پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴

قرار بود که گروه دوچرخه سواری بهار یک همایش دوچرخه سواری ترتیب دهد به نام "همایش دوچرخه سواری بهار". خدا رحمت کند بهار عزیز را؛ یک دختر نوجوان که باعث خیلی تغییرها در این شهر کوچک شد. چون معمولا در شهرستان ها، پسرها و مردها قدرت مطلق هستند و دخترها و زن ها ضعیف و مظلوم واقع می شوند؛ و این امر باعث می شود که تفریح و گردش و پارک و ... بیشتر در تصرف آقایان باشد و تمام این مسایل، به جایگاه پایین تر زن ها در جوامع کوچک برمی گردد.

در جوامع ما اگر کسی دم از برابری حقوق مردها با زن ها بزند، دقیقا در تمام موارد زیر سئوال میرود. اگر زن باشد، پررو و گستاخ، و اگر مرد باشد، زن ذلیل نامیده می شود. حالا بگذریم از مسایل دینی که بحثی جدا گانه دارد. من شخصا از اندیشه های باز و عاشق آزادی خوشم می آید و این دقیقا یکی از خصوصیات مرحومه خانم بهار بود. این دقیقا یعنی همان چیزی که من دوست دارم. نه من، بلکه تمام عزیزان سبزاندیش هم از این عقیده و آرمان دفاع میکنند. زن ها با مردها برابرند. چرا یک زن باحجاب نمی تواند لذت رکاب زدن دوچرخه را تجربه کند؟ کجای دین در خطر است؟ یا اینکه زن مثل ماهی آکواریمی است که باید همیشه در خانه حبس باشد؟

بهار خط بطلانی بود بر تمام عقاید سنتی و تمام نگاه های مخالف را به هیچ گرفت، و رکاب زد؛ منتقدانش را شکست داد، و رکاب زد؛ اندیشه های باطل را سوزاند، و رکاب زد، و طلسم حبس دختران را با رکاب زدن شکست و ثابت کرد که مردها وزن ها برابرند. واقعا باید دست پدر و مادر بهار را بوسید که برای آرزو های دخترشان قفس نساختند. نه تنها قفس ساز نبودند، بلکه همچون دوبال پرواز، دخترشان را به اوج گرفتن در آسمان پیشرفت تشویق کردند.

بهار رضوی فرد دیگر در میان ما نیست، اما نام این استوره نوجوان تا ابد در کازرون و برای دوشیزگان و زنان این دیار  جاودانه خواهد ماند.

  خلاصه من هم خیلی دوست داشتم که یکی از شرکت کنندگان در این برنامه دوچرخه سواری باشم. با هزار عشق و امید دوچرخه ام را که مدتها بدون استفاده بود، سرویس کردم و ساعت ۶ صبح هم آماده حرکت شدم؛ خلاصه من هم راهی شدم و به جمع دوستدران بهار پیوستم. یک صبح زیبا در دامنه کوه طالقانی، با نسیمی خنک همراه با طبیعت دوستانی که برای زنده نگاه داشتن نام دختر نوجوان رکاب زن کازرون، دور هم جمع شدند. دختری که تکرار نخواهد شد. دختری به پاکی چشمه. دختری به معصومی یاس. دختری از نسیم گندمزار، و دختری به نام بهار.

روحش شاد. یاد و خاطره اش تا ابد گرامی باد.

نویسنده: علی قاسمپور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲