پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۶۰۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
چشم انداز توسعه ی کازرون:

این قسمت، بیمارستان 200 تخت خوابی کازرون

این مجموعه ی "طمع قدرت و حزب گرایی" به هیچ وجه سیاسی نیست و حزب یا جناح خاصی را نه حمایت و نه محکوم می کند. صرفا این مجموعه جهت شناسایی مشکلات کازرون در گذشته و راه کاری جهت تکرار نشدن آنها در آینده می باشد. ما به نظرات و نوع تفکرات تمام جناح ها احترام می گذاریم، چراکه همه ایرانی هستیم و تمام اهدافمان پیشرفت کشور می باشد.

در دوره ی هشتم مجلس شورای اسلامی، نماینده ی وقت کازرون(جناب آقای دهقان ناصرآبادی) وعده ی تاسیس بیمارستان 200 تخت خوابی را به مردم شهرستان کازرون داد و پس از مدت کوتاهی عملیات اجرایی آن شروع شد. همزمان در دو شهر فسا و جهرم نیز به ترتیب عملیات اجرایی احداث بیمارستان 160 و 200 تخت خوابی شروع شد. (پروژه ی احداث همزمان 5 بیمارستان در فارس: 2 بیمارستان در شیراز و سه بیمارستان برای شهرستان های کازرون – جهرم – فسا)

نماینده ی مردم کازرون در دوره ی هشتم مجلس توانست در اواخر این دوره، علاوه بر شروع عملیات، دو طبقه از 7 طبقه ی بیمارستان را به مرحله ی اتمام سازه ی بتونی برساند که دوره ی 4 ساله اش تمام گردید و نماینده ی جدید اما با سابقه برای کازرون آمد. (در این دوره بیمارستان 200 تخت خوابی کازرون پیشرفت خوبی داشت که جای تقدیر و تشکر است).

دوره ی نهم مجلس شورای اسلامی شروع شد(90 تا 94):

نماینده ی مردم کازرون در مجلس نهم که دوره ی هفتم نیز نماینده ی کازرون بود و انصافا خدمت بزرگی (به سرانجام رساندن احداث جاده ی جدید کازرون – شیراز در سال 86) کرده بود و همه ی ما امید داشتیم در دوره ی نهم هم برای کازرون و شهرستان سنگ تمام بگذارد. اما با وجود سعی و تلاش، متاسفانه نتوانست در پروژه های شهرستان پیشرفت قابل ملاحظه ایی به وجود آورد. مثلا بیمارستان کازرون در این دوره ی 4 ساله، کاملا  متوقف شد، در صورتی که بیمارستان های جهرم و فسا سازه های بتنی آنها کاملا ساخته شد و در سال 95 وارد فاز دوم احداث گردیدند.

ما تعصب خاصی از نظر سیاسی نمی گیریم، ولی اگر موارد ذیل را با دقت مطالعه نماییم شاید به علت توقف بیمارستان برسیم:

اگر در نظر بگیریم که کمبود بودجه علت اصلی توقف بوده، در این صورت بیمارستان های جهرم و فسا نیز باید بر اثر کمبود بودجه متوقف می شدند.

اگر بگوییم بیمارستان های ولی عصر(عج) و امام علی(ع) برای جمعیت کازرون کافی است، پس اصولا چرا بیمارستان 200 تخت خوابی احداث و پیشرفت دو طبقه ایی داشت؟

در ضمن شرق شهر کازرون با توجه به رشد شهری، حتما نیازمند بیمارستان می باشد (به طور کلی شهرستان کازرون نیازمند 500 تخت بیمارستانی می باشد).

 به نظر شما باز می توان گفت به دلیل جمعیت کم کازرون (پر جمعیت ترین شهر فارس بعد از شیراز)، دولت احداث این بیمارستان را در اولویت قرار نداده است؟

نظریه سوم این است که آیا پیگیری های لازم در طول این 4 سال صورت گرفته یا نه؟ با توجه به سابقه ی درخشان دکتر محمد صادقی در بحث جاده ی کازرون – شیراز می توان امیدوار بود که پیگیری کرده باشد اما اگر نظریه 4 درست باشد، این نظریه منتفی می باشد.

نظریه چهارم را می توان اینطور در نظر گرفت که چون این پروژه در دوره ی هشتم توسط فردی از جناح دیگر کلنگ زنی شده، در دوره ی نهم توسط فردی از جناح مقابل مورد بی مهری قرار گرفته است. حتی اگر این مسئله درست باشد، به نظر شما این جناح بازی قربانیان اصلی اش چه کسانی هستند؟ هر چند ما امیدواریم این نظریه کاملا رد شود (جناح بازی بعضی مواقع ممکن است شخصی باشد نه حزبی).

اما امروز...

امروز تقریبا وسط سال 95 هستیم و بیمارستان کازرون با توجه به متن بالا از بقیه رقبایش حداقل 5 سال عقب است. چه کسی باید جواب گوی این عقب ماندگی باشد؟ جمعیت کم دومین شهر بزرگ استان فارس، کمبود بودجه، پیگیری نکردن یا جناح بازی؟

ما به دکتر محمد صادقی با هر نوع نگرش احترام می گذاریم و همیشه قدردانش در زمینه جاده ی کازرون – دشت ارژن هستیم، اما انصافا کازرون در مجلس نهم رشد چشمگیری نکرد و به مراتب از رقبایش عقب افتاد؛ مخصوصا از جهرم. هر چند جهرم نیز جزء استان فارس می باشد و پیشرفت آن برایمان افتخار آمیز است، اما در دوره ی مجلس نهم و دوره های قبل، با گرفتن امتیازات ویژه، کاری کرده است که اگر چند سال دیگر بگویند جهرم بعد از شیراز مهمترین شهر فارس می باشد، اصلا نباید تعجب کرد.

بنابراین اجازه ندهیم مسائل ضروری و حیاتی برای کازرون با برچسب "سیاسی یا حزبی" به حاشیه برود، زیرا قطعا در آخر مردم شهرستان متضرر خواهند شد.

نویسنده: محمد نسیمی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
1
0
پروژه واحداث جاده جدید کازرون-دشت ارژن یک پروژه ملی بوده که قبل از انقلاب بوده و جریان اتمام آن ربطی به نماینده مذکور نداشت و توسط دولت نهم تمام شد،،،اگر این طرح توسط آن نماینده به سر انجام رسید ،چرا در همان سال( اسفند۱۳۸۶) مجدداً رأی نیاورد و به مجلس نرسید!!!؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
1
0
یک: اگه نقد یا تحلیلی در یک موضوع خاص دارید نیاز به به به و چهچه کردن و تعریف های اضافی نیست.
دو : کازرون پرجمعیت ترین شهر استان بعد از شیراز نیست.
سه : اولویت بندی پروژه ها تا حدودی به پیگیری نماینده بستگی داره و احتمالاً دلایل شهرهای دیگه برای جذب اعتبارات وزارت بهداشت محکم تر بوده.
چهار : خیلی اوقات یک نماینده چند کارت برنده داره که بهش میگن با این کارت ها چند تا خدمات میتونی دریافت کنی، حالا یه نماینده کارت هاش رو خرج بیمارستان میکنه، یکی دیگه خرج راهسازی میکنه، یکی دیگه خرج ادارات مختلف میکنه و یکی هم خرج حامیان انتخاباتیش و یا اقوامش میکنه.
پنج : یه کم واقعی تر و مستدل تر بنویسید لطفاً.
محمد نسیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
1
با عرض سلام.

اینجانب سعی نموده ام در این نقد منصفانه‌ ، نقاط ضعف و قوت هر دو نماینده در رابطه با بیمارستان 200 تخت خوابی در نظر بگیرم و تصمیم و نتیجه گیری را به مردم محول نمایم.

ما نباید در یک نقد فقط جنبه ی منفی یک موضوع را در نظر بگیریم.

خواهشمندم به نفس موضوع توجه فرمایید نه با حاشیه پردازی، افکار عمومی را منحرف نمایید.

اینجانب مواضع روشنی دارم و تمام اهدافم رشد و توسعه ی شهرستان کازرون است به همین دلیل اگر تعریف و تمجیدی از مسئول خاصی میکنم ، صرفا جهت دلگرمی می باشد(جهت تلاش بیشتر)
در غیر اینصورت تفاوتی بین کسی که کار می کند و کسی که کار نمی کند وجود نخواهد داشت.

طرح ها هر چقدر هم ملی باشند ، نیازمند توجه و پیگیری از طرف نماینده ی شهرستان می باشند.نمونه ی بارز آن تونل محرم است.
مدافع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
1
طبق صحبت های ...:
به دلیل اینکه دو بیمارستان امام علی (ع) و ولیعصر(عج) در شهر کازرون وجود دارد، برای این بیمارستان بودجه در نظر نگرفته است.
... جمعیت کازرون را 89 هزار نفر اعلام کرده در صورتی که کازرون با شهرک هایش 140 هزار نفر جمعیت دارد.
جهرم علوم پزشکی دارد و به مراتب سطح بهداشت و درمانش از کازرون بالاتر می باشد .
اگه دلیل محکم برای داشتن این بیمارستان نداشتیم، پس چطور شد که امتیاز آن به کازرون داده شد؟بعدش دلیل نمی شود چون اونها نیاز دارن و ما نیاز نداریم، پروژه متوقف شده(اصلا کی گفته ما نیاز نداریم؟ ) .خون مردم شهرهای دیگه که از خون ما رنگینتر نیست.
چرا نمیخواهیم باور کنیم که محمد صادقی چون پیگیر نبوده، این بیمارستان متوقف شده است.
یوحنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
0
سلام بر همگی از بیکاری و بی پولی خسته شدم دعا کنید یا بمیرم امروز و فردا یا صاحب کاری بشم 15 سال بیکاری سخته به خدا یا علی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴