پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

سالها گذشته و گذشته؛ بهار و تابستان، پاییز و زمستان درپی هم آمدند و رفتند؛ با باران و بی باران، سرد و گرم ...

نسلی مشتاق و نسلی عاشق، نسلی شیفته شهر و دیار خود. نسلی پرسشگر و خواهان شنیدن هزاران جواب از کسانیکه باید پاسخگو باشند و نیستند و نخواهند بود. پا گرفت قلم را برلوح فشردند نوشتند و نوشتند تا فضا را تغییر دهند، فضای سرد و فضای کلاسه شده را تلطیف نمودند. یک روز از محیط زیست گفتند، روز دیگر از تاریخ پر افتخار، روزی دلسوز واقعی طبعیت شدند، و روز دیگر ارج و قرب به بزرگان فراموش شده شهر و دیار خود گذاشتند.

فضای مجازی و یکی دوتا از نشریات محلی را جولانگاه علم و معرفت خود کردند. گروه های مردم نهاد را پایه ریزی کردند و بدون وابستگی به این و آن، ایده های خود را به جامعه تشنه تزریق کردند، و اما مردم که صداقت و عدم وابستگی آنها را دیدند، یاریشان کردند. یک روز حماسه آفرین عیادت از پریشان شدند و روز دیگر به پاکسازی غار تاریخی شهرشان رفتند؛ همایش ها را لبیک گفتند و اهل قلم و اهل علم و ادب را تنها نگذاشتند...

سالهای آخر دهه 60 بود که با یکی از رفقای همکلاسی و هم باشگاهی های صبحگاهان، به قصد ورزش از منزل خارج می شدیم. با نرم دویدن در خیابان خود را به استادیوم میرساندیم و در کنار فنس های دور زمین چمن به ورزش و دویدن می پرداختیم. ورزشی که حواشی فراوانی داشت. در اوایل دهه 70 با یه حکم ساده از تربیت بدنی وقت، چند صباحی مسئول هیت دوچرخه سواری شدم و برای تمرین دوچرخه سواران در جاده، چه مصیبت ها که نکشیدیم. هرچند که پایانش قهرمانی بود...

و اما امروز به مدد همان نسل آگاه، دخترانمان هرچند با محدویت در خیابان های شهر رکاب میزنند، ورزشکارانمان در خیابان ها در مکان های ورزشی با آرامش و بدون شنیدن متلک ورزش می کنند تا جامعه ایی پویا و با نشاط داشته باشیم.

کشاندن ورزش به میان مردم و ایجاد شور و نشاط در جامعه، از وظایف مهم و اولیه اداره ورزش و جوانان بوده و کار هیت دوچرخه سواری کازرون در برپایی همایش دوچرخه سواری همگانی قابل تقدیر و ستایش می باشد؛ و امید آنکه دیگر هیئت ها، از جمله دو و میدانی نیز اینکار را الگوی خود قرار داده و به زودی شاهد همایش دو همگانی یا دو صحرانوردی باشیم.

نویسنده: محمدرضا پولادی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸