پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۵۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
صدای مردم:
برحسب تکلیف به عنوان یک شهروند بر خود لازم می دانم برخی از خواسته ها و مطالبات به حق مردم انقلابی و متدین روستای جعفرجن(بخش کنارتخته و کمارج) را خدمت شما مطرح نمایم.

فرماندار محترم شهرستان کازرون، جناب آقای گرامی

سلام علیکم

با احترام، ضمن  آرزوي سلامتي و توفيق روز افزون براي جنابعالي در خدمت بيشتر به مردم، برحسب تکلیف به عنوان یک شهروند بر خود لازم می دانم برخی از خواسته ها و مطالبات به حق مردم انقلابی و متدین روستای جعفرجن(بخش کنارتخته و کمارج) را خدمت شما مطرح نمایم.

- جناب آقای فرماندار، قطعاً یکی از وظایف کلی فرماندار محترم اجرای سیاست‌های عمومی دولت و سعی در بالا بردن سطح زندگی و تامین رفاه و آسایش عمومی در حوزه ‌شهرستان‌ و روستاهاست. در این راستا گزاف نیست اگر بگویم روستای جعفرجن درگذشته بدلیل گستردگی استان فارس از توجه لازم برخوردار نبوده واز دریافت اعتبارات و تسهیلات عمرانیِ  در خور شان و منزلت مردم انقلابی و متدین این روستا بی نصیب بوده است.

با انتصاب جنابعالی به عنوان فرماندار، بارقه های امیدی برای پیشرفت های عمرانی و توسعه زیربناهای اقتصادی شهرستان در دلها زنده شد.

- جناب آقای گرامی ، اعتقاد قلبی مردم خونگرم و متعصب جعفرجن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست، نثار خون پاک چند شهید والا مقام و دهها جانباز، سندی نسبت به التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد لذا جا دارد به خواسته های آنان توجه ویژه ای بشود.

- جناب آقای فرماندار، اینک که به حق بر این مسند قرار گرفته اید این انتظار وجود دارد که در اداره امور محدوده تحت نظر خود به عدالت رفتار نمایید و منابع و اعتبارات و تسهیلات شهرستان را به همه بخش ها، شهرها و روستا ها اختصاص دهید.

-جناب آقای فرماندار چنانکه مستحضرید اصلی ترین منبع درآمد مردم زحمت کش و پاک جعفرجن، برپایه کشاورزی استوار بوده است. با توجه به خشکسالی های چند ساله اخیر، کشاورزان همواره با مشکل کم آبی و بحران آب مواجه بوده اند. بازده پایین آبیاری به دلیل مشکلاتی از جمله عدم آگاهی، ضعف دانش فنی مناسب، شیوه‌های سنتی کشت و زرع، عدم وجود شبکه‌های آبرسانی مناسب و نبود مدیریت مصرف آب مزید بر علت شده و موجب اتلاف منابع آب بوده است، به طوری که بازده مصرف آب در بخش کشاورزی بسیار پایین می باشد و نخیلات این روستا حال و روز خوبی ندارند.

باتوجه به مراتب فوق الذکر ، لازم است هرچه سریعتر روشهای آبیاری نوین جایگزین آبیاری سنتی ، از جمله آبیاری بارانی و آبیاری قطره ای ،مورد توجه برنامه ریزان حضرتعالی قرار گیرد.

- یکی دیگراز مشکلات روستا، مشکل بیکاری جوانان روستا مخصوصا قشر تحصیل کرده می باشد و این عامل باعث مهاجرت اکثر مردم به شهرهاست که خود این عامل هم باعث چند برابر شدن مشکلات در روستای خالی می شود. اگر دوست دارید جمعیت واقعی روستا را ببینید حتما زحمت بکشید  در ایام خاصی مانند: عید نوروز و یا محرم به روستای ما تشریف بیاورید. ساختار های نامناسب-عدم حمایت کافی از تولید-عدم رقابتی بودن محصولات روستا-عدم پرداخت وام های ویژه خوداشتغالی  و هزار مشکل دیگر ماندگاری جوانان را در روستا سخت کرده است که باید از سوی برنامه ریزان شما توجه ویژه ای به این مقوله بشود.

- مشکل بعدی روستا نبود زمین و امکانات ورزشی مناسب برای جوانان است. با توجه به سابقه درخشان تیم های فوتبال و والیبال روستا در سطح شهرستان، علاقه مندی جوانان به ورزش و پیشرفت آنان در زمینه های مختلف اعم از والیبال، فوتبال و ... احداث یک سالن ورزشی می تواند گرایش جوانان به ورزش و پیشرفت آنان در این زمینه و همچنین اوقات فراغت سالم را فراهم نماید.

- اقای فرماندار ، از زمانی که اولین کلنگ گازرسانی به  روستاهای  بخش های خشت و کنارتخته به زمین زده شد چند سال می گذرد . طبق وعده های مسئولین در حضور مردم قرار بوده طرح گاز رسانی به جعفرجن در پایان سال 94 به بهره برداری برسد و این وعده تا کنون عملی  نشده و اخیرا هم برخی شنیده ها و شایعات  حاکی بر این است که گازرسانی به این روستا تا ابتدای زمستان سال جاری محقق می‌شود. گرچه عملیات گازرسانی با یک حرکت حلزونی شروع شده اما کوچه های خاک آلود و  زخمی جعفرجن این روزها به یک معظل تبدیل شده به طوری که اهالی از وضعیت اسفناک و غیر قابل تحمل کوچه ها بسیار گلایه مند، ناراضی و نگران هستند. خنده کودکانه بچه های این روستا درمیان انبوهی از گرد و خاک رنگ می بازد. کافی است در برخی کوچه ها قدمی بزنید تا گرد و خاک مهمان ناخوانده گلو، حلق و بینی شما شود. اهالی این روستا درمعرض انواع بیماری های ناشی از انباشت گرد و خاک قرار دارند. بعضا با عبور فرغون هم در کوچه ها گرد و خاک بلند می شود چه برسد به اینکه این کوچه های زخم دار میزبان لاستیک ماشین ها شود. پیشنهاد می شود به طور سریع و جدی ترعملیات گازرسانی به روستای جعفرجن را پیگیری نموده تا بعد از این همه تاخیر، مردم از داشتن نعمت گاز برخوردارشوند.

- از دیگر مسائل حاکم بر روستا نیمه کار رها شدن چند ساله خانه عالم روستا می باشد. با تکمیل این ساختمان و استقرار دائم روحاني در روستا زمينه سازي براي ترويج و نهادينه کردن فرهنگ و احکام اسلامي  و برقراري تعامل و ارتباط متقابل بين روحانيون و مردم و حل مشکلات ديني میسر می شود. جناب فرماندار آگاه و مطلع باشید که در باور مردم نمی گنجد و قابل هضم نیست که بودجه کافی برای اتمام این بنا در اختیار شهرستان کازرون نباشد.

این موارد تنها بخشی از مشکلات روستای جعفرجن است که بر حسب وظیفه به ذکر چند نمونه از آنها پرداختم. امیدوارم مورد عنایت جنابعالی و مجموعه همکارانتان قرارگیرد.

با تشکر از حسن توجه شما، 24/04/95، مجتبی بهادری

نویسنده: مجتبی بهادری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
عالللی بود ممنونم http://digiemc.com/
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
سلام‌تورا قران‌اقای‌فرماندار بهم ‌کمک‌کنین من مریضم‌توان کار‌کردن‌را ندارم ‌‌از‌کار افتادم‌دستم پلاتین‌گذاشتن‌‌سرم‌ضربه‌دیده‌‌من را تحت‌پوشش‌کمیته قرار‌دهین‌ماهانه‌بهم‌حقوق.بدین09021259401شماره‌منه‌
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳