پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۵۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
با موضوع ادغام طبیعت در طراحی شهری:
سی و یکمین اثر دکتر کرامت اله زیاری استاد برجسته دانشگاه تهران با عنوان "بیوفیلیک" در شهر که به موضوع ادغام طبیعت در طراحی و برنامه ریزی شهری می پردازد منتشر شد

به گزارش کازرون نما، دکتر کرامت اله زیاری از شهروندان کازرونی و استاد دانشگاه تهران، در مورد موضوع این کتاب گفت: بيوفيليك واژه اي است كه به تازگي وارد حوزه زبان شده و تاكنون وارد فرهنگ لغت نشده است. نظريه جديدي است كه براي اولين بار توسط اينجانب وارد مباحث برنامه ريزي و طراحي شهري شده است.

سی و یکمین کتاب استاد برجسته کازرونی منتشر شد

وی خاطر نشان کرد: برنامه ريزي و طراحي شهري بيوفيليك يعني به كار گيري طبيعت (فضاي سبز، درختان، باغ...) در ساخت شهر. شهر سبز، صنايع سبز، حمل و نقل سبز و زندگي سبز در تمام ابعاد شهر. شهرسازي طبيعت محور از سطح محله تا شهر و در واقع سلسله مراتب فضايي- عملكردي متشكل از طبيعت و زيرساخت هاي سبز در شهر.

ایشان در پایان با اعلام این خبر که: اين كتاب از زير چاپ خارج شده است، گفت: اميد است در برنامه ريزي شهر كاررون به كار گرفته شود.

سی و یکمین کتاب استاد برجسته کازرونی منتشر شد

لازم به ذکر است که دکتر کرامت اله زیاری از اهالی روستای برج سوخته از توابع بیشاپور شهرستان کازرون، دارای مدرک جغرافیا و برنامه ریزی شهری از کالج معماری – شهرسازی هریوت وات و اخذ تخصص شهرسازی از انگلستان، عضو هیئت علمی با مرتبه استاد تمامی دانشگاه تهران است که تاکنون عضویت در کمیته های تخصصی ملی و بین المللی متعددی و شرکت در همایش های ملی و بین المللی بسیاری را در کارنامه علمی خود دارد. از ایشان تا کنون بیش از 130 مقاله علمی در نشریات داخلی و بین المللی و بیش از 30 اثر تالیفی و ترجمه در حوزه برنامه ریزی شهری و جغرافیای شهری به چاپ رسیده است؛ از جمله کتاب شهر نشینی و برنامه ریزی شهری در کازرون که در سال 1384 توسط انتشارات کنج هنر به چاپ رسیده است.

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
واقعا وجود چنین اساتید ارزشمندی مایه فخر و مباهات شهرستان کازرونه.
حمیدی
|
France
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
0
با سلام
آقای دکتر زیاری دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه یزد و مدرک کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه تربیت مدرس تهران هستند. طبق روال وزارت علوم دانشجوهای دکترای داخل می توانند شش ماه با هزینه وزارت علوم به یکی از کشورهای خارجی به یک فرصت مطالعاتی بروندکه ایشان هم با استفاده از این فرصت مطالعاتی چند ماهی از دوره دانشجویی خود به انگلستان رفته اند. هم در این گزارش و هم در گزارش ایام عید نوروز نود و پنج ایشان را فارغ التحصیل انگلستان معرفی کرده اند. ایشان فارغ التحصیل دانشگاه تربیت مدرس تهران هستندنه انگلستان. چه اصراری دارند و دارید که ایشان را فارغ التحصل کشور انگلستان اعلام کنید. بنظر صیحیح نمیرسد که چهره های علمی و دانشگاهی که فارغ التحصیل داخل هستند خود را فارغ التحصیل خارج از ایران اعلام کنند. مگر دانشگاه درجه یک تربیت مدرس تهران چه اشکالی دارد که ایشان اصرار دارند خود را فارغ التحصیل یک کشور اروپایی قلمداد کنند؟ خواهشمند است از دانشگاه یزد و دانشگاه تربیت مدرس تهران استعلام کنید تا مشخص شود ایشان از کجا و کدام دانشگاه مدرک گرفته اند . آیا این سایت همین اندازه که برای دکتر زیاری تبلیغ می کند کتاب های صد ها متخصص و هیات علمی کازرونی دیگر را هم به همین شیوه معرفی می کند و یا کرده است؟ خودتان خوب می دانید که صد ها هیات علمی برجسته در سایر دانشگاه های داخل و خارج داریم که این سایت هیچوقت هیچ اشاره ای به آثار علمی انها نکرده است . خواهشمند است در اعلام خبر ها و گزارش ها دقت شود تا بدور از تبلیغات شخصی برای یک شخص خاص فقط واقعیت ها را منعکس فرمایید
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
ضمن اینکه اطلاعات شمادر مورد مدارک تحصیلی آقای دکتر صحیح می باشد، باید عرض کنم که ایشان چندین مدرک تحصیلی در رشته ها و گرایش های مختلف دارند که در این جا تنها و تنها به صورت اجمالی و کلی از رزومه ایشان که در سایت دانشگاه تهران بوده استخراج و بیان شده است و شما نیز می توانید این رزومه را مشاهده فرمایید https://rtis2.ut.ac.ir/cv/zayyari/
سایت کازرون نما قصد تبلیغ برای دکتر زیاری را ندارد. چراکه از این تبلیغ نه چیزی عاید آقای دکتر زیاری و نه چیزی عاید کازرون نما می شود. حتی شاید خود دکتر زیاری هم از درج این خبر اطلاع نداشته باشند. کازرون نما هم تا آنجا که از تالیفات نویسندگان کازرونی اطلاع کسب کند، آن را انعکاس می دهد. که موارد متعددی از جمله تالیفات جدید اساتید ارجمند آقایان دکتر فاضل نیا، دشمن زیاری، عارف، عاشوری، شفیعی سیف آبادی و... در این سایت معرفی شده است. ضمن آنکه کازرون نما در نوروز 94 سرویس کتابخانه خود را که شامل تالیفات نویسندگان کازرونی و کتب و نرم افزارهای منتشر شده با موضعات مرتبط با کازرون می باشد را راه اندازی نمود که شما می توانید این سرویس را هم با این لینک ببینید  http://www.kazeroonnema.ir/fa/publications.
در پایان از شما و همه مخاطبین عزیز سایت درخواست داریم چنانچه از انتشار تالیفات یا فعالیت علمی چهره های علمی و فرهنگی شهرستان کازرون اطلاعی دارند و یا اطلاعی کسب می کنند، از طریق پل های ارتباطی کازرون نما اطلاع دهند تا در سایت انعکاس یابد
شاد باشید
علی بحرانی - مدیرکازرون نما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹