پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۷ - ۲۲:۳۱
انتشارات ديار سلمان

محرم 59 بود . همان ماه که همیشه تاریخ زنده است. همان ماه که به ما صلابت و پایداری و مبارزه را آموخته است. ماه خون و شهادت و مقاومت و ایثارگری و جانبازی. ماه آزادگی و عزت. ماهی که در آن حسین به انسان‌های همیشه تاریخ درس آزادگی داد و در همین ایام بود که گروه اول فرزندان دیار سلمان به فرماندهی بسیجی دانشجو شهید علی اکبر پیرویان به علی اکبر حسین اقتدا کردند .

 

گروهی که اکثریت آنان را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دادند . از فرمانده‌شان که بیش از 21 سال نداشت. تا غلامرضا بستانپور که دانش‌آموزی کم سن و سال بود. رفتند تا عزت و استقلال را برای ما به ارمغان آورند و برای همیشه تاریخ بگویند که کربلا و عاشورا حادثه‌ای نبوده که گذشته، بلکه «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» و نه رستم و سهراب و سیاوش‌ها داستان و افسانه‌اند بلکه اینان ایرانی بودند و اینان نیز و ایرانی این چنین است.


آن‌گاه که منافقین از داخل و دشمنان از خارج مرزها به این مرز و بوم حمله آورده بودند تا این خاک را اشغال کنند و انقلاب نوپای آن را براندازند این فرزندان خمینی کبیر راهی شدند تا بگویند که مقتداشان حسین است و انقلابشان کربلایی.


عده‌ای درس و مدرسه را رها نموده و عده‌ای دیگر دانشگاه را ، عده‌ای از کسب و کار زده و عده‌ای از دنیا بریده. رفتند تا حماسه‌ای دیگر را در تاریخ بشریت رقم زنند ، حماسه‌ای از جنس اشک و فولاد، از جنس عشق و آتش ، حماسه‌ای که از هر چیزی لطیف‌تر بود.


اینان دوبار در حیات خویش بدرقه شدند، یک بار زمانی که برای عاشق شدن هجرت کردند و زمانی دیگر هنگامه وصال، نه بدرقه‌ای ساده، بل بدرقه‌ای عظیم بر دستان مردمان شهر.


رفتند آنان که رفتند و اینک ای جاماندگان از قافله عشق بیاید تا در کنار هم و دست در دست هم این حماسه‌های بزرگ و جاودان را که در سینه‌هامان به جا مانده است بر صفحه خاطرات به یادگار گذاریم که زنده نگه داشتن یاد و نام و خاطره آن کمتر از شهادت نیست .


شاید آنان که ما را از قافله خویش جا نهادند به این دلیل باشد که ما رسالتی زینبی و سجادی داریم تا حماسه کربلای یاران خویش را برای همه بشریت افشا کنیم و به نسل‌های بعد از نسل خویش بگوییم آن چه را آنان به خاطرش رفتند و بگوییم از حماسه‌هایی که در پی آن ایده و مرام و مسلک و عقیده خویش را خود برای ما به یادگار گذاردند .


انتشارات دیار سلمان در نظر دارد تا حماسه‌های فرزندان دیار سلمان با همکاری بسیجی دلاور حاج حسین پیروان که خود از دلاوران آن دوران بود جمع‌آوری و به صورتی مکتوب و محفوظ به همه آنان که بعد از این می‌آیند منتقل کند تا این حماسه‌های فرزندان خمینی بت‌شکن در حافظه تاریخ ماندگار و جاویدان گردد.


از همه‌ي عزیزان دلاوری که در طول هشت سال دفاع مقدس چه درون جبهه‌ها و چه در پشت جبهه‌ها به دفاع از این دیار مشغول بوده‌اند خواهش می‌کنیم تا ما را در این راه یاری نمایند .


در صورت تمایل می‌توانید با شماره تلفن‌های زیر تماس حاصل فرمایید:

 

شماره تماس حسین پیروان :

09177157274
شماره تماس انتشارات دیار سلمان :

2229890– 2211863

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۱۰
30
0
واقعا خواندنی نوشتید،ممنونم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۴
اذان صبح
۰۴:۵۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۵۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۴۴
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۴۳