پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۵۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
شما بگویید:

شما بگویید: خرید حضوری از بازار یا خرید آنلاین؟!

در ایران هر روز مردم بیشتر از دیروز مشتاق می شوند خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند و این امر باعث شده است که روز به روز وضعیت بازار های ما بد تر شود.

درسال های اخیر بیشتر کاسبان از طریق اینترنت برای انجام تجارتشان استفاده میکنند. این فرایند شامل خرید و فروش کالاها و خدمات است. فروش اینترنتی هم اکنون بخش عمده ای از فروش ها را به خود اختصاص داده است و بیشتر خرده فروشان بزرگ عضو این دسته هستند. فروشندگانی که تنها فروش آنلاین دارند درحال رشد هستند و میلیون ها نفر بطور منظم به فروش آنلاین رسیده اند. از اجناس دسته دوم گرفته تاصنایع دستی به معاملات آنلاین روی آورده اند.

"مزایای خرید آنلاین"

صرفه‌جویی در وقت و بدون مجادله: با توجه به محل زندگی شما، ممکن است نیازمند طی کردن مسافت طولانی جهت رسیدن به بازار یا محل خرید کالای مورد نظر خود باشید. به علاوه باید میزان ترافیک، جای پارک خودرو و مسافت پیاده تا محل مورد نظر را در نظر بگیرید. حتی ممکن است وسیله نقلیه نداشته باشید و رفت‌وآمد با وسایل نقلیه عمومی و رفتن به محل مورد نظر برای شما سخت باشد. در بسیاری از مواقع شما نیازمند خرید تنها یک کالا هستید که میزان وقت و هزینه مصرفی برای رسیدن به فروشگاه مورد نظر را توجیه نمی‌کند. در حالی که در خرید آنلاین شما در خانه خود کالای مورد نظر را سفارش می‌دهید.

کاهش مصرف بنزین: با توجه به گران شدن قیمت بنزین در چند سال اخیر، مقدار مصرف بنزین هر روز برای ما مهم‌تر می‌شود. حتی برای مسافت‌های کوچک هم بنزین مصرف می‌شود و برای آن ما مجبور به پرداخت هزینه هستیم لذا خرید آنلاین بسیار باصرفه‌تر از خرید فیزیکی در محل است.

توانایی در مقایسه قیمت: وقتی شما در حال خرید در بازار یا در فروشگاه‌های مورد نظر خود هستید به دلیل مشاهده کالا از نزدیک و برقرار کردن ارتباط بهتر با کالای مورد نظر، شاید نتوانید جلوی خود را بگیرید تا از چند فروشگاه دیگر در مورد قیمت کالا پرس‌وجو کنید و کالای مورد نظر خود را همان لحظه خریداری کنید. در حالی که در خرید آنلاین این اتفاق برای شما نمی‌افتد و شما قادر خواهید بود تا قیمت‌های کالای مورد نظر خود را در دیگر فروشگاه‌ها هم چک کنید.

مجبور به خرید نمی‌شوید: هنگام خرید بسیاری از ما با فروشندگانی برخورد کرده‌ایم که در ابتدای ورود به فروشگاه، شروع به توضیح دادن در مورد اجناس خود می‌کنند، در مورد تخفیف‌ها صحبت می‌کنند و ما را مجبور به در نظر گرفتن و خرید یک کالای خاص می‌کنند و بسیاری از افراد از قرار گرفتن در این حالت خوش‌شان نمی‌آید. در خرید آنلاین کسی شما را مجبور به خرید نمی‌کند. شما می‌توانید با فراغ بال کالای خود را جست‌وجو کنید و باحوصله کالای مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

نظرات کاربران: در خرید آنلاین شما قادر خواهید بود از نظرات خریداران پیشین و کاربران عادی در مورد محصول مورد نظر خود اطلاع کسب کنید. امری که در خرید فیزیکی از فروشگاه اتفاق نمی‌افتد و شما مجبور هستید بدون دانستن نظرات دیگر استفاده‌کنندگان محصول مورد نظر را خریداری کنید. حتی ممکن است شما برای خرید از فروشگاه‌های آنلاین از نظرات دیگران مطلع شوید و برای خرید به فروشگاه‌های فیزیکی بروید. اما در کل هنگام خرید آنلاین می‌توانید در همان لحظه با توجه به نظرات دیگر مصرف‌کنندگان و با دانش کافی کالای مورد نظر خود را خریداری کنید.

حق انتخاب و سایزهای کامل: تا به حال چند بار برای شما پیش آمده است که برای خرید یک محصول به بازار یا فروشگاه رفته‌اید اما سایز مورد نظر شما موجود نبوده است. این اتفاقی است که برای اکثر ما افتاده است. برخلاف فروشگاه‌های سنتی، در فروشگاه‌های آنلاین تمامی سایزهای یک محصول و انواع مختلف آن موجود است و شما به راحتی می‌توانید محصول مورد نظر خود را بدون جست‌و‌جوی بیشتر خریداری کنید.

بازدید از عکس محصولات - ویدیوی محصولات: میتوانید به صورت آنلاین تصاویر و فیلم های مربوط به آن کالا و حتی نقد و بررسی آنها را مشاهده نمایید. حتی بعضی از فروشگاه ها مجهز به سیستم نمایش تصویر سه بعدی کالا هستند.

بازدید از فروشگاه و محصولات در 24 ساعت و خرید در شبانه روز: شما میتوانید به صورت شبانه روزی در فروشگاه های اینترنتی خرید خود را انجام دهید.

"معایب خرید آنلاین"

هزینه پست: هزینه پست محصول بسیار مهم است. گاهی حتی ممکن است هزینه ارسال محصول از خود محصول نیز بیشتر شود. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین ارسال رایگان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. شما موقع خرید باید به هزینه ارسال توجه کنید و سپس اقدام به پرداخت هزینه به صورت آنلاین کنید. بسیاری هنگام دیدن یک محصول کنترل خود را از دست می‌دهند و می‌خواهند هرچه سریع‌تر کالای مورد نظر را خریداری کنند. شما باید توجه کنید که آیا هزینه ارسال از هزینه رفت‌وآمد به فروشگاه فیزیکی کمتر می‌شود یا خیر، اگر این هزینه کمتر بود شما در معامله سود کرده‌اید. (ناگفته نماند که بسیاری از فروشگاه های اینترنتی تمرکز خود را بر روی این گذاشته اند که محصولات را به صورت رایگان ارسال نمایند)

زمان انتظار: در خرید فیزیکی شما بلافاصله می‌توانید کالای خود را در اختیار داشته باشید. اگر شما کالایی را آنلاین خریداری کنید به طور متوسط یک یا دو روز باید برای تحویل کالا منتظر بمانید. اما برای همه چیز باید صبر کرد شاید این زمان انتظار ارزش کالای خریداری‌شده را برای شما بیشتر کند.

نمی‌توانید آن را امتحان کنید: فرض کنید قصد خرید لباس به صورت آنلاین دارید، شما نمی‌توانید لباس مورد نظر خود را قبل از خرید بپوشید و باید امیدوار باشید که با توجه به سایزهای کلی موجود، لباس مورد نظر اندازه شما باشد. شما حتی نمی‌توانید قضاوت کنید که آیا این لباس مناسب شماست یا خیر. از طرف دیگر جنس لباس مورد نظر را تا زمانی که آن را لمس نکنید نمی‌توانید تشخیص دهید.

پرداخت ناامن: موردهای بسیاری از کلاهبرداری‌ها و دزدی‌ها در دنیای آنلاین گزارش شده است. هنگام خرید ممکن است هکرها سایتی شبیه به سایت فروشگاه مورد نظر طراحی کرده باشند و شما را وادار به خرید و پرداخت آنلاین کنند و اطلاعات عابر‌بانک شما را سرقت کنند.

کالای آسیب‌دیده: کالایی که خریداری می‌کنید ممکن است به دلیل ارسال توسط پست در بین راه آسیب ببیند. شما باید امیدوار باشید که فروشگاه آنلاینی که از آن خرید می‌کنید مسوولیت کالای خریداری‌شده را تا محل تحویل بر عهده گیرد.

"با توجه به موارد ذکر شده، شما ترجیح میدهید به صورت حضوری خرید های خود را انجام دهید یا به صورت اینترنتی؟ کدام روش در آینده میتواند موفق تر باشد؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید"

نویسنده: سیدرضا بازیار
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
بدون شک آنلاین
مغازه ها و بازار ها هم دارن روز به روز وضعیت بدتری پیدا میکنند و بسته می شوند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳