّه به قوانین علمی حاکم بر این جهان به تأثیر رعایت آنها در سرنوشتمان می­پردازیم. دلیل انتخاب انسان به عنوان مسئول و نزول دفترچه­ ی راهنمای انسان که همان کتاب آسمانیست را شرح می­دهیم و در نهایت چگونگی استفاده از امکانات مادّی و معنوی موجود، همراه با تفکّر و اختیار برای رسیدن به خوشبختی واقعی و روش حل مشکلاتی که در طول راه وجود دارد بیان خواهد­شد.

فهرست

مقدمه

فصل اول: جهت گیری به سوی خوشبختی

1- یافتن استعداد، کلید راه خوشبختی

2- خوشبختی اتفاقی نیست

3- تفکّر بزرگترین اهرم برای هدایت استعداد

4- اختیار را باور کنیم

فصل دوم: شناخت قوانین خلقت برای شناخت خوشبختی

1- چرا خداوند جهان را خلق کرد؟

2- چرا این قوانین، چرا این جهان؟

3- چرا انسان آفریده شد؟

4- کتاب راهنمای انسان از طرف سازنده

5- بلا ها و سختی ها، قوانینی برای اصلاح جوابهای اشتباه در آزمون

6- دعا و نماز قوانینی تاثیر گذار در مسیر خوشبختی

فصل سوم:تلاش برای خوشبختی

1- اولین قدم برای خوشبختی

2- تغییر نیاز خوشبختی

3- صبر و امید تلاشی بالقوه

4- رهایی انسان از انسان

5- تعصّب مانعی برای خوشبختی

6- بخشش واقعی میانبری در جاده خوشبختی

7- بی فرهنگی دره ای در مسیر خوشبختی

8- نهایت خوشبختی، عشق به خدا یا دوستی با خدا

سوالاتی که در کتاب پاسخ داده شده است:

1- ریشه عقب ماندگی بعضی از کشورهای مسلمان در چیست؟

2- تفاوت بلاها و آزمون های خداوند چیست؟

3- چرا در بلاهای طبیعی کودکان بی گنته نیز تنبیه می شوند؟

4- اولین قدم برای خوشبختی چیست؟

5- خوشبختی و دعا و تلاش چه رابطه ای با هم دارند؟

6- تفاوت عشق به خدا و دوستی با خدا در چیست؟

7- آیا این عدالت است که بعضی از کودکی ثروتمند و بعضی در اوج سختی باشند؟

8- اندازه اختیارات انسان چقدر است؟

9- چرا در دوران معاصر مانند گذشته معجزه اتفاق نمی افتد؟

10- تعاریف واقعی خوشبختی، تعصب، انفاق، تفکر، صبر، امید، تلاش، بی فرهنگی و . . .

نویسنده: سرویس فرهنگی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تقی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
1
مبارک است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷