پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۵۴۲۴
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
عضو شورا شهر کازرون و نماینده مردم فارس در شورای عالی استان‌ها:
محمدامین مهرورز عضو شورای اسلامی شهر کازرون و نماینده مردم فارس در شورای عالی استان ها با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در استان فارس گفت: این طرح متاسفانه نقص‌های زیادی دارد و مردم ما را دچار سردرگمی کرده است.

به گزارش کازرون نما، محمد امین مهرورز عضو شورای اسلامی شهر کازرون و نماینده مردم فارس در شورای عالی استان‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از انتقادات وارده به سیاست کلی وزارت بهداشت آن است که بیشتر از بهداشت به درمان توجه می‌شود و در شهرستان‌ها نیز  این مقوله بیشتر دیده می‌شود.

 

نواقص طرح پزشک خانواده مردم را سردرگم کرده است

نماینده مردم فارس با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در استان‌های فارس و مازندران گفت: این طرح به صورت پایلوت در این دو استان چند سالی است که اجرا می‌شود، ولی متاسفانه نقص‌های زیادی دارد و مردم ما را دچار سردرگمی کرده است به طوریکه اگر بخواهند به متخصص مراجعه کنند حتما باید پزشک خانواده آن‌ها را معاینه کند و در صورتی که پزشک خانواده در دسترس نباشد باید مردم درد را متحمل شوند تا زمانیکه توسط پزشک خانواده اجازه مراجعه به پزشک متخصص داده شود.

وی با بیان اینکه در صورتی که این طرح به صورت الگویی اصلاح می‌شد؛ شاهد مشکلات در حوزه سلامت نبودیم، گفت: وزارت بهداشت تاکید دارد که با اجرای این طرح فشار کمتری به بیماران می‌آید، در حالی که هزینه‌های درمان فقط در خصوص ویزیت نیست و بخش‌های مهم دیگری مثل درمان‌های تکمیلی و آزمایشگاه و‌ام ار‌ای و... نیز هستند که تحت پوشش بیمه نیستند و هزینه‌های زیادی را به بیماران تحمیل می‌کنند، در حالی که وزارت بهداشت با طرح پزشک خانواده تنها به هزینه ویزیت کمک کرده است و هزینه‌های جانبی و درمان‌های تکمیلی همچون گذشته فشار مضاعفی را به بیمار وارد می‌کند.

 

بیمارستانی که ساخت آن ۱۰ سال به طول انجامیده است

مهرورز با اشاره به ساخت بیمارستان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی کازرون گفت: ساخت این بیمارستان ۱۰سال است که شروع شده و هنوز تمام نشده است و در ۳ سال اخیر، هر سال مسئولان وزارت بهداشت قول افتتاح این بیمارستان را می‌دهند، ولی هنوز این بیمارستان به دلیل مشکلات مالی افتتاح نشده است و یکی از خواسته‌های جدی مردم کازرون است که این بیمارستان هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

 

طرح تحول سلامت با کمبودهای مالی مواجه شده است

وی با اشاره به لزوم ادامه‌دار بودن طرح تحول سلامت گفت: اکثر شبکه‌های بهداشت استان فارس در حال حاضر نا‌امید هستند و می‌گویند؛ پول‌ها تمام شده است، چراکه طرح تحول با یک بودجه مناسب و مطلوب شروع شد ولی در ادامه مسیر با کمبود‌های مالی مواجه شده است.

 

تجمع همه مراکز درمانی در یک خیابان مشکلات ترافیکی ایجاد کرده است

نماینده مردم کازرون در شورای استان، استان فارس را قطب پزشکی ایران دانست و گفت: یکی از معضلاتی که این استان دارد تجمع مراکز درمانی و مستقر شدن آن‌ها در یک نقطه از استان است که موجب تراکم شدید ترافیکی در خیابان‌های شیراز به خصوص خیابان زند شیراز شده است.

وی افزود: تراکم شدید مجتمع‌های پزشکی در این منطقه موجب شده که واقعا مشکلات ترافیکی رفت و آمد را برای شهروندان دچار اختلال کرده و شهرداری‌ها باید توجه کنند که در مجوز دادن به این مجتمع‌های پزشکی بحث پارکینگ‌ها و تامین پارکینگ مورد نیاز را لحاظ کنند و اجازه ندهند؛ این مساله خود به یک معضل اجتماعی شود.

مهرورز افزود: یکی از مسائل دیگر که واقعا به طور جدی در حوزه درمان کشور وجود دارد بحث اقتصاد در درمان است که واقعا برای مردم گران تمام می‌شود و یکی از مشکلاتی که برای یک شخص در طول حیات می‌تواند وجود داشته باشد مراجعه به مراکز درمانی است که با خیل عظیم درخواست‌های مالی مواجه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به گران بودن قیمت داروهای خارجی اظهار کرد: داروهای خارجی متاسفانه بسیار گران قیمت هستند و این در حالی است که بسیاری از داروهای تولید داخل نیز از کیفیت پایینی برخوردار هستند و خیلی از پزشکان متخصص برای درمان دارو‌های خارجی تجویز می‌کنند و حتی تاکید می‌کنند مشابه آن دارو از کیفیت خوبی برخوردار نیست و این‌ها مسایلی است که باید در نظر گرفته شود و با راهکار‌هایی همچون گرفتن مالیات برای پزشکان این فشار را نسبت به پزشک و بیمار متعادل کند.

 

موش‌های شهری بهداشت مردم فارس را تهدید می‌کنند

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در استان فارس موش‌های شهری هستند که بهداشت مردم را تهدید می‌کنند و باعث مشکلات بهداشتی شهر شده‌اند و با اینکه هر از چند گاهی سم پاشی‌هایی توسط شهرداری انجام می‌شود ولی به دلیل مشکلات مالی آن را به تعویق می‌اندازند.

نماینده فارس با بیان اینکه متاسفانه در کل کشور این مساله جدی شده است گفت: شهرداری‌ها هم به دلیل اینکه با کمبود منابع مالی در کشور مواجه شدند نمی‌توانند کانال‌های آب را ترمیم کنند و این کانال‌ها جایگاه و پناهگاه جانوارنی مثل موش شده است ولی در حوزه بهداشتی این وظیفه ذاتی وزارت بهداشت و درمان نیز هست و باید با تعامل و مشارکت با شهرداری این مساله را حل کند.

نویسنده: سرویس سیاسی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
5
جناب آقای مهرورز ؟؟؟؟؟
نیازی نیست جنابعالی در حوزه بهداشت استان و شهرستان دخالتی داشته باشید زیرا افراد از شما ... و دلسوز تر در سطح استان در دانشگاه علوم پزشکی فارس و در بدنه شبکه بهداشت کازرون وجود دارند که پیگیر کار هستند
شما برو یه فکری برا ی پیدا کردن جوابیه در مورد احضاریه .... شوراتون بکنید که بین مردم شهرستان هر روز داره نقل میشه .
ضمنا از الان زوده بخواهید تبلیغ کنید برا کاندیداتوری دور بعد شورا .
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
6
امین جان!دیگه حنات رنگی نداره برای مردم کازرون.
برو یه فکری برای خودت کن عزیزم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
2
اين اقا احتمالا داره براي دوره بعد و بعدش براي نمايندگي مجلس تلاش مي كنه البته ارزو بر جوانان عيب نيست
مردم کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
2
0
واقعا متاسفم برای افراد معلوم الحالی که فقط با تهمت و افترا و سرپوش گذاشتن به تخلفاتی که این شورا برای دفاع از حق الناس در برابرشان ایستاده سعی در تخریب چهره های شاخص این شهرستان دارند،ما مردم حقایق برایمان روشن است و به پاکی و صداقت نمایندگان در شورا ایمان داریم،و مهندس مهرورز بدان برای موفقیت و دفاع از حق ما مردم باید ایستادگی کنید،
پاسخ ها
شهروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
تو حالا زیاد خودتو ناراحت نکن. دادستانی و اداره اطلاعات کارش رو خوب بلده ... اونها نه با کسی رودربایستی دارن، نه تملق کسی میکنن، فقط با سند و مدرک و دلیل تصمیم میگیرن، کاری هم به ظاهر افراد و میزان ثروتشون و نفوذشون ندارن. دستگاه قضایی شهر ما به شدت در این پرونده، در معرض امتحان هست... شما هم اینقدر از شورا دفاع میکنی، برو حضوری ازشون تعریف کن تا بشناسنت، خدا رو چه دیدی، شاید برای تو هم فرجی شد.
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
از زمین خیابان محمدی چه خبر؟ از پاساژ ساز و ساختمان ساز معروف چه خبر؟
پیگیری دادستانی به کجا رسید؟ کاش اداره اطلاعات هم ورود میکرد. اونهایی که یک روز با ادعای پاکدستی و دفاع از منافع شهرداری، (و.ر) رو به زندان انداختن، انگار ... هم شناگر ماهری هستن. البته (و. ر) یک خلافکار تمام عیار بود، ولی انگار ... اون پرونده هم خودشون .... اند.
سلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
سردر گمی بعضی ها در پروژه خیابان محمدی هم دیدنی و قابل تامل است.
حسن زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
2
تو حالا فکر ...، بهداشت و درمان رو ولش کن...
من هم قبول دارم که موش ها برای بهداشت ضرر دارن، ولی بعضی ها هم مثل موش، برای درآمد شهرداری ضرر دارن، برای نظام اداری ضرر دارن، ... آره داداش، اینجوریاست.
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
چه خبر از خیابون محمدی؟ چه خبر از دادستانی و ... ها و توضیح ها؟
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
زمین خیابان محمدی کازرون، در تاریخ کازرون جاودانه شد. این زمین برای بعضی مثل پل صراط میمونه ... بعضی ها روی این زمین، امتحانشون رو پس دادن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
1
شورای شهر ؟؟/بهداشت عمومی؟؟؟ مهرورز دکتر شد تو شورا یا عضو کمیسیون بهداشت کشور؟؟؟؟؟نظر درباره پزشک خانواده ؟؟؟!11
یوحنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
کمی قوانین شهرداری رو اصلاح کنید 35 سال میشه زمینی داریم شهرداری میخواد تصرفش کنه و حدود 40 درصدش متعلق به شهرداری بشه خدا وکیلی شهرداری چه کاری کرده شریک ما شده واگذارتون به حضرت عباس هرکی قدم بزاره تو زمین ما نسل اندرنسلش مریض باشه م علیل و اخرت هم میبینمتون شورای شهر و شهرداری با قانون قشنگتون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹