پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲
با هدف ترویج و تشویق فرهنگ مدرسه سازی:
سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز در بخش کوهمرنودان شهرستان کازرون با هدف ترویج و تشویق فرهنگ مدرسه سازی در بین خیرین برگزار شد.

به گزارش کازرون نما، در این جشنواره که یکشنبه 20 تیرماه در سالن اداره آموزش و پرورش کوهمره نودان با حضور چند تن از مسئولین اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان فارس برگزارشد، کورش ساسانی پور رئیس آموزش و پرورش بخش کوهمره نودان گفت: اگرچه مشکلاتی در سالهای گذشته وجود داشته است اما کارهای خوبی را هم در بحث مدرسه سازی خیرین انجام داده اند.

وی ادامه داد: اعتبارات دولتی در روستاهای محروم این بخش منجر به مدرسه سازی شده است.

ساسانی پور افزود: در بخش کوهمره نودان 38 مدرسه وجود دارد که با توجه به فضای کم آموزشی هنوز تعدادی از مدارس در روستاهای این بخش در مقاطع مختلف بصورت مختلط اداره می شود که امیدواریم با همت وکمک خیرین بتوانیم با تامین اعتباری حدود 15 میلیارد تومان مورد نیاز، این مشکل را حلو نسبت به احداث واحد کار و دانش در مرکز بخش اقدام کنیم .

در این جلسه عیسی ملک پور معاون اداره کل آموزش وپرورش استان فارس گفت: در این استان هشت هزار مدرسه با 800 هزار دانش آموز درقالب 59 منطقه فعالیت دارند.

وی افزود: در استان فارس 30 مجمع خیرین تشکیل شده است که سه هزار نفر خیر عضواین مجمع ها هستند و قدم های ارزشمندی در استان فارس در زمینه مدرسه سازی برداشته اند .

زهرا دالکی معاون اداره کل نوسازی مدارس استان فارس به ایرنا گفت: برای ساخت مدارس خیرساز و دولتی که نیمه تمام هستند به 87 میلیارد تومان نیاز داریم.

او گفت: این پروژه ها 300 مورد هستند و سال گذشته خیرین استان فارس مبلغ 40 میلیارد تومان در بخش مدرسه سازی کمک کردند وامسال این مبلغ به 70 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که جای تقدیر وتشکر دارد.

معاون اداره کل نوسازی استان فارس قول داد که با کمک خیرین ساخت یک واحد آموزشی به بخش کوهمره نودان اختصاص داده شود.

در این جشنواره برنامه های شاد موسیقی نمایش طنز وسرود محلی اجرا شد .

براساس اعلام ساسانی پور رئیس اداره آموزش وپرورش کوهمره نودان در این جشنواره خیرین تعداد 10 دستگاه آبسرد کن،تعدادی لپ تاپ،کامپیوتر، کولر، جاروبرقی برای مدارس متقبل شدند و یکی از خیرین هزینه تکمیل نماز خانه یکی از مدارس را متقبل شد .

وی گفت: برآورد میزان این وسائل اهدایی در این جشنواره افزون بر یک میلیارد و دویست میلیون ریال است.

نویسنده: سرویس خبر
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳