پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۵۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
خطیب جمعه کازرون:
خطیب نماز جمعه کازرون گفت: در مبارزه با قاچاق کالا نباید شعارگونه اقدام شود.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کازرون، با گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق(ع) در سخنانی اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) 34 سال از عمر مبارک خود را به امامت و تربیت مجتهدان و شاگردان بی‌شماری پرداخت و به‌عنوان صادق آل محمد معروف شد.

وی گفت: مذهب ما مذهب جعفری است و هرچه داریم به برکت وجود امام جعفر صادق(ع) بوده، بنابراین مؤمنان و متدینان و ارادتمندان به اهل‌بیت(ع) فردا در مراسم سالروز شهادت آن حضرت که ساعت 9 صبح از حوزه علمیه مکتب امام صادق این شهر با عزاداری دسته‌ها به سمت میدان شهدا برگزار می‌شود مشارکت جدی داشته باشند.

امام‌جمعه کازرون سالروز شهادت عالم مجاهد شیخ فضل‌الله نوری را گرامی و بیان داشت: تاریخ مشروطه با حرکت روحانیت آغاز اما به‌خاطر نفوذ و دخالت بیگانگان و اختلاف میان روحانیون و علما این حرکت با شکست روبه‌رو شد و همین امر زمینه را برای حکومت دیکتاتوری رضاخانی و رژیم پلید پهلوی که بیش از 50 سال به طول انجامید فراهم کرد.

خرسند ادامه داد: عالم مجاهد مرحوم شیخ فضل‌الله نوری به جرم مشروطه مشروعه که شعار آن مشروطه نه شرقی و نه غربی است به دار آویخته شد و در پای دار آن مرحوم عده‌ای به رقص و پایکوبی پرداختند.

وی با بیان اینکه امروزه نهضت مشروطه برای ما باید درس عبرت باشد، گفت: امروزه دشمن درصدد است چنانچه بتواند با تضعیف جایگاه روحانیت و اختلاف‌افکنی میان چهره‌های تأثیرگذار سیاسی و روحانیت دوباره حادثه تلخ مشروطه را تکرار کند اما به برکت ولایت و رهبری آن حادثه هیچ‌گاه تکرار نخواهد شد.

امام‌جمعه کازرون با اشاره به بحث حقوق‌های نجومی و فیش‌های نامشروع و دریافت‌های ظالمانه برخی مدیران که نقل محافل و مباحث جامعه شده تصریح کرد: فیش‌های نجومی باعث ناراحتی و سلب اعتماد مردم به دولت و دستگاه‌های اجرایی و مجلس و قوه قضائیه شده، بنابراین در این راستا دستگاه‌های مسؤول به‌ویژه سازمان بازرسی باید به‌صورت جدی و انقلابی ورود کنند.

خرسند، اقدام جدی در مورد حقوق‌های نجومی برخی مدیران را یک مطالبه عمومی دانست و از مجلس خواست که در این راستا برای تکرار نشدن آن راهکاری را تدارک بیند.

وی از دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دولت خواست مدیرانی را که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند را از صحنه مدیریت عزل و حقوق‌های به‌ناحق گرفته را به خزانه بیت‌المال برگردانند و نه این‌که آنان را به پشت‌صحنه مدیریت منتقل کنند.

خطیب نماز جمعه کازرون با اشاره به پدیده شوم قاچاق کالا در کشور متذکر شد: قاچاق کالا پدیده شومی است که اثرات منفی و خطر امنیت اقتصادی از خود در کشور به‌جا می‌گذارد که باید به‌صورت جدی با قاچاقچیان مبارزه شود.

خرسند بابیان اینکه در مبارزه با قاچاق کالا نباید خرده‌بگیری و جمله ول کن باشد گفت: امروزه در مبارزه با قاچاق کالا فقط شعارگونه اقدام شده و آن‌هایی که ده‌ها و صدها کانتینر کالای قاچاق را با رانت وارد می‌کنند رهاشده و فقط به سراغ خرده‌فروشان و دست‌فروشان می‌روند.

وی تأکید کرد در مبارزه با قاچاق کالا باید به سراغ اصلی‌ها بروند و از ریشه این عمل برهم زننده امنیت اقتصادی کشور را بخشکانند.

امام‌جمعه کازرون به استفاده از تولیدات داخلی تأکید کرد و افزود: با خرید تولیدات داخلی چرخه تولید و اشتغال ایجاد می‌شود و برخی معضلات بیکاری و... کاهش پیدا می‌کند.

خرسند در نخستین خطبه نماز جمعه این هفته کازرون با اشاره به آیات و روایات به اهمیت و فضیلت نماز جمعه اشاره کرد و گفت: در بیش از 900 شهر و بخش کشور نماز عبادی سیاسی جمعه برگزار می‌شود که مرهون امام راحل است.

گفتنی است: پیش از خطبه‌های نماز جمعه، نمایشگاه کتاب و نوشت‌افزار جنب ستاد نماز جمعه توسط امام‌جمعه کازرون گشایش یافت.

 

نویسنده: سرویس سیاسی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
آیا وضعیت فرهنگی شهرستان مطلوب است؟؟؟ چه کسی مسؤول فرهنگی شهرستان است؟؟ چرا رسیدگی نمیشود ؟؟ وضعیت حجاب،طلاق ،عدم ازدواج،بتلا رفتن سن ازدواج،،،،،،‌چرا حوزه علمیه وطلاب عزیز کاری نمیکنند،،،چرا جلسات وهمایش های گوناگون پیرامون این موضوعات با دعوت از اساتید بزرگ انجام نمیشود؟؟؟ چرا دست به دست هم نمی دهیم کاری انجام دهیم برای شهرمان؟؟
بسیجی کار فرهنگی کن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
0
0
با سلام خدمت جناب ناشناس
در اینکه وضعیت فرهنگی موجود در جامعه ما ...... است شکی نیست ومنحصر به کازرون هم نمی باشد اما متاسفانه حضرت عالی که خطابتون جامعه روحانیت شهرستان است فکر کنم بویی از فرهنگ به مشام تون.......
علت این عرضم آینه که الان همه افراد مسئول هستند از جمله شما و در راس همه ی ماها روحانیت معظم
حال من یک سوال عرض کنم و اونم اینکه آیا به چنین امر مهمی توجه نمی شود بلکه همه خودسر می خواهند........
نمونه‌ای از کار فرهنگی در شهرستان اینکه امام جمعه محترم در خطبه های نماز جمعه امر به معروف و نهی از منکر انجام می دهند همان مسئولین به ظاهر فرهنگی دست به شانتاژ رسانه ایی می زنند و تهمت و افتراء و .....راچاشنی آون کار می کنند.
حال هر چه بخواهد امام جمعه و حوزه علمیه کار کنند ولی از آون طرف خرابی باشد فک کنم کار به جایی نخواهد رسید.
والعاقبه للمتقین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
0
خدمت بسیجی کار فرهنگی کن سلام عرض میکنم،ببخشید من از پشت کوه آمدم.مشام چی هست؟؟؟ فرهنگ چیه؟؟ شما که خیلی کار فرهنگی میکنید نباید بیش از اندازه باشد،هر کاری به اندازه خوب است ،یک مقدار وقت هم به تفریح و در خدمت خانواده اش باشد،بله امام جمعه محترم هم واقعا کار میکنند ولی کلم الناس علی قدر عقولهم پیامبر اسلام را من نادیده گرفته بودم،...ثبتنا علی الصراط المستقیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳