پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۵۱۰
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
خطیب جمعه قائمیه:
خطیب نماز جمعه قائمیه گفت: تبلیغات و بزرگ‌نمایی لغو تحریم‌ها در برجام توهم سیاسی و فعالیت انتخاباتی است چراکه نه‌تنها تحریم‌ها لغو نشد بلکه تحریم‌های جدیدی را نیز اعمال می‌کنند.

به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام قهرمان عباسی روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت 25 تیرماه سالروز تأسیس سازمان بهزیستی اظهار داشت: وجود سازمان بهزیستی و امثال آن‌ که برای حمایت و رفع مشکلات طبقه محروم و معلول جامعه بوده نشانه توجه و اهتمام نظام اسلامی به این قشر جامعه است.

امام‌ جمعه قائمیه با اشاره به بودجه‌ای که برای این‌گونه سازمان‌ها اختصاص می‌یابد افزود: به خاطر حجم بسیار و گستردگی نیازمندی نیازمندان در زمینه‌های معیشتی، درمانی، آموزشی، اشتغال، مسکن و رفاهی کفاف نمی‌دهد، ازاین‌رو باید دست سخاوتمندان و خیران و متمکنان با دیانت پشتوانه این‌گونه سازمان‌ها و نهادها باشد تا مشکل قشر محروم و نیازمندان واقعی مرتفع شود.

عباسی با گرامیداشت 26 تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان تصریح کرد: تشکیل شورای نگهبان برای صیانت از قانون و حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام اسلامی و جلوگیری از انحراف از دین یک امر ضروری و مهم است.

وی با اشاره به اینکه هر نظامی با هرگونه ساختار سیاسی نیازمند به چنین تشکیلاتی است گفت: به نقش مؤثر و کارآمد این تشکیلات انقلابی و بصیر و با درایت را باید از طریق هجمه‌ها، اتهامات، شایعات تخریب‌ها که از ناحیه دشمنان خارجی و داخلی نظام اسلامی علیه آن می‌شود پی برد.

امام‌ جمعه قائمیه در مورد کسانی که شورای نگهبان را تضعیف می‌کنند، گفت: آن‌ها منافع فردی و گروهی خود را به منافع ملی گره زده‌اند و به‌ نام مردم به کام خودشان می‌خواهند به مراکز مهم تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نفوذ و اهداف خود را محقق کنند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان برای نظام به‌ منزله تنگه احد است که لحظه‌ای غفلت و سهل‌انگاری و توجه به حواشی و غافل بودن از دشمن و عدم دقت در نظارت موجب خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد.

عباسی تصریح کرد: اگر تا به امروز درعین‌حال تمام فشارها و تضعیف‌ها و اتهاماتی که علیه شورای نگهبان بوده دشمن نتوانسته کاری از پیش ببرد ناشی از وجود نیروهای انقلابی و توانمند و بابصیرت و مؤمن و دلسوز به آرمان‌های انقلاب و عزت مردم ایران و در رأس آن‌ها شخصیتی همانند آیت‌الله جنتی است.

امام‌ جمعه قائمیه برآورد و نتیجه برجام بعد از یک سال را بدعهدی و دبه درآوردن طرف مقابل و آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: این مسئله نشان می‌دهد که استکبار به سرکردگی آمریکا مخالفتش با نظام اسلامی است و تبلیغات و بزرگ‌نمایی لغو تحریم‌ها در برجام توهم سیاسی و فعالیت انتخاباتی است.

وی اظهار داشت: نه‌تنها تحریم‌ها لغو نشد بلکه تحریم‌های جدیدی را نیز اعمال می‌کنند و نه‌تنها اموال توقیف‌ شده به ایران برنگشت بلکه میلیاردها دلار دیگر از اموال کشور را به غارت بردند و نه‌تنها آن‌چنان رونقی در اقتصاد و در روند پیشرفت انرژی هسته‌ای و دفاعی و نظامی در آمدورفت‌های روابط تجاری فراهم نشد بلکه موجب تضعیف کشور ایران در بیشتر زمینه‌ها شد.

امام‌ جمعه قائمیه در ادامه تصریح کرد: خلاصه برجام این حقیقت را روشن کرد که اعتماد به دشمن و انتظار فرج به دست دشمن یک تفکر غلط و شکست‌خورده سیاسی است.

 

نویسنده: سرویس سیاسی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
2
2
انصاف هم چیز خوبیه حاج آقا،
اگه رفع تحریم ها نبود الان باید 200 هزار بشکه نفت می فروختیم.


اعلام آمادگی ایران و استونی برای تبادلات علمی و فناوری







کد خبر: ۱۷۸۶۸۲تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
اقتصاد كلان » اقتصاد كلان
مزایا و دستاوردهای برجام؛ از امضا تا امروز
رفع انسداد دلارهای بلوكه شده، نوسازی ناوگان هوایی و ورود تكنولوژی برای بخش تولید از دیگر مزایای برجام برای اقتصاد بوده است.
پول‌نیوز - هرچند برجام دریچه دیگری از تعاملات بین المللی ایران برای نشان دادن صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای كشورمان را به روی جهانیان گشود اما رفع تحریم ها را می توان نقطه ثقل برجام به شمار آورد كه راه را برای گشایش دوباره مناسبات اقتصادی و حركت در مسیر توسعه و پیشرفت كشور هموار كرده است.

سهم تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای، درصد بسیار زیادی از ارزش كل تحریم های اقتصادی ایران بوده كه مفاد همه آنها به جز توقیف دارایی بانك مركزی و بانك های ایران، مقررات ITSR خزانه‌داری (تحریم پرداخت دلار) و مقررات Patriot311 خزانه‌داری (تحریم دسترسی بانك‌های ایران به حساب های كارگزاری در آمریكا) متوقف شده است.

با توجه به وقفه چند ساله در مناسبات اقتصادی كشورمان با جهان در بخش های مختلف، تحرك دوباره در این زمینه به زمان نیاز دارد تا بتواند ضمن رفع تبعات این تحریم ها، گام های خود را برای رونق دوباره و توسعه اقتصادی كشور محكمتر برداشت.

با این حال، برخی منتقدان دولت بدون توجه به نتایج تحریم بر اقتصاد كشور، مدعی بی اثر بودن برجام در حوزه اقتصاد هستند؛ در حالی كه نگاهی به شرایط پیش و پس از برجام، گویای آن است كه چرخه اقتصاد كشور با تحریم ها قفل شده بود و اكنون با رفع تحریم ها، شرایط برای تحرك و پویایی دوباره اقتصاد فراهم شده است.

نتایج برجام به خوبی نشان می دهد كه بخش قابل توجهی از تحریم‌های اقتصادی موجود بویژه تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای متوقف ‌شده ضمن اینكه بخشی از تحریم های ثانویه كنگره آمریكا نیز تعلیق و بخشی دیگر همانند دستور اجرایی شماره 13382 به دلیل خارج شدن اسامی از فهرست تحریم، متوقف شده است.

بر اساس متن برجام، بیش از 90 درصد تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای در همان روز اجرا (زمستان 94) متوقف شد. بنابراین تحریم‌های ثانویه علیه بانك‌ مركزی و بانك ها‌ی تجاری ایران، تحریم‌های فروش نفت، تحریم‌های ثانویه در مورد سرمایه‌گذاری در بخش نفت، گاز و انرژی ایران و تحریم‌های ثانویه در مورد بخش حمل و نقل و شركت كشتیرانی ایران از مهمترین تحریم هایی است كه در روز اجرا متوقف شد.

علاوه بر این، تحریم های اروپا در محورهای مهم همچون روابط بانكی، خرید نفت از ایران و بیمه نفتكش ها و بخش حمل و نقل ایران در روز اجرا تعلیق شده و همچنین خدمات سوئیفت برای بانك مركزی، بانك ملی، بانك تجارت، بانك توسعه صادرات، بانك سینا، بانك رفاه، بانك صنعت و معدن و بانك ملت از روز اجرا دوباره برقرارشد.

به گفته مسئولان بانك مركزی، اكنون 29 بانك كشور به سوئیفت متصل بوده و تنها سه بانك امكان بهره گیری از این پیام رسان را ندارند.

تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران، از منظر منبع تحریم‌كننده به سه دسته تحریم‌های شورای امنیت، تحریم‌های آمریكا و تحریم‌های اتحادیه اروپا تقسیم شده بودند كه هریك از آن‌ها برای برداشته شدن، فرآیند و زمانبندی خاص خود را دارند، كه این روند در متن برجام و قطعنامه تشریح شده است.

فرآیند رفع تحریم‌ها با ورود به مرحله «اجرای توافق» آغاز ‌شد و در آن زمان سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریكا، بر اساس یك جدول زمانی تحریم‌های مشخص‌شده را تعلیق یا لغو كردند.
بر این اساس، بندهایی از آیین‌نامه اجرایی سال 2012 لغو و مفاد مربوطه آن‌ها در تصمیم سال 2010 اتحادیه اروپا در ارتباط با ایران، تعلیق ‌شدند.

تحریم های اقتصادی رفع شده ایران

تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه كشورمان در رابطه با موضوع هسته ای، با اجرایی شدن برجام برطرف شد كه شامل موارد زیر است:

- نظام ممنوعیت واخذ مجوز حاكم بر نقل و انتقال مالی از ایران: ممنوعیت و محدودیت‌های انتقال پول به/از بانك‌های فعال در ایران به خصوص بانك مركزی و شعب خارجی آن‌ها كه در سال 2010 وضع و در سال 2012 تشدید شد.

- تحریم‌های مربوط به فعالیت‌های بانكی: ممنوعیت افتتاح شعب بانك‌ها و موسسه های اعتباری ایرانی در كشورهای عضو اتحادیه اروپا، ممنوعیت همكاری با بانك‌ها و موسسه های اعتباری ایران بویژه بانك مركزی و همچنین ممنوعیت افتتاح دفاتر نمایندگی موسسه های مالی اروپایی در ایران.
- تحریم‌های مربوط به بیمه: ارائه خدمات بیمه‌ای به دولت ایران یا نهادها و اشخاص وابسته و همچنین به افراد و نهادها و شركت‌های فعال در حوزه سرزمینی ایران.

- تحریم‌های مربوط به حمایت مالی برای تجارت با ایران: ارائه حمایت مالی از جمله از طریق ارائه خط اعتباری صادرات، ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه به افراد و موسسه هایی كه قصد تجارت با ایران را دارند.

- تحریم‌های مربوط به كمك‌های بلاعوض، كمك‌های مالی و وام‌های ترجیحی

- تحریم‌های مربوط به انتشار اوراق قرضه تضمین‌شده توسط دولت ایران: همكاری یا ارائه كمك، خرید و فروش یا وساطت در انتشار اوراق قرضه توسط دولت، بانك مركزی، بانك‌های مستقر در ایران یا بانك‌ها، اشخاص یا نهادهای تحت كنترل ایران.

- تحریم‌های مربوط به واردات نفت و گاز از ایران

- تحریم‌های مربوط به واردات فرآورده های پتروشیمی ایران

- تحریم‌های مربوط به صادرات تجهیزات كلیدی بخش های نفت، گاز و پتروشیمی

- تحریم‌های مربوط به سرمایه گذاری در بخش های نفت، گاز و پتروشیمی

- تحریم‌های مرتبط با كشتیرانی و كشتی سازی

- تحریم‌های مربوط به بخش حمل و نقل

- تحریم‌های مربوط به طلا، فلزات گرانبها و الماس، اسكناس و سكه

- تحریم‌های مرتبط با خدمات تبعی برای هر یك از گروه‌های فوق

علاوه بر این تحریم‌های در رابطه با فعالیت‌های منطبق با برجام شامل تحریم‌های مربوط به نرم‌افزار، تحریم‌های مربوط به فلزات، تحریم‌های مرتبط با خدمات تبعی برای هر یك از گروه‌های فوق نیز رفع شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
آقاي ناشناس خارج نشين //
جوانان بيكار و خانواده هاي زير فشار زندگي و پروژه هاي تعطيل شده و هزاران معضل ديگر را ما ايران نشين ها لمس مي كنيم با پوست و گوشت واستخوانمان پس لطفا شما كه بيرون از گود نشسته اي براي ما داستان سرايي نفرما!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
تا حالا که مردم چیزی ندیده اند و همه اش روی کاغذ بوده
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
3
وقتی اینقدر جو زده میشیم که با خبر اعلام توافق، به خیابونها میریزیم و سوار ماشین و موتور میشیم و بوق ممتد میزنیم و شادی کاذب میکنیم، اون یارو آمریکایی که اونور دنیا نشسته، میفهمه که تحریمها خوب اثر کرده و موفق بوده، لذا حربه تحریم رو رها نمیکنه. متاسفانه دولت ما یک جشن و میتینگ انتخاباتی و تبلیغاتی در خیابانها رو به درایت سیاسی در تامین منافع کشور ترجیح داد و الان داره ضربشو میخوره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
2
واقعا همین طور است...خدا حافظ شما باشد حاج آقا،،،
شاکر
|
France
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
1
0
حاجی آقا
این نظر شخصی شماست و evidence based نیست. یعنی شواهد و مدارک شما برای ادعایتان ناقص است. ضریب رشد اقتصادی و کاهش نرخ تورم از اثرات رفع تحریم هاست. در این برهه باید دولت را حمایت کرد نه اینکه در تریبون یک طرفه نماز جمعه ... قضاوت کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
شاكر جون ركود بي سابقه تورم را كاهش داد نه برنامه هاي دولت تدبير و اميد و اعتدال و مذاكره و ...
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
1
حتی کسانی که جزئ تیم مذاکره کننده بودن مثل آقای عراقچی و صالحی، معتقدن که طرف غربی داره دبه می کنه و به قولهاش عمل نمیکنه و برجام رو اونجور که باید، اجرا نمیکنه و حتی بانکها و شرکت های بزرگ رو تهدید هم میکنه، ولی بعضی ها تو کشور کاسه داغ تر از آش هستن و چنان از برجام دفاع و تعریف میکنن، انگار یک قرارداد آسمانی از متن قرآن و سخن ائمه هست!!!
حتی رسانه ها و اندیشکده های آمریکایی و اروپایی هم گهگاه میگن که برجام تاثیر بسیار کمی در اقتصاد ایران داشته، ولی ظاهرا ما یک سری افراد داریم که از آمریکایی ها، آمریکایی تر هستن، اینها پدیده قرن هستن، واقعا نوبرن والا!! همین امروز مردم کرمانشاه چجوری شعار بیکاری جلوی رییس جمهور سر میدادن؟! لابد این هم از اثرات برجامه دیگه!!!
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
1
1
مهمترین خواسته ایران از برجام لغو تحریم های مرتبط با صنعت نفت و سیستم بانکی کشور و اضافه نشدن تحریم در این حوزه ها بوده که انجام شده.
در خصوص سیستم بانکی هنوز دو مشکل وجود دارد 1- عدم کارکردن با دلار توسط بانکها که این مساله مربوط به تحریم های هسته ای نبوده
2- عدم تمایل بانکهای خارجی به رابطه با شرکت های ایرانی بدلیل ناپایداری وضعیت سیاسی در ایران و ترس از جریمه شدن در آینده .
وقتی در کشور عده ای با انجام کارها و یا حرف های غیر ضروری سعی در نا امن نشان دادن کشور برای سرمایه گذاری میکنند نباید توقع حل مشکلات را بصورت سریع داشته باشیم .
از طرفی ادعا میکنیم که سیستم موشکی ما دفاعیست که حرف درستی هست و از طرفی در زمان آزمایش موشک ها روی آن با خط عبری جملات تهاجمی مینویسیم .
از طرفی میگوییم که ایران امنترین کشور در خاورمیانه برای سرمایه گذاریست و از طرفی نیروهای خودسر به هرجا و هر مساله ای ورود پیدا کرده و هیچ برخورد مناسبی با آنها نمیشود. ( مانند حمله به سفارت عربستان یا کنسرت ها )
ضمن اینکه رفع تحریم های حمل و نقل دریایی و بیمه ای و همچنین عدم لزوم دور زدن تحریم ها با شرکت های واسطه تا کنون هزینه های کشور را تا حداقل چهل درصد کاهش داده . در غیر اینصورت به نظر شما کشور چگونه با نفت یشکه ای چهل دلار اداره میشد ؟؟؟؟؟؟ آن هم بعد از آن همه اختلاس های کلان و بدهکاری دولت به همه .
گیرم که الان بمب اتم هم ساخته بودیم ؛ وقتی به قول حضرات استفاده از آن حرام هست به چه دردی میخورد؟ جز اینکه به این حرف رهبر اعتقاد نداشته باشید.
به اعتقاد بنده اگر برجام نبود اکنون باید با خفت و خواری در حضور کشورهای دیگر سر خم میکردیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
شاید برای شما خارج نشین ها خوب شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
درود بر حاج آقا عباسي كه حرف دل مردم را مي زند
مستمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
1
1
حضور پر شور مومنان در نماز های جمعه سراسر کشور وبخصوص در شهر قایمیه وکازرون نتیجه اظهار نظر خطبا جمعه است چه خوب است هر فردی در حوزه تخصص خود اظهار وعظ نماید .معلم در حوزه تعلیم وتربیت نظامی در حوزه دفاعی نخبه های سیاسی وروابط بین الملل در حوزه سیاست خارجی وامامان جمعه هم در حوزه دین واحکام ودر یک کلام دخالت در اموری که تخصص نداریم ممنوع .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
آقاي مستمند لطفا برو و كسب استغنا كن چون به خيلي چيزها نياز داري
Mahmood
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
1
بازم خدا را شکر که یکی پیدا شد حرف حساب برنه، حالا اینقدر گوش فلک رو کر کرده بودن که برجام اقتصاد ایران رو دگرگون میکنه چی شد؟؟!!
من خودم افرادی رو سراغ دارم که تا 9 ماه پیش میگفتن که بعد از برجام، قیمت ماشین های تولید داخل نصف میشه، خوب بیاید تحویل بگیرید، ارزون که نشد هیچ، گرون هم کردن. واقعا عمق حماقت بعضی افراد روشن نیست. برجام فقط یک مانور تبلیغاتی بود برای اینکه مدتی مردم رو سرگرم کنن تا قولهایی که به مردم دادن و عمل نکردن، به فراموشی سپرده بشه، همین و بس. شما از کابینه ای که متوسط سنش روی بازنشستگیه چه انتظاری دارید؟؟
پرویز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
1
برجام یک طرح بدون فرجامه ...
اونهایی که به برجام امید بستن، هنوز آمریکا و کشورهایی با خوی استکباری رو نشناختن، این کشورها اساسا با کشورهای مستقل مشکل دارن، هرگز دلشون نمیخواد کشور دیگه ای رو به عنوان یک قدرت جدید در دنیا قبول کنن ... حالا هی بعضی ها بگن برجام ... وقتی کشوری خوی استکباری و ظلم و ضعیف کشی داره، با صد تا برجام هم نمیشه رفتارشو تغییر داد، آمریکا همون آمریکاییه که هواپیمای مسافربری ما رو زد، هزاران بیگناه رو در جنگ عراق و افغانستان و ویتنام به خاک و خون کشید، با بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، دویست هزار نفر رو به کام مرگ فرو برد، انواع جنایات جنسی و غیراخلاقی رو در کشورهایی نظیر ژاپن و کره که در اونجا پایگاه نظامی داره، انجام میده، حتی مکالمات متحدان اروپایی خودش رو شنود میکنه و از مردمشون جاسوسی میکنه. همه این دلایل کافی نیست که بعضی ها در کشور، چشمهاشون رو باز کنن و بدونن با کی طرفن ... این جنایات هر انسان کوری رو بینا میکنه، مگر کوردلان به ظاهر بینا و مغرضان به ظاهر دوست.
اذرخش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
2
1
حاج آقا اگر تحریم ها لغو نشده پس چرا ما نفت را صادر میکنیم.پس چرا قرادادهای تجاری می بندیم.مشکلات اقتصادی کشورمان را به برجام نبندید .این مشکلات مسولین خدا شناس می طلبد که تعدادشان کم است.یکی پس از دیگری گندش بالا می اید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
آذرخش جون ميشه بفرمايي نتيجه يك مورد از قرارداد هاي تجاري در معاش مردم چه بوده تا ما هم بدونيم و خوشحال بشيم
مستمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
1
0
جناب ناشناس محترم ۴/۳۱
مسمندم ومحتاج استفاده از داشته هاواندرزهای جنابعالی جهت استغنا بفرما تا فیض ببریم .گرچه حضرتعالی را نمیشناسم ولی حاج عباسی از قایمیه را کامل میشناسم .از حوزه کاری ایشان اطلاع کامل دارم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳