پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۴۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

دروووووووووووووود

وقت همه ی شما خوبان کازرونی به خیر، امیدوار هستیم که طاعات و عبادات تان مورد قبول درگاه الهی قرار گرفته باشد و روزهای باقیمانده از ماه مبارک رمضان را به خوبی و سلامتی بتوانید سپری کنید، و لیالی قدر را قدر قدر دانسته و قدر بدانید!
تسلیت بنده و دیگر همکارانم در رادیو صدای کازرون به خاطر ایام حزن انگیز ضربت و شهادت اولین شهید محراب امیرالمؤمنین پدر فقیران پذیرا باشید.
رادیو کازرون مثل همیشه با برنامه ی های خود در خدمت شما شهروندان عزیز کازرونی است و از این که شما هم با ما و با رادیوی خودتان هستید کمال سپاس گزاری را داریم. و از این که با تماس های خودتان مواردی را ذکر می کنید تا در رادیو صدای خودتان مطرح شود و به آن به عنوان یک معضل پرداخته شود کمال تشکر و سپاس گزاری را داریم!
بده در راه خدا

این جمله را بارها و بارها و در طول شبانه روز از گداها و متکدیان می شنوید اما از قدیم گفته اند آنانی که آبرو دارند هیچ گاه جلو دیگران دست دراز نمی کنند؛ از طرفی ضرب المثلی نیز وجود دارد تحت این عنوان: گدایی اگه گنده ولی گنجه! و سؤالی که می ماند این است که علم بهتر است یا ثروت! ببخشید، که آبرو بهتر است یا گنج و چرا  این راه و روش آسان پول درآوردن به بهای بی آبرویی و دراز کردن دست جلو دیگران می ارزد و آیا گداها مقصرند؟ یا ما کازرونی های رقیق القلب و مهربان که در گدا پروری شهره ایم؟!
این جا کازرون است و شما شنوندگان عزیز در حال گوش دادن به رادیو صدای کازرون هستید، داشتم خدمت با سعادت شما مردم رئوف و مهربان و دل سوز و دوست دار متکدیان و هوادار گداها عرض می کردم که افراد نیازمند از دور جار می زنند و برعکس آنانی که گدایی را پیشه ی خودشان کرده اند از احساسات شما مردم خوب سوء استفاده می کنند و یا با مهر علی یا زور علی پول زور از شماها طلب می کنند و آوازه ی درآمد خوب گدایی در شهرستان کازرون چنان در سطح کشور پیچیده که سیل گداها و متکدیان چه خارجی وچه وطنی دارد سرازیر می شود به این شهرستان فرهنگی؛ و این قدر این هجوم زیاد شده است که در کوچه و خیابان و وقت و بی وقت شاهد این عرض اندام این همه مدل گدا هسنیم و یادم می آید قدیم ترها که علم پیشرفت نکرده بود و کولرهای آن چنانی امروزی نبود و با هزار بدبخنی از دست گرما و زیر سایه ی یک پنکه ی قدیمی در حال گذران خواب بعد از ظهر بودیم، صدای زنگ در کوچه چرت آدم را پاره می کرد و دم در کسی نبود جز طالب پوست هندوانه!

- پوس هندونه دارین؟!

که الحمدا... این معضل خواب پران و اعصاب خورد کن رو به انقراض گذاشت. اما متأسفانه جای خود را به گداهایی داده که دست بر زنگ و پای بر در کوبان تقاضای پول یا دیگر اقلام کمیاب خوراکی را دارند آن هم وقت و بی وقت! و  متأسفانه در این شهرستان چنان هجوم گداها و متدکدیان زیاد شده است که چیزی نمانده اول شهر تابلو بزنن که به "سامرون" خوش آمدید و از این به بعد کازرون را سامرون بخوانیم! بنده هنوز افتخار رفتن با سامرا و افتخار دیدن گدای سامره و دادن صدقه را نداشته ام، اما آن چیزی که در حکایات یا از زبان مردم به صورت مثَل شنیده ام، گدای در سامره هم به بعضی از گداهای مستقر در سامرون خودمون، ببخشید کازرون خودمون شرف دارد!
پاکستانی ها یک طرف، وطنی ها و خودی و غریبه و برخی مهاحران از استان های مجاور هم از طرف ها ی دیگر و گوشه به گوشه ی شهرستان دارند شأن شهرستان را خدشه دار می کنند با نوع رفتار و نوع البسه ای که می پوشند و با کودک در بغل و سر و صورت کثیف حال بهم زن و البته برای تأثیر گذاری و نفوذ در دل شما مردم خوب کازرونی و بیرون آوردن مبلغی از جیب شما!

به خطّ و خال گدایان مده خزینه ی دل

هزار دوز و کلک در بساط آنان است

زباند پیچی پا تا به گچ گرفتن دست

برای جلب ترحّم، چه اشکباران است

کاش می دانستیم که مسئول برخورد با متکدیان یا گداها کیست؟ نیروی انتظامی؟ فرمانداری؟ شهرداری؟ بهزیستی؟ سد معبر؟ مردم؟ من؟ شما؟ اینا؟ اونا؟! البته رادیو صدای کازرون یعنی کارشناس حقوقی این رادیو با توجه به این که دستی بر قوانین وضع شده در مملکت دارد می داند و می دانیم که مسئول برخورد با متکدیان و گداها کدام نهاد یا چه ارگان هایی است و به همین دلیل گوشه ای از موارد قانونی این نوع نخلف اجنماعی را برای شما شهروندان دل رحیم و با عرض شرمندگی گداپرور دوست! عنوان می کنیم تا بدانید چه خبر است و بی خودی پول تان را به کسانی ندهید که ثروت زیادی در بانک ها دارند و چند خانه و ماشین و آپارتمان! و بسیاری از آنان در گروه ها و باندهای گدایی به کار مشغولند و آدم هایی خاص از این طریق کسب درآمد می کنند و این بی دست و پاها را سامان دهی می کنند و سر راه بنده و شماها قرار می دهند!

شنوندگان عزیز، تکدي از ديدگاه قانون را به سمع و نظر شما می رسانیم.

تکدي و تکديگري از زمره زشت ترين مناسبات اجتماعي است که قانون گذار هر کشور بر حسب فرهنگ و آداب و سنن موجود براي آن مجازات نيز تعيين نموده، از جمله در قوانين کشورمان از جمله جرائم محسوب مي گردد. ماده هاي جزايي قانون مجازات اسلامي ايران در رابطه با تکدي گري:

ماده 712 - هركس تكدي يا كلاشي را پيشه خود قرار داده باشد واز اين راه امرار معاش نمايد يا ولگردي نمايد به حبس از يك تا سه ماه محكوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالي مرتكب عمل فوق شود علاوه بر مجازات مذكور كليه اموالي كه از طريق تكدي وكلاشي بدست آورده است مصادره خواهد شد

ماده 713 - هركس طفل صغير يا غير رشيدي را وسيله تكدي قرار دهد يا افرادي را به اين امر بگمارد به سه ماه تا دوسال حبس و استرداد كليه اموالي كه از طريق مذكور به دست آورده است محكوم خواهد شد.

تکدي گران سودجو از روش هاي گوناگوني همچون پاک کردن شيشه اتومبيل، دست فروشي، فالگيري و ديگر روش هاي مرسوم اقدام به تکديگري مي کنند که الحمدا... در کازرون هنوز به این پیسرفت و آبادانی و رشد و توسعه نرسیده ایم! متکديان و کودکان خياباني باعث شيوع بيماريهاي واگيردار، نازيبا شدن چهره شهر و حتي افزايش سرقت هاي خياباني مي شوند و رسيدگي به امور متکديان و جمع آوري آنها وظيفه شهرداري، اداره کل اتباع بيگانه، کميته امداد، بهزيستي و سازمانهاي مردم نهاد و مؤسسات خيريه شناسنامه دار است.

روش صحيح و کارشناسي شده برخورد با اين پديده و برخورد با اين بدهنجاري در راستاي رفع اين مشکل ضروري است که يکي از اين راه ها فرهنگ سازي در جوامع در خصوص عدم کمک رساني مردم به متکديان حرفه اي است!
برای او شده این کار خوب و نان آور

گَهی به کوچه ،گَهی پارک گَه خیابان است

چه شغل بهتر از این که بدون سرقفلی

ویا اجاره بها سود آن دوچندان است

شنودگان عزیز رادیو صدای کازرون استدعا داریم که به هر کسی که در حال گدایی است بی خود کمک نکنید و صدقه های خودتان را به محتاج و مستمند بدهید و اگر کسی را نمی شناسید به بهزیستی و امور خیریه و کمیته امداد کمک کنید و البته که خانواده های آبرو دار و ضعیف و با شرف در این شهرستان زیاد است. لطفا با حفظ آبرو ی شان آنان را شناسایی و مثل جضرت علی در پنهانی کمک شان کنید و البته هیچ ایرادی هم ندارد که آشکارا آنان را تحت پوشش خودتان قرار بدهید.

کسی که آبروی خویش را معامله کرد

کجا به فکر صفت های پاک انسان است

گدای حرفه ای هرروز چاق و چلّه شود

نحیف آنکه نیازش به لقمه ای نان است

عزت تان پایدار و دوستت دارم یارکازرونی/ دوستت دارم یارکازرونی/ دوستت دارم یارکازرونی


رادیو صدای کازرون را هر پنجشنبه در کازرون نما بخوانید

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
1
شهرداری کازرون به عنوان متولی این شهر باید پاسخگو باشد.کازرون به دلیل مشکلات خود، از بهداشت روان مناسبی برخوردار نیست.انوقت این گدایان پاکستانی و ... هم بر مشکلات می افزایند.خواهشا شهرداری جوابگو باشه و اینها رو از شهر اخراج کنه.من موندم شیراز از کازرون ابادتره اما چرا گدایان به کازرون میان؟؟؟؟
به نظر من ما مردم هم مقصریم زیرا اگه به این افراد (واقعا بی نیاز) کمک نکنیم، خود به خود از این شهر می روند.
باید بدونیم که این گدایان و بچه هایشان یکی از منابع جرم و جنایت و بیماری زایی در جامعه قلمداد می شوند.مسئولین قرص دیازپام خورده لدفن جواب بدن(ما که به هر زبونی بگیم باز مسئولین جوابگو نیستن)
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
1
از اینکه بدون اشاره به فرد خاصی و بدون سرک کشیدن به زندگی متکدیان این مساله رو عنوان کردید ممنونم. این فرهنگ کمک به متکدیان از ویژگی های اغلب کازرونی ها صادق هست که متاسفانه ناشی از ظاهر بینی ست. این ظاهر بینی هم در خصوص کمک به متکدیان خودش رو نشون میده و هم در مورد اعتماد کردن به مسولین ریا کار. امیدوارم به نحوی این مشکلات حل بشه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳