پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۵۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
شناسایی شهید کازرونی پس از 33 سال
پیکر پاک شهید کرامت الله افسرده یکی ازشهیدان دوران دفاع مقدس اهل بخش خشت شهرستان کازرون، پس از سی و سه سال انتظار سرانجام شناسایی شد و نوید وصل را برای این خانواده شهید به ارمغان آورد.

به گزارش کازرون نما، رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس پنجشنبه در این زمینه به خبرنگاران گفت: پیکر مطهر این شهید بزرگوار که در منطقه عملیاتی حاج عمران شهید شد، عصر چهارشنبه وارد شهر شیراز شد و مورد استقبال قرار گرفت.

جواد قناعتی بابیان اینکه شهید افسرده از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران است و با روش تشخیص دی ان ای DNA شناسایی شده افزود: زمانی که خبر شناسایی پیکر مطهر این شهید شناسایی شده را با حضور مسئولان سپاه استان به خانواده اش اعلام کردیم واکنش خانواده این شهید مثال زدنی بود.

وی بیان کرد: مراسم های تشییع و خاکسپاری شهدای شناسایی شده باید با هماهنگی خانواده این شهدا صورت گیرد، بنابراین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مراسم تشییع و خاکسپاری شهید افسرده هفته آینده در شهرستان کازرون برگزار می شود.

او اظهار داشت: به دلیل تشییع و تدفین پیکر پاک 13 شهید در استان همزمان با ایام شهادت امام صادق(ع)، هنوز زمان و مکان دقیق مراسم ویژه شهید افسرده مشخص نشده است که جزئیات مراسم در روزهای آینده اعلام می شود.

پیکر پاک شهید کرامت الله افسرده این هفته در کازرون تشییع می شود

شهید کرامت الله افسرده، شهید تازه تفحص شده اهل بخش خشت شهرستان کازرون در وصیت نامه خود که در تاریخ 21 فروردین ماه سال 62 در جبهه زبیدات عراق نگارش شده، آورده است: سلام به رهبر مستضعفان و ستمدیدگان جهان و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و درود بر مردم قهرمان و امت حزب الله و شهیدپرور که با مبارزه گسترده و خستگی ناپذیرشان قدرتهای سلطه گر و ستمکار را به زانو در آورده و با خون سرخشان چهر تاریخ را عوض کرده اند و درود بر تمام شهیدان تاریخ از هابیل تا کربلای حسین و کربلای حسین تا کربلای ایران، بخصوص شهیدان بخون خفته جنگ تحمیلی و اینک سخنم را به یاد خدا آغاز می کنم.

1- ابتدای سخنم با مادر عزیزم هست، سلام بر تو و بر تمام مادران فداکار و زینب گونه و درود بر مربی شما فاطمه زهرا(س). مادرم لحظه ها خون می طلبد و من که حلقه ای از این موج شهادتم بی صبرانه انتظار مرگی با افتخار را می کشم که شفق وار مرا می طلبد و در این هیاهو که از هر سور بر امامم و انقلابم و امتم توسط استکبار جهانی فشار وارد می آید، بنده که سربازی حقیر در کاروان سرخ خمینی هستم، مشتاقانه راهی جبهه نبرد حق بر علیه باطل می شود، گرچه مرگم کوچک و حقیر است ولی با رفتن من حلقه عشق طالبان را به سوی خویش طلب می کند.

من این مرگ با افتخار را بر مرگ با ذلت ترجیح می دهم. مرگ را منفجر خواهم کرد و با سربلندی به سوی سرخی غروب خواهم رفت. مادرجان می دانم که با الهام گرفتن از زینب کبری در مرگم گریه و زاری نخواهی کرد و نباید هم گریه کنی، چون با استقامت و تحمل این ناراحتی، دشمن زبون و شکست خورده صدام کافر و آمریکای جنایتکار و اسرائیل جهانخوار را رسوا خواهید کرد.

مادرم این جهاد وظیفه شرعی هر فرد مسلمان است که از اسلام و دین و قرآن و از خاک میهن اسلامی دفاع کند و دشمنان اسلام را نیست و نابود کند.

2- سخنی چند با پدر عزیزم، ای پدر بزرگوار، می دانم چقدر زحمت مرا کشیده ای و می بایستی زحمات شما را جبران می کردم. ولی چکار کنم که انقلاب و مکتب و وجدانم این اجازه بی تفاوتی و خانه نشینی و کناره گیری را به من نمی دهد. اما می دانم که بازگشت همه به سوی خداست. پس چه بهتر که انسان با معیار و شناخت دقیق تری درباره خدا بیندیشد و در راه خدا به شهادت برسد. امیدوارم که از گناهان و اشتباهات و خطاهایم درگذری و مرا حلال کنی.

3- از برادرانم یک به یک تقاضا می نمایم که مرا حلال کنند. همچنین از خواهرم می خواهم که مرا حلال نماید چون زحمت زیادی برای من کشیده و اگر اشتباه یا خطایی از من سر زده باشد مرا ببخشد، ضمنا از تمام دوستان و آشنایان و بستگانم می خواهم که مرا حلال نمایند.

4- اگر من توفیق شهادت پیدا کردم، مرا در گلزار شهدا امام زاده علی به خاک بسپارید و در مجلس ترحیم بنده نوار قرآن بگذارید و عکس هایی از رهبر انقلاب امام امت بر در و دیوار نصب کنید.

5- در پایان پیامی برای ملت قهرمان ایران دارم که پشت امام را خالی نگذارید و همیشه یار و یاور او باشید.

و دیگر پیامم برای جوانان سلحشور مکتبی می باشد. ای جوانان متعهد و حزب اللهی چون ابر شوید و رحمت خدا را بر مستضعفان ببارید و شمشیری باشید بر مستکبرین فرود آیید و روحی باشید که جامعه را زنده کنید و چون سیلی خروشان کاخهای ستمگران را ویران سازید و همانند آتش شعله کشیده، خانه و حیات توطئه گران را بسوزانید.

نویسنده: سرویس خبر
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
hamed P A
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
0
شهیدان زنده اند الله اکبر
به خون غلتیده اند الله اکبر
تسلیت به خانواده بزرگوار ایشان و صد حیف که پدر و مادرش نیست که از ایشان استقبال کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳