پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۵۲۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
با حضور فرماندار شهرستان کازرون:
در پی حادثه اخیر که در تاریخ 18 خردادماه و مصادف با اول ماه مبارک رمضان در روستای تنگ مناره اتفاق افتاده و دختری 12 ساله در حین تهیه آب مصرفی منزلشان از آب انبار به داخل آن سقوط کرده بود و منجر به فوت او شد، و از آنجایی که این حادثه برای چهارمین بار در این روستا قربانی گرفته بود، مردم روستای تنگ مناره و خانواده متوفی موضوع را رسانه ای کردند و خبر به گوش مسئولین شهرستان رسید.

به گزارش دریافتی کازرون نما، حمیدرضا گرامی فرماندار شهرستان کازرون به همراه بخشدار بخش کنارتخته و کمارج و مسئولینی از ادارات آبفا شهرستان، جهاد و امور عشایر طی هفته های گذشته جهت چاره اندیشی و رفع مشکل اهالی روستا در محل حضور پیدا کردند و از نزدیک مشکلات آب شرب و وضعیت ایمنی و بهداشتی آب  انبارهای این روستا را مورد بررسی قرار دادند.

شکلات آب روستای تنگ مناره بخش کنارتخته و کمارج بررسی شد

گرامی فرماندار کازرون به دلیل ضیق وقت، دیدار خود با مردم روستا را به صورت میدانی و در زیر درخت بنه و در فضایی صمیمی برگزار کرد. مردم روستا هم که مدت 10 سال بود که از شروع پروژه آبرسانی این روستا می گذشت و علیرغم آماده بودن چاه تامین کننده آب شرب این روستا و مقدار 3 کیلومتر لوله خط انتقال آبی که از قبل در روستا تخلیه شده بود و مدت 5 سال بود که این پروژه کاملاً تعطیل و به کلی فراموش شده بود، آن روز با سفر فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان بسیار خوشحال بودند که دیگر انتظار دیرینه آنها به سر آمده و این بار حتماً آقای گرامی مشکل آنها را مرتفع می سازد.

شکلات آب روستای تنگ مناره بخش کنارتخته و کمارج بررسی شد

فرماندار که به عنوان عالیترین مقام دولت تدبیر و امید در شهرستان کازرون و در جمع اهالی روستای تنگ مناره که بی صبرانه چشم انتظار فرماندار خود بودند حضور یافته بود، گفت: در حال حاضر وضعیت اعتباری دولت بسیار خراب است و اعتبار برای اجرای چنین پروژه هایی در اختیار نداریم. وی از محقق نشدن اعتبارات سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته حدود 6 میلیارد تومان برای پروژهای آبرسانی اعتبار گذاشته ایم اما هنوز این اعتبار نیز محقق نشده است. در حال حاضر فقط می توانیم از طریق آبرسانی سیار اینجا را آبرسانی کنیم و از همه ادارات می خواهم که همکاری کنند. انجام هر کاری برای شما وظیفه است اما وضع مالی دولت بحرانی است.

شکلات آب روستای تنگ مناره بخش کنارتخته و کمارج بررسی شد

مردم که از سخنان فرماندار محترم ناامید شده بودند اظهار داشتند: ما می توانیم یک وانت بار در اختیار فرمانداری قرار دهیم اما اعتبار آبرسانی از کجا بیاوریم. علاوه بر این مردم نیز گلایه هایی از حیف و میل بیت المال داشتند و گفتند: چرا نباید کمی از این پولها هم صرف آبرسانی این روستا شود تا ما نخواهیم همواره برای تهیه چند لیتر آب جانمان را به خطر بیندازیم و شاهد مرگ عزیزانمان باشیم.

شکلات آب روستای تنگ مناره بخش کنارتخته و کمارج بررسی شد

در ادامه دهیار روستا با ارائه پیشنهادی به آقای فرماندار اظهار داشت: حال که اعتبارات دولتی در دست نیست، پس بیاییم همه با هم هر کدام خیری پیدا کنیم و از محل کمک خیرین و بهره گیری از نیروی انسانی اهالی همین روستا، حداقل مخزن ذخیره آب و شبکه لوله کشی داخلی روستا را بسازیم تا تانکرهای آبی که از طرف آبفا روستایی، جهاد و امور عشایر آورده می شود، دوباره نخواهیم آن را داخل آب انبارهای غیر بهداشتی و کثیف بریزیم. چرا که این آب انبارها علاوه بر مشکل بهداشتی، ایمنی لازم را ندارند و باز هم میتوانند حادثه آفرین باشند.

شکلات آب روستای تنگ مناره بخش کنارتخته و کمارج بررسی شد

برمبنای این پیشنهاد، فرماندار نیز قول داد که رایزنی هایی را در این خصوص با مدیر عامل آبفا روستایی استان جناب آقای مهندس بوستانی داشته باشد و از محل دیون نیز چنانچه ایشان پذیرفتند، این پروژه را نیز به اجرا برسانند. وی افزود: البته در اعتبارات امسال باز هم اعتبار میگذاریم انشاءا... که تخصیص پیدا کند.

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
1
عنوان خبر رو اصلاح کنید: منظورتون( مشکلات) بوده دیگه...
هر چی فکر کردم به ذهنم نیومد که مسئولان چه ربطی به شکلات دارن، نفهمیدم، گفتم لابد همگی رفتن تو اون منطقه، با هم ( شکلات ) خوردن. خخخخخخخ
باغدار داغدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
0
باغات تنگ چوگان كه تنها سرمايه مردم است از بي آبي خشك شده اند آقاي رئيس جهاد كشاورزي چرا به وظيفه قانوني خودت عمل نمي كني آب روستا با آبفاي روستايي است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
مگر شهر بالاده خودش آب ندارد که از کوهمره جروق باید چاه عمیق حفر کنند واز آنجا به بالاده ببرند،،،روستاهی کشاورزی در کوهمره جروق آب ندارد ولی از کنار این روستا چاه عمیق حفر کرده و.......واقعا دردناک است....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
کوهمره ی جروق حتی گاز خانگی هم ندارد...روستای کشاورزی آسفالت ندارد،آب آشامیدنی ندارد ،بعد بخشدار بالاده آقای علوی میگویداین طرح ملی است!! چطور حفر چاه عمیق در این روستا و (منطقه بدو ) طرح ملی است ولی بعد از سی وچند سال گاز رسانی به منطقه کوهمره جروق با تقدیم بیش از ۴۵ شهید دفاع مقدس وجانباز وایثارگر ورزمنده،طرح ملی نیست؟؟؟ آیا این انصاف است؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴