پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲

دروووووووووووود 
شنوندگان عزیز برنامه رادیو کازرون و هم شهریان خوب کازرونی خودم، عرض ادب و احترام خدمت شما دارم، بنده مجری برنامه به همراه دیگر همکاران رادیو صدای کازرون در خدمت شما هم شهریان عزیز هستیم و اجازه می خواهم تا از این رادیو که صدای شما کازرونی های عزیز است، آرزو کنیم که با صحت و سلامتی یک قدم به مردادماه و فصل تابستان بگذاریم.
خدمت شما عرض کنم که مبنا و هدف راه اندازی رادیو کازرون چیزی نبوده و نیست جز این که کازرون و کازرونی را به این نکته یادآوری کنیم که خوب بوده و خوب هست و خوب خواهد ماند، در همه ی زمینه های اجتماعی، در همه ی ابعاد اخلاقی، ادب و معرفت و غیرت و خصوصاً دارا بودن فرهنگ بالا و والای انسانیت و موارد مثبت دیگری که نام آوردن از آن ها هم وقت گیر است و هم در دیگر موارد ذکر شده مطرح شده است.
پس رادیو صدای کازرون به این دلیل آغاز به کار کرده است و ادامه ی روند رو به جلو خود را ان شاءا...خواهد داشت با این هدف که از مهربانی ها بگوید و تلنگری بزند به بدهنجاری ها و برخی بد فرهنگی ها، یادم میاد که یک استاد روانشانسی داشتیم که می گفت هیچ گاه نگویید ناهنجاری یا بی فرهنگی، چون هنجارها و فرهنگ ها در واقع وجود دارند و بایستی در استفاده از این دو کلمه برای نشان دادن ضعف یا کاستی یا کمبود از کلمه های بد هنجاری و بد فرهنگی استفاده کنیم چون نمی توانیم بگوییم که فلانی بی فرهگ است چون این شخص که ما بی فرهنگ می نامیم ممکن است از فرهنگ بد یا فرهنگ پایینی برخوردار باشد که اصل فرهنگ به جای خودش وجود دارد و همین گونه هنجارها!
داشتم خدمت شما شنوندگان عزیز برنامه های رادیو صدای کازرون عرض می کردم که رادیو کازرون با مطرح کردن یک یا چند مورد از نارسایی ها و عنوان نمودن یک مطلب و انتشار دادن یک بد همگونی یا یک بدهنجاری و یک بدفرهنگی یا یک کمبود و مشکل در سطح شهرستان به هیچ وجه قصد تخریب یا نقطه ضعف گرفتن از کسی به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی را نداشته و نخواهد داشت بلکه فقط یک گوشزد و یک تلنگر و در چشم آورده شدن یک کمی یا کاستی است که ممکن است از طرف شما همشهری عزیز عنوان شده باشد و البته با استفاده از نظریات کارشناسان و شهروندان خبره در بسیاری از مسایل شهری با ارایه ی یک راهکار تا موجبات رفع آن معضل و مشکل فراهم شود و کسانی در این گردونه موفق هستند که از نظریات مثبت دیگران استفاده کنند و خدای نکرده تک روی و خود محوری نداشته باشند که بعد دچار دوباره کاری و صرف هزینه های زیاد شود که دود هر اشتباه و هر کم توجهی که منجر به دوباره کاری و صرف هزینه های اضافی گردد در چشم همه ی مردم شهرستان خواهد رفت!
عرض می کردم؛ چون فلسفه ی رادیو صدای کازرون روشن گری و شفاف سازی و رسانیدن صدای کازرونیان به گوش مسؤولان است پس از شما شنوندگان عزیز کازرونی درخواست می کنیم که با رادیوی خودتان تماس بگیرید و در سرنوشت شهرستان خودتان سهیم باشید و از مسوولان محترم بخواهید تا حقوق شهروندی تان را رعایت و به بهترین وجه ممکن کازرون عزیز را در راه پیشرفت و آبادانی در همه ی زمینه ها ی محیط زیستی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، بهداشت و درمانی و آن چه که نیاز یک جامعه ی سالم است را داشته باشیم.
امروز در این برنامه قصد داریم که در مورد روستایی و شهری صحبت کنیم و برخی بد فرهنگ ها یا بد فرهنگی برخی ها را به چالش بکشیم و با توجه به این که خداوند می فرماید بهترین شما پرهیزکارترین شماست سوره مبارکه الحجرات آیه ۱۳
يا أَيُّهَا النّاسُ إِنّا خَلَقناكُم مِن ذَكَرٍ وَأُنثىٰ وَجَعَلناكُم شُعوبًا وَقَبائِلَ لِتَعارَفوا ۚ إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم ۚ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ﴿۱۳
ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! و اشاره ای نکرده است که سفید یا سیاه یا بلند یا کوتاه و یا زن و یا مرد و یا شهری یا روستایی و باید به این اصل پی ببریم که در همه ی جوامع خوب و بد وجود دارد و این بد و خوب می تواند در همه ی نقاط جغرافیایی شهرستان و در بین هر قشری از جامعه وجود داشته باشد.
پس بیاید این فرهنگ غلط را از خومان دور کنیم و هرگز نگوییم فلانی روستایی است یا ما شهری هستیم و به جای این که فرهنگ مثلاً بد یک روستایی را در عین بی انصافی زیر سؤال ببیرم آیا تا به حال به این فکر فرو رفته ایم که این انسان ها چرا باید در روستاها بمانند و برای ما شهرنشینان تجمل گرا به تولیدات کشاورزی و دام داری و و و بپردازند آیا ما حاضر هستیم که چند ماه یا یک سال را در یک روستا بگذرانیم که یک بیمارستان درست و حسابی در آن جا نباشد، یا راه ارتباطی آن به شهر خراب باشد و پارک و سالن ورزشی و کتابخانه و مدارس عالیه و. ..نداشته باشد؟! و آیا دلایلی که بسیاری از کازرونی ها از شهرستان به سمت مرکز استان مهاجرت می کنند مگر نه همان برخی کمبودها و نارسایی ها است؟!
دلم پوی دلتن جومه نارنجی / کجا منزلتن جومه نارنجی
دلم پوی دلتن جومه نارنجی / کجا منزلتن جومه نارنجی
از این کوچه گذر کردی و رفتی / جومه نارنجی
دل ما رو خبر کردی و رفتی / جومه نارنجی
دلم پی دلته جومه نارنجی/ کجا منزلته جومه نارنجی
آیا در شهر همه دارای فرهنگ بالایی هستند و آیا بین روستاییان انسان های با ادب و با معرفت و یا خوش فرهنگ وجود ندارد؟! و البته که بسیار هستند که اهل کمال و ادب هستند، پس خواهشمندیم که به خاطر یک اقدام بد یا یک رفتار نامناسب یا یک اتفاق یا یک بدهنجاری که از یک شخص می بینیم تمام فرهنگ کل یک منطقه را به نام دهاتی یا روستایی زیر سؤال نبریم و شخصیت کسی را خدشه دار نکنیم!
دلم پی دلته جومه نارنجی / کجا منزلته جومه نارنجی
بر عکس باید به فکر روستاهای محروم باشیم به کشاورزی شان و کم آبی شان بیندیشیم به راه های مواصلاتی شان به مسکن شان و بهداشت و درمان و امکانات شان تا برای یک بیماری ساده نخواهند به مرکز شهر مهاجرت کنند به محل تحصیل شان به فضاهای ورزش شان و درک شان کنیم و مشکلات شان را واکابی و مرتفع کنیم، روستایی و شهری نکنیم و شهری و روستایی نگوییم. وحدت بین همه ی نیروهای فکری و حزبی را زیاد کنیم و به جای دو یا چند دستگی با هم به فکر شهرستان باشیم و دست در دست هم به جای تخریب یک دیگر در شکوفایی استعدادهای ذاتی شهرستان از جمله علمی و صنعتی و ... کوشا باشیم و تسهیلاتی برای شان فراهم کنیم که مجبور نباشند برای کمنرین امکانات به مراگز شهرستان ها مهاجرت کنند و صنعت کشاورزی که اقتصاد شهرستان ما به آن و به روستاییان وابسته است را خراب نکنیم چون اگر یک روز همین روستایی به شهر نیایند در مضیقه ی کاسبی قرار می گیریم.
عمله دسته دسته/ عمله خورد و خسته
کنار جوب نشسته/ کوزه اُوشان شکسته
دیگه نمرم ولایت/ خدا دیگه نمرم ولایت
دیگه نمرم ولایت/ خدا دیگه نمرم ولایت
من از رادیو صدای کازرون به شما شنوندگان و هم شهریان عزیز خودم به عنوان یک کوچک تر عرض می کنم که یکی از عمده ی مواردی که اختلاف و شکاق را در بین یک جامعه یا حتی آحاد یک کشور به وجود می آورد و ایجاد این اخنلافات را دامن می زند و منشاء آن چیزی نیست جز بد فرهنگی بعضی ها و دشمنی برخی ها در ساخنن جوک های قومی و قبیله ای که خواسته یا ناخواسته باعث بی احترامی و توهین به قومیت های مختلف ایرانی می شود که شایسته ی کشوری با فرهنگ چون ایران عزیز نیست و فقط به این نکته باید اشاره کنیم که همه ی اقوامی که در ایران زندگی می کنند و همه ی قوم ها و طایفه ها یی که در شهرستان عزیز کازرون ساکن هستند دارای ارج و قرب هستند و هر کدام شان در جهات عمرانی و آبادانی در هر رشته ای می توانند مفید فایده باشند پس بیایید به خودمان و خودتان و خودشان احترام بگذاریم که الفبای فرهنگ و تمدن و خوب بودن را خوب می فهمیم و آن کس در این دایره موفق تر است

که در کار خودش مهارت بیستری داشته باشد و ادبیات انسانیت را خوب فهمیده باشد.
شیخ الرئیس سعدی علیه الرحمه می فرماید:
وقتی افتاد فتنه‌ای در شام / هر کس از گوشه‌ای فرا رفتند
روستا زادگان دانشمند / به وزیرى پادشاه رفتند
پسران وزیر ناقص عقل / به گدایی به روستا رفتند
شنوندگان عزیز و فهیم و با فرهنگ و کازرونی های عزیز و هم شهریان محنرم و شهرنشینان گرامی و روستازادگان دانشمند و ده نشینان مهربان و زحمت کش و همه ی شماها که رادیو صدای کازرون را می شنوید دوست تان داریم و به کازرونی بود تان و بودن مان افتخار می کنیم و با هم به سوی کازرونی آباد قدم برمی داریم! و با هم این شعر را زمزمه می کنیم: دوستت دارم یار کازرونی/ دوستت دارم یارکازرونی / دوستت دارم یارکازرونی


رادیو صدای کازرون را هر پنجشنبه در کازرون نما بخوانید

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰