پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
به بهانه گرامی داشت روز خبرنگار:
شهید جلال نوبهار در سال 1338 شمسی در خانواده ای مذهبی در کازرون چشم به جهان گشود. نوجوانی و جوانی او به تحصیل و در کنار آن کار و تلاش گذشت و در سال 1355 موفق به اخذ دیپلم گردید

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کازرون، جلال همزمان با اوج گیری انقلاب به امواج خروشان مردم پیوست و از افرادی بود که سهم موثری در پیشرفت انقلاب در شهرستان کازرون داشت. وی با شروع اعتصاب ها فعالیت های انقلابی خود را دوچندان کرد و به پخش اعلامیه و نوارهای امام(ره) و ترتیب جلسات و کمک به انقلابیون پرداخت تا دین خود را به اهداف بلند انقلاب ادا کرده باشد.

او پس از پیروزی انقلاب نیز همچنان فعالیت های فرهنگی و مذهبی خود را ادامه داد و علاقه شدیدش به این گونه مسائل، موجب تاسیس کتاب فروشی نشر امامت شد، که این کتاب فروشی به سرعت به کانون فعالیت های جوانان انقلابی تبدیل شد. همزمان با تشکیل سپاه پاسداران، همکاری خود را با این نهاد مقدس آغاز نمود و پاسداری از انقلابی را که حاصل خون شهدای بسیاری بود از این طریق ادامه داد.

یادی از خبرنگار شهید جلال نوبهار

در کنار فعالیت های گوناگون، روح حساس، لطیف و پر شورش او را به سوی هنر کشید. شهید نوبهار به سینما و هنرهای نمایشی علاقه ای وافر داشت و این علاقه باعث شد تا با همکاری هنرمندان دیگر شهر، نمایش های متنوعی را روی پرده بیاورد. نمایش هایی چون: فریاد برزخ، خون سبز، قلعه، زلزله و... که خود شهید نویسنده یا بازیگر نقش های مهم آن ها بود. همچنین مدیریت تنها سینمای شهر را به همراه همرزم شهیدش قنبر پویان به عهده داشت و با انتخاب فیلم های مناسب، گام های موثری در جهت اشاعه فرهنگ انقلاب برداشت.

همچنین شهید جلال نوبهار به عنوان خبرنگار روزنامه اطلاعات و جمهوری اسلامی در شهرستان کازرون فعالیت می کرد و چنان در نگارش اخبار و مطالب دقت نظر و پویایی داشت که پس از چندی به عنوان خبرنگار نمونه اطلاعات برگزیده شد و معرفی نامه و عکس او در مجله اطلاعات به چاپ رسید.

جلال از ابتدای جنگ تحمیلی، دوشادوش پدر رزمنده اش حاج برات در جبهه سوسنگرد حضوری فعال داشت و بارها به جبهه اعزام و چندین بار مجروح شد؛ تا این که سرانجام در تاریخ 20/1/66 در عملیات کربلای 8 به فیض شهادت نائل و به آرزوی دیرینش رسید و با نثار خون خویش به پای درخت اسلام و انقلاب اسلامی خود را جاودانه ساخت.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

نویسنده: امیرخسرو شجاعی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸