پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۵۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

درووووووووووود

شنوندگان عزیز، از رادیو کازرون در خدمت شما هستیم، این جا شهرستان کازرون است و بنده مجری برنامه های رادیو کازرون هستم و از این رادیو، صدای شما را به گوش دیگر شهروندان عزیز کازرونی می رسانیم و آرزو داریم که همیشه در صحت و سلامتی به سر ببرید و از برنامه های ما و خودتان استفاده های لازم را ببرید و هم چنین منتظر پیام ها و تماس های تلفنی شما هستیم تا مشکلاتی را که در خصوص شهرستان عنوان می کنید در این رادیو مطرح کنیم و حتی از شادی های تان نیز بگویید از سنت ها از عادت ها از بایدها و نبایدها از کسانی که می شناسید و باور دارید که باید از آن ها به عنوان فرهیخته و اندیشمند و صاحب فکر در هر رشته و موضوعی در این رادیو نام برده شود از همین طریق با روابط عمومی رادیو کازرون تماس حاصل فرمایید.
برنامه ی امروز ما در خصوص افراط است، همان زیاده روی و به همین دلیل مهمان داریم یعنی در خدمت یکی از کارشناسان امور اجتماعی شهرستان هستیم و صحبت های این عزیز را برای شما شهروندان خوب کازرونی پخش می کنیم باشد که مورد توجه و قبول شما دوست داران رادیو کازرون و کازرونی های عزیز در هر کجای ایران که هستید واقع شود.
استاد خوش بیان این شما و این هم میکروفن رادیو صدای کازرون.
کمند مهر چنان پاره کن که گر روزی / شوی ز کرده پشیمان به هم توانی بست (سعدی)
- به نام خدا و با تشکر از دعوت بنده به رادیو کازرون که این روزها صدایش در همه ی جای شهرستان به گوش می رسد. باید عرض کنم که انگار ما ایرانیان خصوصاً ما کازرونی ها کمتر انسان هایی در جهان هستیم که در خیلی از کارهای مان یا خیلی زیاده روی می کنیم یا خیلی کم کاری و ضایع بازی! و با این که مسلمان هستیم البته شیعه و باید تابع دستورات قرآن باشیم و به گفته ی امیر ملک کلام که می فرماید خیرالاُمور اُوسطها را رعایت نمی کنیم!

استاد خوش بیان عذر خواهی می کنم که همین اول برنامه بین صحبت شما اومدم اما آقای محمدرضا جعفری در این خصوص که فرمودید شعر زیبایی دارند که توی ذهنم اومد و با اجازه ی شما برای شنوندگان عزیز قراعت می کنم.

فرموده مولایم علی، خیر الامور اوسطها / افراط و تفریط آورد، بر اهل عالم هر بلا
راه سعادت بر همه، این جا مشخص می شود / گردد گدایان پادشاه، از این حدیث مرتضی
اعجاز گردد زین سخن، گر بشنوی آداب آن / در عرصه های بی هدف، هرگز مکن خود را فدا
بیهوده عمرت می رود، بر بادهای بی طرف / چون عقده ی آتشفشان، ریزد به سر سنگ جفا
تندی و کندی می زند، هر آدمی را بر زمین / پس باید از مولا علی، خواهی دهد دستت عصا
این خوشه ها را جعفری، با عشق پیدا کرده است / بشنو دوباره از علی، خیر الامور اوسطها
عذرخواهی می کنم، استاد خوش بیان بفرمایید.
- استدعا دارم، مثلا! اگر بحث استفاده یا مصرف لوازم آرایشی می شود، شاید و به نظر می رسد که ما شهرستان اول در استان و کشور هستیم. البته با توجه به آمارهای غیر رسمی و مشاهداتی و توصیفی و با نظر سنجی و چند نمونه های دیداری و باز البته باتوجه به میزان جمعیت
بله مصرف لوازم آرایشی در این شهرستان به حدی زیاد است که روز به روز شاهد شکوفایی حجره یا واحد یا مغازه ای با این نام وعرضه ی این نوع اقلام هستیم و جالب این که در فصولی از سال و در ایامی به خصوص، سرانه ی مصرف این کالا به اوج می رسد. البته با توجه به صحبت های برخی از فروشندگان این نوع اجناس.
استاد خوش بیان عزیز عذر خواهی می کنم اما البته رادیو کازرون به هیچ وجه مخالف با بهداشت و زیبایی و شادابی و سلامتی چهره و رنگ و روی و روان نیست!
- درود به شما، می پذیرم البته بحث این است که با استفاده از بعضی فرهنگ های غلط غربی داریم به جنگ سنت های مان می رویم و بحث زیاده روی و افراط است و الا چه کسی است که از زیبایی و نشاط و شیک پوشی و خوش تیپی و خوش قیافه بودن دیگران بدش بیاید؟! و کیست که منکر زیبایی ها باشد و کیست که بتواند حلال خدا را حرام کند و برعکس!
در حوزه ی حجاب و بد حجابی یا کم حجابی دست خارجی ها هم از پشت بسته ایم و مدهایی کشف و اجرا می کنند و لباس هایی می پوشند و به کوچه و خیابان و بازار می آیند که آدم شک می کند که نکند به عروسی دعوت شده است آن هم در یک شهرستان مذهبی و تاریخی مثل کازرون نمی خواهم بگویم که می خواهیم دخالت در نوع پوشش بانوان بکنم که هیچ ربطی به بنده ندارد!
باز هم از شما کارشناس عزیز برنامه عذر خواهی می کنم لازم است که تذکر بدهم که وارد شدن به نوع پوشش و حجاب بانوان در شهرستان در صلاحیت رادیو کازرون هم نیست و در این قضیه که مربوط به نهادهای مربوطه می شود ورود نمی کنیم و می سپاریم به متولیان خاص خودش.
- تشکر می کنم اما یادمان باشد که امر به معرف و نهی از منکر می تواند وظیفه ی هر مسلمان معتقد به آیین های مذهبی باشد! و اما بحث افراط است که خدمت تان عرض کردم و روز به روز بعضی ها در بد حجابی از هم سبقت می گیرند و در این شهرستان لباس هایی می پوشند و آرایش هایی می کنند که دور از جان تان در پایتخت و مرکز استان ها هم این کارها صورت نمی گیرد!
در بحث استفاده از قلیان خیلی از ماها فکر می کنیم که یکی از شاخصه های شهرنشینی و تمدن و با کلاس بودن قلیان کشیدن است و توجیهی هم که داریم این است که در شهرهای بزرگ و در پایتخت هم قهوه خانه ها و قیلیان چاق کنی ها زیاد هستند و استقبال خوبی از این حرفه به میان آمده و فکر می کنیم که در شهرستان ما هم که بایستی به دلایلی خاص از همه پیش رو تر باشیم و متأسفانه سعی می کنیم که قلیان کشی را تا حد زیادی تبلیغ، ترویج و مورد استفاده قرار بدهیم و صد افسوس که برخی از دخترخانم ها هم این سنت قدیمی تازه جدید و احیاء شده را بیشتر دنبال می کنند خصوصاً که عنوان های میوه ای و خوش مزه و با کلاس بودن را بر آن گذاشته اند!
استاد خوش بیان با عرض معذرت که صحبت شما را قطع می کنم از اتاق کنترل به بنده اطلاع می دن که تلفن داریم؛ الو بفرمایید شما شنونده ی عزیز روی آنتن هستید،خودتان را معرفی کنید.
- الو، الو رادیو کازرون؟

عرض کردم بله بفرمایید.
- راسته که صدای رادیو کازرون همه جا قابل شنیدنه؟!

بله قربان.

- حتی تهران؟

البته، حتی تهران!

- آیا صدای رادیو کازرون توی مجلس هم قابل شنیدنه؟!
البته اگر توسط نماینده ی محترم شهرستان، موج رادیو کازرون تنظیم بشود!
- آیا صدای این رادیو توی دولت هم قابل شنیدنه؟!

بله فرکانس رادیو کازرون آن قدر قوی هست که دولت هم می تونه بشنوه!
- پس لطفا صدای بنده را پخش کنین تا آقای رییس جمهور بشنوه که دو ساله که یارانه ی بنده و خانواده ام را فطع کرده اید، دو تا دانشجو دارم و هزینه ی زندگی ام زیاده البته صدو هشتاد هزار تومن خیلی نیست و حاضرم به دولت کمک کنم اما شما که تونستید وارد زندگی من بشید و تشخیص بدین که مستحق یارانه نیستم اما چه طور نمی تونید وارد حساب مسوولانی که فیش حقوقی شون خیلی بالاست بشبن مگه اونا ایرانی نیستن یا مگه ما باید جور دولت را بکشیم من که حلال نمی کنم!
دوست عزیر برنامه ی ما در خصوص افراط است و ربطی به دولت و فیش حقوقی نداره و با خبر هستید که ریاست محترم جمهور در این خصوص دستور اکید داده اند برای رسیدگی.
- آقای مجری از شما تعجبم که این گونه حرف می زنید این حقوق ها و پاداش ها و فیش های حقوقی نجومی افراط نیست؟ مگه افراط به چی می گن؟ این کارا خیانت به مردم و مملکته! حالا کار هر کسی و در هر دولنی که می خواد صورت گرفته باشه!
الو ،الو، الو، خب تماس این شنونده ی عزیز با رادیو صدای کازرون قطع شد!!!
در خدمت شما استاد خوش بیان هستیم لطفا ادامه ی صحبت هاتون را بفرمایید.
-
با تشکر، در مورد سرمایه گذاری در بخش طلا، ارز، زمین، ماشین و غیره، باور بفرمایید که در تمام ایران، ما کازرونی ها گوی سبقت را از ملاکین و صرافی ها و تجار طلا و حواهر و صاحبان نمایشگاه های ماشین و حتی شرکت های سایپا و ایران خودرو را ربوده ایم، اگر بحث خرید زمین پیش می آید و اگر گفتند زمین های کره ی مریخ نفکیک شده و برای تملک عرضه می شود اولین کسانی که در صف می ایستند و شروع به ثبت نام و خریدن می کنند ما کازرونی ها هستیم و چنان بازار خرید و فروش ملک را ندیده در کره ی مریخ سامان دهی می کنیم و بورس راه می اندازیم که بعد یک سانت از آن هم به خودمان نمی رسد، یا ما چنان پول های مان را در ثبت نام خودرو هزینه می کنیم که وقتی بعد از ماها تاخیر خودرو به دست مان می رسد تومنی سنار با بازار تفاوت ندارد و چه بسا از بازار ارزان تر می شود تهیه کرد!
در بخش مسکن همین طور بلافاصله جو گیر می شویم و ساخت و ساز می کنیم و پیش فروش و ناگاه بازار مسکن کازرون اشباح می شود و راکد و آن وفت است که آرزو داریم کسی بیاید و زیر فی بفروشیم تا اقلاً سرمایه ی اولیه را دریابیم!
یا در کشیدن سپرده های بانکی مان و انداختن در بازار ارز و طلا که بدون تجربه و با ریسک بالا دلار می خریم و نگه می داریم و به بازار طلافروشان می رویم و طلا می خریم و انبار می کنیم و به دنبال گران شدن این چند اقلام شبانه روز در گیر می شویم و دلهره و استرس و نگرانی خواب را از خود و زن و فرزند را می گیرد و در اثر سقوط ارز و طلا چه قدر خسارت می دهیم
استاد حوش بیان با کمال تشکر باید عرض کنم که وقت برنامه ی ما همین جا به پایان رسیده ان شاءالله در برنامه ی بعدی ادامه ی صحبت های جناب عالی را خواهیم داشت و در خصوص افراط با شهروندان و شنوندگان عزیز برنامه صحبت خواهیم کرد و منتظر تماس شما عزیزان شنونده ی کازرونی هستیم و اگر موردی از اقراط در شهرستان به نظرتان می رسد حتماً با با تماس بگیرید و حتی با نام و صدای خودتان در رادیو صدای کازرون پخش خواهیم کرد، خدا نگه دار تا برنامه ی آینده و قسمت دوم افراط.
دوستت دارم یار کازرونی/ دوستت دارم یار کازرونی / دوستت دارم یار کازرونی


رادیو صدای کازرون را هر پنجشنبه در کازرون نما بخوانید

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
عالی ست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳